Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Någon som håller med?

Registrerad: 2007-04-11

Någon som håller med mig om att det inte finns någon "tidsgräns" för hur länge man är på gymmet? "du förstör kroppen om du tränar mer än 1,5 timme"? Är man inte på gymmet för att förstöra kroppen eller vad är det frågan om?

Registrerad: 2006-05-13

Jag är på gymmet för att bygga upp kroppen, inte förstöra den X(

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Träna tills du är klar med det du planerat att köra. Tar det 40 min tar det 40 min, tar det 2h tar det 2h.

Från: Kristianstad
Registrerad: 2008-04-18
Webbsida

När jag tränar bryter jag ner kroppen för att sen bygga upp den genom vila. Jag vet inte hur du gör the_orginal_XIII. Kanske tränar du hemma och vilar på gymmet? ;) :D

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Alltså, är du där i tre timmar eller längre tror jag att du bör se över din rutin och korta ner den lite. Men annars finns det inga problem med långa pass, förutom möjligen att man kan börja få problem med att ha energi hela vägen. Men det känner du ju själv i sådana fall och är inget jag behöver säga till dig:)
I vilket fall finns det ingen tid efter vilken du garanterat börjar "bryta ner dig" att ta hänsyn till.

Men att förstöra kroppen är väl ändå att ta i?

exakt! om man inte möjligtvis kommer dit närom öppnar på fastande mage o kör effektivt tills dom stänger...

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Jag tränar 3-4 timmar... tycker det funkat ok hittills.

T-Rex skrev:

Jag tränar 3-4 timmar... tycker det funkat ok hittills.

helt rätt!

Registrerad: 2008-04-22

Man tappar koncentrationen och blir mer katabol av långa pass. Inget att rekommendera.

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

jag brukar också träna ganska länge minst 1,5 h! gillar o vara på gymet länge! får man blodsockerfall är det bara äta eller dricka nått :-) o sen köra på igen!

Carro09 skrev:

jag brukar också träna ganska länge minst 1,5 h! gillar o vara på gymet länge! får man blodsockerfall är det bara äta eller dricka nått :-) o sen köra på igen!

+1, och blir man trött är det bara ha med sig sovsäck.

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

som det ser ut nu brukar jag spendera 2 timmar åt gången på gymmet. en timme gymträning 45-60min på crosstrainer. jag är inget fan av att gå ute. tar ren protein mellan gym o ct. kolisarna får vänta tills jag kommer hem..

Webbsida

Frank Tommy skrev:

Man tappar koncentrationen och blir mer katabol av långa pass. Inget att rekommendera.

Man blir katabol av träning över huvud taget, innebär det att man borde undvika den?

Lajne skrev:

Frank Tommy skrev:

Man blir katabol av träning över huvud taget, innebär det att man borde undvika den?

Att du är dum i huvudet förvånar mig inte, men det här tog väl priset ändå. Ord som nivå, mer och mindre är inget du tänkt på alls eller? Man kan träna in ett stycke på en gitarr genom attträna effektivt med korta tider, därefter ta paus och träna kort men effektivt igen, istället för att nöta på stycket lite halvdant timme ut och timme in. Att bibehålla koncentrationen till 100% under den tiden går inte.

Registrerad: 2007-08-24

Älskar att plåga kroppen :]

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Frank Tommy skrev:

Lajne skrev:

Frank Tommy skrev:

Att du är dum i huvudet förvånar mig inte, men det här tog väl priset ändå. Ord som nivå, mer och mindre är inget du tänkt på alls eller? Man kan träna in ett stycke på en gitarr genom attträna effektivt med korta tider, därefter ta paus och träna kort men effektivt igen, istället för att nöta på stycket lite halvdant timme ut och timme in. Att bibehålla koncentrationen till 100% under den tiden går inte.

Jag tycker fruktansvärt synd om dig. Du måste ha det riktigt jobbigt i ditt liv när du, vad man än skriver, måste reagera som du gör. Vad gör du ens på ett forum? Vad förväntar du dig av ett forum? Vilket svar du än får hackar du sönder och dumförklarar den som skriver. Vem tror du att du är Frank Tommy? ^^

EDIT: Jag hoppas verkligen modsen ser detta och bannar dig. Men det är ju bara min subjektiva uppfattning ;) puss

Senast redigerat av Keep_On_Pumpin (2008-05-03 01:22)

Webbsida

Frank Tommy skrev:

Lajne skrev:

Frank Tommy skrev:

Till att börja med tänker jag supa in all den tacksamhet som strålar ur dig i gengäld för den hjälp jag har givit dig i andra trådar.

Nåväl. Att DU är dum i huvudet, eller snarare saknar all fysiologisk förståelse för hur kroppen fungerar förvånar inte mig heller. Men det var väl ingenting du tänkte på innan du skrev antar jag.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Kroppen är väldigt anpassbar. Om jag inte tidigare hade tränat ca 3 timmar 6 dagar i veckan när jag boxades, så hade jag inte kunnat hålla den här intensiteten nu. Nu har jag dock dragit ner träningen till ca 3 dagar i veckan. Oftast är passen 3 timmar, ibland 4. Jag kör halvkroppspass och många basövningar, vilket de flesta vet tar en del tid. Ett underkropps-pass kan bestå av knäböj, marklyft, raka mark, utfall, benpress samt isolationsövningar i maskiner, 3-4 olika magövningar och komplementerande övningar för rygg/obliker samt 2 vadövningar. Ändå vilar jag mycket lite mellan seten.

Den här volymen och intensiteten är dock inget jag rekommenderar till den ovane. Men lär man känna sin kropp och vänjer den vid träningen successivt så tar det till synes omöjliga bara lite längre tid.

Lajne skrev:

Frank Tommy skrev:

Lajne skrev:

Till att börja med tänker jag supa in all den tacksamhet som strålar ur dig i gengäld för den hjälp jag har givit dig i andra trådar.

Nåväl. Att DU är dum i huvudet, eller snarare saknar all fysiologisk förståelse för hur kroppen fungerar förvånar inte mig heller. Men det var väl ingenting du tänkte på innan du skrev antar jag.

Gör jag? Ska vi debattera syreupptagningsförmåga, kompression, kväve, atmosfärtryck, luftpackning och annat trevligt? Och vad som egentligen händer med kroppen under extrema situationer? Sätt igång bara. Jag är gärna på. Jag går gärna in på cellnivå.

Registrerad: 2007-08-20

En fråga inom ämnet till någon som är insatt!

Får man samma stegring av proteinsyntesen efter ett styrketräningspass som varar över tre timmar jämfört med ett på ca 45 minuter.
(Utgår från att man inte får i sig kalorier under passet).

Mvh
/Dr.Demento

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Dr.Demento skrev:

Får man samma stegring av proteinsyntesen efter ett styrketräningspass som varar över tre timmar jämfört med ett på ca 45 minuter.

Mvh
/Dr.Demento

Om man båda gångerna utgår ifrån att lika många muskler tränas, men olika setmängd (pga den begränasande tiden), så borde det ju inte leda till samma förhöjning av ps, annars skulle ju alla endast sänka setmängden/sänka vilan mellan setten (därmed sänka vikten) och köra 45 minuter. Har inte förhöjningen av ps med time under tension att göra, som naturligtvis också nångång når sitt tak?

Webbsida

Dr.Demento skrev:

Mvh
/Dr.Demento

Alldeles för många andra faktorer som spelar in tyvärr. Dessutom är ju inte en höjning av proteinsyntesen det enda viktiga i ett träningssammanhang heller.

Webbsida

Frank Tommy skrev:

Gör jag? Ska vi debattera syreupptagningsförmåga, kompression, kväve, atmosfärtryck, luftpackning och annat trevligt? Och vad som egentligen händer med kroppen under extrema situationer? Sätt igång bara. Jag är gärna på. Jag går gärna in på cellnivå.

Varför skulle vi debattera något sådant i en tråd som handlar om passlängd? Ska jag ta detta som ett erkännande av att du faktiskt inte vet något om vad tråden handlar om?

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Detta hamnade först i fel tråd

Det är väl så att om man kör långa pass så förusätter det att man inte tränar samma muskel hela tiden,Och att man har till gång till snabbt socker,För att hålla borta kortison, Och förhinndra muskel ned brytning.En styrke lyftare som vill bli stark och ligga kvar på samma vikt, Har Inget att vinna på ett intesivt sabbt pass

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB