Du är inte inloggad.

Sidor: 1 Tråd låst

Magrutor!

Registrerad: 2002-11-05

Hejsan!

Jag har två frågor

1.
Jag undrar om det finns någon som kan säga på ett ungefär hur lång tid det kan ta och få fram rutorna på sin mage?
På varje styrke pass så kör jag alltid magen och sedan så kör jag kondition på trapmaskin i ca 40 - 45 minuter.
Så ser du ut 5 dagar i veckan.
Finns det några andra övningar man kan köra för att maximalt öka sin förbränning?

2.
Finns det någon som kan rekomendera något bra kosttilskott?

Är tacksam för svar Mvh Jesper Halmstad...

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Hej,

magrutorna kommer fram så fort du har blivit av med fettlagret som döljer dem. Det hjälper inte speciellt mycket att träna magen varje dag utan man klarar sig bra om man tränar magen 2-3 gånger i veckan. Punktförbränning fungerar inte, som du kanske redan vet. Att träna magen kommer inte att ta bort fett därifrån.

Fortsätt med konditionsträningen men se också till att se över dina matvanor. För att bli av med fett måste du få i dig mindre energi än du förbrukar. Du kan antingen öka energiåtgången genom träning, vilket du redan gör, och om det inte hjälper så måste du göra vettigare matval (och begränsa matintaget).

Styrketräning är faktiskt väldigt bra när man vill gå ner i vikt eftersom din förbränning efter passet är hög i 1-2 dygn. Efterförbränningen efter ett vanligt konditionspass är minimal.

När det gäller kosttillskott i Sverige så är i princip alla "fettförbrännande" preparat som säljs (lagligt) verkningslösa. Ta en titt på några böcker av Fredrik Paulún, de är mycket mer prisvärda än de flesta kosttillskott du hittar. ;)

Registrerad: 2008-04-29

Eftersom detta är en så pass ny tråd så ska jag svara snabbt; Du ska bränna all feta på magen. Då blir du go

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Jaosef skrev:

Eftersom detta är en så pass ny tråd så ska jag svara snabbt; Du ska bränna all feta på magen. Då blir du go

Är du ett till troll? :(

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Keep_On_Pumpin skrev:

Jaosef skrev:

Är du ett till troll? :(

Självklart är han/hon/den/det det.

Registrerad: 2008-04-29

Hehe

Sidor: 1 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB