Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Återhämtning

Registrerad: 2007-09-20

Goddag!

Har efter en längre resa kommit hem och börjat träna igen. Har tränat i ca 2 veckor nu, men mina triceps (särskilt den vänstra) vägrar att återhämta sig. Vet inte hur man ska förklara men den är helt orkeslös, stel och allmänt mongo. Har stretchat massor men det hjälper inte. Kan det vara att jag öppnade för hårt?

Out!

Senast redigerat av Vonandy (2008-04-27 01:40)

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

som jag ser det så kan det ha och göra med lite av varje.
för det första så beror det på hur länge du varit utan träning. har du varit borta i ett kvartal eller så och under den tiden inte fått någon större muskelstimulans så kan du inte räkna med att musklerna ska bli som dom var på två veckor.

sedan så är det ju allmänt känt att man ska vänja kroppen för träning, och inte gå från noll till hundra på en gång, och det kan också ha med saken att göra. att chockstarta kroppen med något kan tom vara farligare än att fortsätta leva ohälsosamt (hade en nära släkting som gick bort när han gjorde en sådan omställning).

ge det mer tid och se om det fortfarande är något fel är mitt tips. jag tror dock att du kommer att kunna arbeta normalt på gymmet så småningom, och komma upp i din forna kapacitet. kort skrivet, jag tror inte att det är något fel på dig ^^

Från: Malmö
Registrerad: 2008-04-16

Du vilar minst 48 timmar mellan muskelgruppens pass väl? Det måste man göra.

Registrerad: 2007-09-20

Okej tack för svaren, får ge det lite mer tid. Och ja jag har vilat mellan passen, idag är det kanske 13dagar sen jag körde triceps sist.

Zartok får man fråga vad som hände din släkting?

jodå, det får du göra.
han var lite folkskygg i yngre dagar, och drack därför mycket så att han kunde vara festens höjdpunkt. detta var han alltid, men nackdelen var att han utvecklade ett kraftigt alkoholberoende.

när han var runt 55-60 så tänkte han att han äntligen skulle göra något åt sitt då ganska extrema missbruk av alkohol, så han slutade att dricka tvärt. inte en droppe. dessutom så började han äta nyttigt och -hör och häpna- träna till vasaloppet. från ingen träning i hela sitt liv nästan till att han skulle komma iform till det.

efter två-tre månader så slutade folk att se honom, och hans ex gick in i hans hus, och fann honom död på köksgolvet. pumpen la av och läkaren sa muntligt att det var pga den extrema omställningen han gjorde. obduktionsrapporten har jag dock aldrig tagit del av.

du lär inte kunna råka ut för det här eftersom du inte har hans bakgrund (hoppas jag) men det är en läxa till alla som får för sig att det går att gå från 0-100 direkt. man ska börja lite lugnt. det är viktigt att man gör.

och så glömde jag skriva om träningen. försök gärna att träna tricepen en gång i veckan iaf. själv så kör jag triceps vartannat gympass, och den andra halvan biceps, för att provocera proteinsyntesen mer, och har fått bra resultat av det tycker jag ^^

Registrerad: 2007-01-16

Zatrok vart i umeå gymmar du:)?

iksu, det största gymmet av dom alla =)
dock så är det inte mest hardcore, och vissa tider totalt fullpackat. men jädrans så bra saker dom har där. varför undrar du?

Haha kommer själv från Umeå och tränar på USM ^^ Kul att veta vars "forumfolk" rör sig :D

vi har vår moderator honn som finns i umeå också. han tränar på gammlia^^
en fråga till honom skulle kunna vara vart han tänker ta sina muskler och gymma när dom river stället, för det har jag för mig att dom har bestämt att göra, till förmån för bostäder i stan med rådande bostadsbrist ^^

Har för mig att någon nämnt att när man rustar upp badhuset vid gammlia ska man bygga ett nytt fräscht gym på övervåningen, är jag helt ut och cyklar nu :P?

bygga nytt you say? duuu, det lät ju faktist lite intressant. jag menar, det går ju faktist att byta gym o det blir ett som är bättre än iksu ^^
med bättre menar jag främst fler grejjer, vilket kan bli svårt att ha, isku is the shit and has the shit with it. dessutom så ska väl det också expanderas? i ett halvår har dom hållt på att bygga om där.

Jupp!

Sorry for OT :P Men visst dom expanderar ju för fulla muggar som det är nu iaf^^! E lite sugen på ett kort på detdär nya gymmet om det kommer, "ryktades" om väldigt bra priser också !

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB