Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Wille005 skrev:
Petergbg skrev:
Wille005 skrev:
Gj waggho, att gå ner i vikt är aldrig lätt och du ser ut att ha lyckats bra!
förlåt om jag låter krass.. men det är inte svårt att gå ner i vikt om man bara gör det efter boken. visst är det jävligt tråkigt att deffa och inte få
äta godsaker, men jag blir lite trött när folk säger att det är sååå svårt o sitter med en chokladkaka i handen..
(inget påhopp eller så, jag är bara lite grinig för att jag deffar :O )
btw: bra jobbat Waggho, fortsätt så! :)Jag insåg att det jag skrev skulle få minst en kommentar men valde att inte ta bort det ändå. Precis som ovanstående skriver så är det olika från person till person. Personligen har jag inte så stora problem med att deffa, men som du säger är det väldigt trist och surt för magen att inte få ta del av alla sötsaker som finns omkring en dagligen. Det är vad som enligt mig gör det svårast att deffa, sen att inte kunna äta fulla portioner av all god husmanskost. (beror också på hur man lägger upp dieten)
Det är väl iaf inte "LÄTT!" att gå ner i vikt?
Hallå, skärp dig för helvete, självdisciplin ffs . . .
Märkbar skillnad på bilderna, bra.
Zacke skrev:
Ja, alla har inte det. Bara för att ni har det betyder det inte att alla har det lätt för sig.
Se saker ur flera perspektiv kthx.
Jag tycker det är skitlätt att gå ner i vikt.. men riktigt jävla omöjligt svårt att gå upp i vikt.
Wille005 skrev:
Zacke skrev:
Ja, alla har inte det. Bara för att ni har det betyder det inte att alla har det lätt för sig.
Om du inte klarar det på grund av för dålig självdisciplin förstår jag inte hur du klarar dig i livet över huvud taget. Kan du jobba? Plugga inför tentor/prov?
Wille005 skrev:
Zacke skrev:
Sjävldisciplin är inte något man "föds med", utan nåt man får tvinga sig själv till. Att säga att alla inte har sjävldisciplin låter ju urfånigt. Det är egen vilja att ta tag i sig själv och tvinga sig att göra lite jobb!
Gustav N skrev:
Wille005 skrev:
Zacke skrev:
Se saker ur flera perspektiv kthx.Om du inte klarar det på grund av för dålig självdisciplin förstår jag inte hur du klarar dig i livet över huvud taget. Kan du jobba? Plugga inför tentor/prov?
+1! Det är fan bara att INTE göra något, dvs INTE äta (svårt? svar nej, iaf inte för mig). =D
Somliga har "lätt" för att gå upp, andra för att gå ner... kanske har med ens matlagning att göra? XD Det finns ju en motivationsfaktor inbakad i den där självdisciplinen också, vill man verkligen göra nånting och om man visualiserar det väldigt starkt, så är det lättare att vara disciplinerad...
Ni drar halvdana paralleller tycker jag. Om något rent teoretiskt (och även i praktiken) är lätt att uppnå som i detta fallet en viktminskning behöver det inte betyda att det alltid är så. Har man i många år haft problem med övervikt och kanske rent utav fått en ätstörning är det knappast LÄTT att gå ner i vikt. Många överviktiga vet hur man går ner i vikt men klarar det inte pga olika skäl, exempelvis att man faller tillbaka i dom gamla matspåren.
Ovanstående tycker jag bör räknas med när man säger "Det är lätt att gå ned i vikt", för så enkelt som det låter är det inte i många fall.
Förstår ni mig nu? Annars kan ni gärna fortsätta med era smileys och plustecken.
Har du en ätstörning Wille?
Edit: Jag håller med dig i det du skriver; att vräka ur sig grejer som "ffs lol omg skaffa självdiziplin HE HE!11" är en tydlig brist på kunskap och empati. Dock finns det många som är jävligt lata när det gäller viktnedgång, men man ska passa sig för att dra några förhastade slutsatser innan man vet bakgrunden till personen i fråga.
Senast redigerat av Cybercowboy (2008-04-28 21:39)
Cybercowboy skrev:
Men nej, varför gör ni det så personligt?
Jag har inte problem med att gå ned i vikt, dock tycker jag inte det ska klassas som en LÄTT uppgift.
Cybercowboy skrev:
Edit: Jag håller med dig i det du skriver; att vräka ur sig grejer som "ffs lol omg skaffa självdiziplin HE HE!11" är en tydlig brist på kunskap och empati. Dock finns det många som är jävligt lata när det gäller viktnedgång, men man ska passa sig för att dra några förhastade slutsatser innan man vet bakgrunden till personen i fråga.
Det brukar vara så att man känner andra som man känner sig själv. Sedan är det ingen som dragit någon slutsats utifrån något annat än information Wille lämnade (i.e självdisciplin). Svårt att utnyttja kunskap och empati för något utifrån information som inte finns. Inte sant?
Känner du dig träffad av det jag skrev, Gustav? Det var inte riktat till någon speciell, utan ganska generellt.
Cybercowboy skrev:
Känner du dig träffad av det jag skrev, Gustav? Det var inte riktat till någon speciell, utan ganska generellt.
Jag stör mig bara på irrationellt tänkande. Du tycker det är okej att dra slutsatser om folks empati och kunskap genom deras inlägg men inte om självdisciplin?
(Newsflash: Ätstörningar har 0 med självdisciplin att göra)
Det är lätt att gå ner i vikt för dom med den rätta genetiken, precis som det är lätt för endel att bygga muskler. Sedan finns det väll dom som blir feta lätt. Själv fastnar inte mkt på mig, och har aldrig behövt bli av med något, och skulle inte behöva jobba för att gå ner i vikt, har snarare svårt att lägga på någe. Kan tänka mig att det är mycket tyngre för en som får jobba jättemycket för att gå ner, och har många kilon att gå ner. Känns som man inte kommer någon vart, och tappar motivationen.
anser det finns skillnad på dom som har deffat tidigare och vet hur det går till. och den gruppen som kanske går ner för första gången, dom har det inte lätt oavsett självdiciplin gener osv. ni kanske inte tänker på det men jag anser att abstinens är det största hindret för många eller ?
Gustav N skrev:
Cybercowboy skrev:
Jag stör mig bara på irrationellt tänkande. Du tycker det är okej att dra slutsatser om folks empati och kunskap genom deras inlägg men inte om självdisciplin?
(Newsflash: Ätstörningar har 0 med självdisciplin att göra)
Återigen, kände du dig träffad eller? Jag har inte sagt något av det du påstår där uppe. Jag skrev ett generellt inlägg att man ska tänka sig för innan man skriker bu eller bä om en viss individ.
Och angående ätstörningar så har jag ganska bra med kunskap inom området.
Senast redigerat av Cybercowboy (2008-04-29 07:32)
Såja såja. Nu ska vi inte bli ovänner och få mig att göra något ni ångrar.
Allt är lätt om man har rätt mentalitet. Nu har dock inte alla det. Varför någon inte har det kan beror på en miljon olika saker. Jag har t.ex. inte rätt mentalitet för att springa ett maraton eller träna efter ett program jag inte tycker är kul. Om jag ändå springer eller följer ett program som inte är roligt och blir stolt för att jag klarat det. Ska jag då behöva höra att det inte var något speciellt?
Honn skrev:
Allt är lätt om man har rätt mentalitet. Nu har dock inte alla det. Varför någon inte har det kan beror på en miljon olika saker. Jag har t.ex. inte rätt mentalitet för att springa ett maraton eller träna efter ett program jag inte tycker är kul. Om jag ändå springer eller följer ett program som inte är roligt och blir stolt för att jag klarat det. Ska jag då behöva höra att det inte var något speciellt?
Precis rätt! =)
Cybercowboy skrev:
Vad fattar du inte? Handlar om självdisciplin. Palla börja tjata o empati pga att folk är lata, period! Sen att det finns bittra, flintskalliga gamla gubbar med stor empati(??!) och kunskap är givetvis roligt för dem...
Edit: Såg ditt inlägg först nu Honn, å lägger ner diskussionen...
Senast redigerat av Zacke (2008-04-29 18:28)
stabilt!! :D
väger faktiskt mer på 2006 bilden än 2008... väger 100 nu , vägde lite över 105 då.
Piledahlaren: Det här är inte schysst... Din före-bild liknar min efter-bild =(
Hur är det möjligt att du väger 105 på den bilden? Är du jättelång? Jag hade gissat du vägde ca 75 på din före-bild.
Förebilden är tagen på långt håll, kolla in den noga en gång och sedan kolla sedan efterbilden igen.
Riktigt bra framsteg på er båda. Det är sådant som får mig att ångra att jag inte fotade mig själv för länge sen när jag började träna:)