Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

När starta med kalium? dosering? Calcium-pyruvate före maten, när?

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

Tjena!

Jag är nu 2 månader in i deffen iför Ahlströmerstrofén i Alingsås 14:e juni. har gått ner6-8kg och det känns bra o börjar se hyffsat rippad ut :)
protein och kreatin har jag använt hela tiden och nu har jag inföskaffat lite mer tillskott
Kosten är uppdelat på följande sätt:
230-250g protein  100-150g kolhydrat 50-60g fett och en ätardag i veckan då jag äter lite mer fett och kolhydrater.

Tillskotten jag skaffat är:

Tight! Hardcore
Calcium-pyruvate
Magnesium 150mg
Kaliumklorid 750mg
proteinet jag använder är Whey class+

Träningspassen är 5-6 gym (5-split) + crosstrainer och promenader varje dag.

Mina frågor är följande:

1. Är det bäst att ta tight hardcore 2ggr/dag, morgon och innan träning?
2. Hur lång tid innan måltid ska man ta calcium-pyruvate? 15min?
3. Kan man ta magnesium hela tiden?
4. Hur lång tid innan tävlingen ska man börja med Kalium, hur stor dos? När ska man ta det? (fick knappt köpa det på apoteket, de varnade för lågt blodtryck och oregelbunden puls...)
5.någon får gärna skriva ihop ett schema för uttömning/uppladdning, gärna lite kortare och enklare än denna:  http://forum.body.se/showthread.php?t=25

andra tips inför tävlingen mottages tacksamt! (posering övar jag på redan :)

mvh/ Peter

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Måste börja med att säga: Riktigt kul att se att du går in för detta helhjärtat Peter! :)
Jag har tyvärr inga svar på dina frågor då min kunskap om tömning/laddning sträcker sig så långt som  intag av bananer, riskakor och maltodextrin vid upp-pump.
Om du tar magnesium för att motverka kramp så kan du nog ta det hela tiden, det borde bara vara positivt ju(kan ju bara föreställa mig hur jobbigt det är att hålla masken på scenen när kroppen kvider i kramp).
Sen tror jag man tjänar på att köra en lättare variant i början och inte sno rakt av från topp-amatörer/proffs, då dem har arbetat fram sina scheman under väldigt lång tid och det är väldigt individuellt.

Webbsida

tackar tackar :) det känns ju helt klart roligare att verkligen gå in för det! det är en polare o jag på mitt gym som ska vara med som jag vet. Motståndet kommer säkerligen vara tufft, även om det är en sjysst attityd och låga krav för att ställa upp!
Ja, magnesium har jag redan börjat med, använde det förut och har aldrig haft några bi-effekter eller något negativt som jag kan tänka mig vara från det.

Självklart ämnar jag inte att ta någon avancerad metod rakt av från eliten, men man kan ändå försöka göra det så bra som man bara kan, visserligen är väl risken större att misslyckas ju mer avancerade metoder man har, men samtidigt finns chansen att man får ett resultat som kan imponera på någon mer än sig själv! :D

Jag har fått lite annan respons på ett annat forum med lite delade meningar om användandet av kalium. förmodligen kommer jag att använda det, men under en ganska kort tid innan tävlingen och inte speciellt höga doser.

Det är ju ändå en hel del förberedelser och jag jobbar natten nu, så jag tänkte skriva ihop ett fullständigt schema som jag ska följa de sista veckorna innan, annars är det lätt att man tappar bort sig och kommer fel i tajmingen.

anyway, nu ska jag laga mat till imorn, sen kolla film o städa o tvätta, weeeii

mvh/Peter

Webbsida

Degpekka skrev:

Måste börja med att säga: Riktigt kul att se att du går in för detta helhjärtat Peter! :)
Jag har tyvärr inga svar på dina frågor då min kunskap om tömning/laddning sträcker sig så långt som  intag av bananer, riskakor och maltodextrin vid upp-pump.
Om du tar magnesium för att motverka kramp så kan du nog ta det hela tiden, det borde bara vara positivt ju(kan ju bara föreställa mig hur jobbigt det är att hålla masken på scenen när kroppen kvider i kramp).
Sen tror jag man tjänar på att köra en lättare variant i början och inte sno rakt av från topp-amatörer/proffs, då dem har arbetat fram sina scheman under väldigt lång tid och det är väldigt individuellt.

nu börjar det verkligen närma sig... istället för att skapa en ny tråd så frågar jag här

torkade bananer a.k.a bananchips, innehåller ju över 30% fett  ??? fel variant eller ska man göra egna?

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB