Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 43 44 45 46 47 … 63 Tråd låst

Vägen till Himmelen, går genom Helvetet

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Lajne skrev:

Haha, mitt motstånd mot SL-utrustning kommer att vara fortsatt starkt, oroa dig inte över den saken;)

Jag är helt övertygad att trikån kommer göra entré förr eller senare. Du är ju ändå rätt viktfixerad.

Från: Skövde
Registrerad: 2006-05-15

Lajne skrev:

Tack. Bältet funkar kanon, du kan ju hälsa Yngve från mig och tacka honom nästa gång du ser honom nere i lokalen ;)

Hehe, okaj! Träffar ju Yngve väldigt sällan dock. :D
Ska göra det nästa gång! "Lajne hälsar att bältet fungerar superbt."

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Alltidxx skrev:

Lajne skrev:

Haha, mitt motstånd mot SL-utrustning kommer att vara fortsatt starkt, oroa dig inte över den saken;)

Jag är helt övertygad att trikån kommer göra entré förr eller senare. Du är ju ändå rätt viktfixerad.

Hoppet mellan tanken "Fan, kan jag verkligen äta det här, undrar om jag går upp/ner för mycket/tillräckligt då" och tanken "Fan, om jag skulle ta på mig en trikå" är nog inget man gör i första taget faktiskt:P

Zqvirk skrev:

Hehe, okaj! Träffar ju Yngve väldigt sällan dock. :D
Ska göra det nästa gång! "Lajne hälsar att bältet fungerar superbt."

Låter perfekt. Han lär ju veta vem jag är, eftersom jag ju verkligen fyllde i "Lajne" på beställningsformuläret:P

Webbsida

Bulkpass, cykel 1, pass 3

Hantelpress
5x41kg
5x41kg
5x41kg

Tredje setet mycket lättare än första. Dålig uppvärmning kanske?

Bänkpress
3x90kg
3x90kg

Chins
5xkv
5xkv+15kg
5xkv+15kg
5xkv+15kg
4xkv+15kg

WTF? Nu gick det ju riktigt dåligt:(

Frontböj
5x80kg
5x80kg
5x80kg

Tyngre än jag trodde det skulle vara. Inte omöjligt att jag får sänka vikten eller minska progressionen här inom en snar framtid.

Raka marklyft
5x90kg
5x120kg

Kroppen hade inte förlåtit mig för ettan på 190kg riktigt än, så jag lät det stanna här:)

//Lajne

Senast redigerat av Lajne (2008-05-01 13:26)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Nu har jag runkat till filmerna lite. Böjarna såg mycket fina ut, så nu är det bara att kötta på och lägga på vikter på stången.

Marken är svår att bedömma, då den är filmad framifrån. Det ser dock ut som att du drar extremt mycket med ryggen, sen så blir jag inte klok på din semi-sumo fotställning. Har du provat med smal eller riktig sumo?

Webbsida

Har testat smal stil i nån månad, men det gick inte bra. Enda effekten var att den hade en liten carryover till min semisumo, så att när jag väl var så pass stark smalt att jag tog mina gamla semisumovikter var jag ändå 20-30kg över med semisumon. Har bara provat vanlig sumo nåt pass, men där tappade jag typ 80kg direkt (maxade 160 då) + att det gör ont som fan så det känns knappast som något jag vill satsa på heller.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Cybercowboy skrev:

Nu har jag runkat till filmerna lite. Böjarna såg mycket fina ut, så nu är det bara att kötta på och lägga på vikter på stången.

Marken är svår att bedömma, då den är filmad framifrån. Det ser dock ut som att du drar extremt mycket med ryggen, sen så blir jag inte klok på din semi-sumo fotställning. Har du provat med smal eller riktig sumo?

Hahahhaa

Mm det är nåt med utlåsningen tror jag. Starten är seg, sen går det aslätt i mitten, sen vid utlåsningen börjar det skaka. Det kan vara att du har problem att låsa ut med höften, är man stark i rumpan får man ofta en kraftfull utlåsning, och kompenserar med att använda ryggen mer.

Är det MAK-folket som hejar på?

Webbsida

Min teknik har onekligen sina svagheter. Och jag har en helt klart större höftextension än knäextension. Men så ska vi ju också komma ihåg att detta är ett maxlyft; det är helt enkelt den tekniken jag faller in i när jag måste dra så tungt som möjligt. Det var inte ett lyft där jag försökte hålla en bra stil:)

Moderator

Mm det blir så. Ändå jävligt imponerande att inte minska i sitt 1RM i mark, samtidigt som man går ner 10kg i kroppsvikt. Sinnessjukt :)

Webbsida

Nu ska vi inte överdriva steve, SÅ ovanligt är det inte att behålla sin styrka under deff att det kan kallas sinnessjukt:P

Moderator

10kg på typ 8 veckor? Vid en sån snabb viktnedgång så är det grymt.

Mark är faktiskt den övningen jag lyckas hålla bäst i schack under en diet också. Böjen däremot....fy fan :/ Där ska man helt klart vara ett jävla fetto med moonface för att lyfta tungt.

Moderator

Cybercowboy skrev:

Mark är faktiskt den övningen jag lyckas hålla bäst i schack under en diet också. Böjen däremot....fy fan :/ Där ska man helt klart vara ett jävla fetto med moonface för att lyfta tungt.

Hahaha så sant så sant!

Webbsida

Om vi nu förutsätter att det verkligen är sinnessjukt att klara av så är det bara deprimerande i vilket fall. Det betyder ju att jag har förutsättningar för att bli bra, men på något sätt har lyckats fibbla bort dem och därför ligger kvar på dessa fikonvikter ;/

Edit: Jag funderar förresten på att ställa upp i en klubbtävling i OL (!) i juni, där även icke licensierade lyftare får delta. Vad tror ni, om jag jobbar upp mig till en total på typ 150-160kg, har jag nån chans?

Senast redigerat av Lajne (2008-05-02 09:27)

Moderator

Ja. Tekniken kommer sätta stopp för alla kan jag lova. Styrkan har dom, såväl i ben som triceps, men 0 teknik. Tränar du lyften riktigt jävla mycket kan du t.o.m. vinna tror jag.

(förutsatt att det inte finns någon gammal ollare i klubben då...)

Webbsida

"nån gammal ollare"... Malmö ak ÄR en OL-klubb från början, SL kom inte till förrän på 70 eller 80-talet nån gång. Där finns minst 8-10 OL'are som jag vet om och har sett. Hur bra dem är är ju det som är frågan:P

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Sen är väl din tumme paj? =P

Webbsida

Den är läkt nu, har jag skrivit tidigare;) Eller inte helt läkt, men den kan ju användas till ett par lyft iaf även om det känns lite:)

Varför säger alla (ja jag har läst samma på andra ställen) "ollare"? Det låter ju som något helt annat :) Varför inte OL:are eh?
Fan ibland undrar jag om det bara är jag som tänker med skallen. PÅ EN FREDAG DESSUTOM11

Låter skoj iaf. Har har funderat själv på att försöka lära mig lyften på sistone. Det är ju en skam att jag aldrig ens har provat :$

Webbsida

Det är verkligen en skam. PÅ EN FREDAG DESSUTOM. Faktiskt rätt kul att svinga omkring med vikterna som en vilde, man tror att det ska vara livsfarligt men det är ändå nästan omöjligt att skada sig allvarligt; det jag gjorde med tummen var ändå rätt osannolikt^^

Det stämmer iaf det som Steve med lloyden säger, att det är i princip 90% teknik och resten styrka. Har en polare som man ändå får anse vara ganska stark med en SL-total på ca 700kg. Det tog honom vad jag kan minnas ganska lång tid innan han stötte 100kg.
Det är jävligt imponerande att se små koreaner på 45kg bolla runt med typ 150kg ovanför pannbenet, och sen kommer fetto-cyber och klarar knappt av stången =)

Webbsida

Jag har redan stött 85kg, så helt dålig är jag inte. Det var dock innan jag skadade tummen, failade ju 70kg för ett tag sen. Men men. Ska höra mig lite för på klubben, tror faktiskt jag ställer upp mest som en kul grej. Får bli lite på den nivån där man inte ställer in det tunga helkroppspasset dan före bara för att man ska tävla:P

Moderator

Bland det roligaste jag sett i hela mitt liv var en video som postades på kolozzeum där en SL-klubb hade en intern OL-tävling. Ska försöka leta upp den.

...

argh!!!

jag återkommer

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

Går bra för er alla ser jag. OL är ganska skoj måste jag också erkänna :P. En undring bara, ska man köra med tumlås på frivändningar? eller bara ryck?

Lajne du får gärna dela av dig av magin som hjälpt dig gå ner 10kg på 8veckor :P Grattis

Senast redigerat av Vedad (2008-05-02 13:56)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Vedad skrev:

Går bra för er alla ser jag. OL är ganska skoj måste jag också erkänna :P. En undring bara, ska man köra med tumlås på frivändningar? eller bara ryck?

Lajne du får gärna dela av dig av magin som hjälpt dig gå ner 10kg på 8veckor :P Grattis

Det är bara att sluta äta om man så vill. Då kan det gå ännu snabbare =)

Sidor: 1 … 43 44 45 46 47 … 63 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB