Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej, är en kille på 17 år och brukar träna ganska hårt (så tungt att jag max orkar 6 rep), och är jättenöjd med mina resultat hittills (har gått upp ca 10 kg på omk. 15-20 veckor.) Dock så är jag aningen missnöjd med resultaten på armarna, eller snarare biceps. När jag tränar triceps så får blri jag riktigt trött i dem, och har nästan alltid träningsvärt i dem, dagen efter (vilket jag tycker känns bra:P), men när jag kör biceps så blir jag aldrig riktigt så där rikigt trött i dem, trots att jag maxar för fullt... ska jag tänka om på något sätt, eller kanske köra lättare vikt fler gånger?
Fråga nummer 2 är helt enkelt: om man bulkar, och går upp en del i vilkt, (man lägger förståss på sig en aning fett också), och man märker att man lägger på sig en del fett dels på magen, men även i ansiktet, (nu pratar jag inte extrema mängder, men ändå så att man märker skillnad), om man sedan deffar, efter ett tag, kommer även fettet man lagt på sig i ansiktet att försvinna på samma sätt som det lär försvinna från magen? Eller är det mycket genetiskt?
Hoppas att ni förstod mina frågor, antar att de kanske var en aning krångliga... tacksam för svar!!
/Josef
Bara för att man är trött i en muskel behöver man inte tränat den "bra".
Var fettet sätter sig och försvinner först är genetiskt men i allmänhet är svaret på din fråga ja, det försvinner det med.
LÅt mig omformulera frågan en aning; jag har ökat bra i allt, men biceps är det jag ökat MINST i, vad gör jag åt detta? jag tränar alla grupper lika mycket å lika hårt, ska jag lägga till ett extrapass biceps varje vecka?
Jaosef skrev:
LÅt mig omformulera frågan en aning; jag har ökat bra i allt, men biceps är det jag ökat MINST i, vad gör jag åt detta? jag tränar alla grupper lika mycket å lika hårt, ska jag lägga till ett extrapass biceps varje vecka?
Vissa behöver mer träning, och andra mindre. Generellt sett så behöver de flesta mindre träning. Det är alltid ett säkert kort att be dem som har problem att dra ner lite grann på volymen, då brukar resultaten komma igång igen.
Om du ökar i kroppsvikt och i dina dragövningar, så kommer du öka i volym och styrka för biceps också.