Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Kan kanske göra såhär att jag kör stång-bänk på måndag när det är högrep och hantlar på fredagar vid lågrep? =]
Nej, tvärt om fan:D
Orly? Men om jag kör med den bättre tekniken som jag börjat med i bänk med stång blir det ju svårt att köra tungt ;S
Vad tycker ni? Bänk med stång på lågreps eller bänk med stång på högreps passet? När jag inte kör med stång kör jag det andra passet med hantlar!
Om du vill bygga maximalt hade jag satsat på både hantlar och stång högreps(10-12), med bra kontakt där du verkligen känner att muskeln jobbar tungt! Ut med bröstet och armarna ska vara rakt ut från kroppen när du ligger ner.
Vet, men då får jag köra lättare om jag ska ha en bättre teknik och få bästa möjliga kontakt med bröstet.
Kör övningar som t:ex pec dec, cable cross och sånt som du värkligen kan pressa ihop brösten. Så du får jääävla pump....kör mellan 10-15 reps och vila jätte lite. Blunda och tänk: Nu ska jag bara pumpa upp som fan...och så tills du är död...villa ytterst lite...typ 20 sek. Och så kör du igång igen...
Hur många set du ska göra...inte en aning..vet inte hur ditt schema ser ut...men kör kanske nått extra set än vad du gör allt annat.
Har någon en sista kommentar eller något? För jag måste bestämma mig tills imorgon =]
Timpsi skrev:
Har någon en sista kommentar eller något? För jag måste bestämma mig tills imorgon =]
Om du vill växa snabbt så gör som jag sa. Jag har blivit anklagad för att tagit sterioider för att jag gått upp så snabbt i vikt. Tro mig. Gör som jag säger och du växer som snabbast.
wabbabi_bb skrev:
Timpsi skrev:
Om du vill växa snabbt så gör som jag sa. Jag har blivit anklagad för att tagit sterioider för att jag gått upp så snabbt i vikt. Tro mig. Gör som jag säger och du växer som snabbast.
Det är knappast pga övningarna som du går upp i vikt.
Timpsi skrev:
Jag hade avslutat passet med ~3 set på det sätt som wabbabi föreslår, emedan jag på resten hade kört tunga set med rejäl vila på 6-8 reps. Seten på wabbabis sätt kommer sannolikt att, speciellt i början, ge dig en enorm ökad glykogeninlagring i musklerna vilket de facto gör dem större, så kallad sarkoplasmisk hypertrofi. De tunga seten på "lägre" repetitioner ska tvinga dem även själva cellerna att växa. Men i slutändan svarar alla olika på olika träning, mycket beroende på bakgrund, så du får prova dig fram.
Testade med hantlar idag, och det gick inte så speciellt bra. Hade nog inte alls rätta tekniken, och därför osäker på om jag hade för mkt vikt eller för lite. Körde med stång istället. Sen testade jag lite i CCn, inte alls mkt dock, men ska försöka mig på den på måndag istället :]
Fortsätt nöta med hantlarna. Du är bara ovan rörelsen och balansmomentet antagligen.
Har testat köra lite i CC'n nu, och det går ganska bra. Men får ändå inte riktigt den sköna pumpen eller tekniken som gör att fibrerna stimuleras hårt, känner nästan mer i axlarna fast ajg böjher armbågarna uppåt.
Är det kanske bäst att köra bänkpress först och först efter bänken i CC'n? För jag testade ett pass med BARA cable cross, men det gick sådär.
Kör tyngre än 10 reps. Gå ner och kör 3or 2-3 veckor, sen kör du 6or 2-3 veckor, sen 8-10or 2-3 veckor och börja om igen.
variation > all
för styrka iaf
Oskiz skrev:
Kör tyngre än 10 reps. Gå ner och kör 3or 2-3 veckor, sen kör du 6or 2-3 veckor, sen 8-10or 2-3 veckor och börja om igen.
variation > all
för styrka iaf
Topic: "Större bröstmuskler!"
:)
Timpsi skrev:
Är det kanske bäst att köra bänkpress först och först efter bänken i CC'n? För jag testade ett pass med BARA cable cross, men det gick sådär.
Låter bättre att köra bänkpress först och avsluta i CC'n. Se till att expandera bröstkorgen rejält och ut med armbågarna(gäller i alla bröstövningar ju) så är det nog svårt att inte få kontakt.
Ska man expandera i CC'n också? Det tycker jag är svårt när man ska köra mittenbröstet, eftersom man måste luta sig framåt lite.
Expanderar du inte kommer du inte få lika bra kontakt utan axlarna kommer stjäla en del av det.
Okej, men det känns bara svårt att stå framåtlutad och expandera samtidigt ^^. Men ska testa köra bänk imorn, efter det cc och sist lutande bänk, får se hur det går =]
En snabb fråga bara;
1. Är det bäst att köra typ Bänkpress, lutande bänk och som avslutare CC.
2. Eller är det bättre att köra Bänk, CC och sedan lutande bänk?
har själv kört alt. 1
Timpsi skrev:
Har testat köra lite i CC'n nu, och det går ganska bra. Men får ändå inte riktigt den sköna pumpen eller tekniken som gör att fibrerna stimuleras hårt, känner nästan mer i axlarna fast ajg böjher armbågarna uppåt.
Om du böjer armbågarna uppåt så tycker jag att axlarna kopplas in mer.
En test.
Håll armarna utåt i luften i samma läge som startläget i cc´n. Tryck ner axlarna allt du kan. Vinkla upp armbågarna. För mig blir det då så att axlarna höjs, vilket innebär att dom kopplas in (tror jag teoretiskt)
Det jag brukar göra är att sitta på knä (med stjärten mot låren). Koppla in handtagen i de nedre repen. Trycka ner axlarna maximalt och dra fram handtagen. Tryck även upp bröstet. Slutläget ska vara paralellt med nedre delen av bröstet.
Timpsi skrev:
En snabb fråga bara;
1. Är det bäst att köra typ Bänkpress, lutande bänk och som avslutare CC.
2. Eller är det bättre att köra Bänk, CC och sedan lutande bänk?
har själv kört alt. 1
Alt. 1 skulle jag ha kört.
Yes, det körde jag idag och ska fortsätta med.