Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Benträning med benhinneinflammation.

Registrerad: 2008-04-30

Hej, undrar om någon har erfarenhet av benhinneinflammation och i så fall hur benträningen sköttes under den perioden? Utfördes benträning och var den i så fall hämmad på något vis?

Tack på förhand.

Senast redigerat av lymmel (2008-04-30 00:31)

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

Jag har haft det och tipsen jag fick av de mer kunniga här inne va cykla och det gick fint som fan, sen vila som faen

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

en inflammation ska ju gå ner och ordna sig själv bara den inflammerade delen får vila. dock så kan det säkert fungera att cykla lite granna, så länge inflammationen konstant blir bättre och inte tvärt om, dvs att det blir värre av träningen. blir det det så är det absolut bästa att avstå från träning eller annan överdriven ansträngning av det inflammerade området.

rätta mig om jag har fel nu bara ^^

Registrerad: 2008-04-30

Tack. Har själv upptäckt att cykling fungerar utan att förvärra inflammationen. Men efter ett uppehåll på nästan 3 månader så är jag även angelägen om att komma igång med en del benövningar, i första hand knäböj och marklyft. Har börjat misstänka att detta skulle kunna fungera eftersom det snarare är när benen utsätts för stötar (hopp, löpning) som inflammationen förvärras. Men det vore tryggt om någon med säkerhet kan säga att han/hon utsatt benen för någorlunda tung belastning i marklyft/knäböj utan att för den sakens skull förvärra sin benhinneinflammation.

Senast redigerat av lymmel (2008-04-30 18:38)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB