Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Äter jag för mycket??

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Det är du som är jättedålig på svenska. Meningen är glasklar.

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

eop skrev:

Lajne skrev:

Jag menar att tiden mellan måltider är helt betydelselöst, det var ju det jag skrev. Och timing är inte var 3e timma, det är det som är frekvens. Timing handlar i princip bara om när i förhållande till något du äter (i vårt fall alltid träningen). Hur stort intaget bör vara bestäms givetvis av dina mål.

kan vara jag som är jättedålig på svenska men tyvärr förstår jag fortfarande inte vad du menar. "timing handlar i princip bara om när i förhållande till något du äter( i vårt fall träning)"...Vi äter väl inte träningen heller?

"timing handlar i princip bara om när i förhållande till träning du äter"

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

eop:
Läs länken så förstår man rätt snabbt att det inte spelar någon roll hur ofta eller tätt man äter
http://www.halso.info/forum/t-32178.html

Registrerad: 2007-05-10

Keep_On_Pumpin skrev:

eop skrev:

Lajne skrev:

Jag menar att tiden mellan måltider är helt betydelselöst, det var ju det jag skrev. Och timing är inte var 3e timma, det är det som är frekvens. Timing handlar i princip bara om när i förhållande till något du äter (i vårt fall alltid träningen). Hur stort intaget bör vara bestäms givetvis av dina mål.

kan vara jag som är jättedålig på svenska men tyvärr förstår jag fortfarande inte vad du menar. "timing handlar i princip bara om när i förhållande till något du äter( i vårt fall träning)"...Vi äter väl inte träningen heller?

"timing handlar i princip bara om när i förhållande till träning du äter"

så allt jag behöver göra är att tima maten till träningen och sen svälta resten av dagen ?

Senast redigerat av eop (2008-04-26 17:46)

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Har inte läst hela tråden men innan man tränar bör man fått något i magen och sedan efter passet har man ett ypperligt bra tillfälle att stoppa i sig så mkt energi som möjligt.

min fråga är ganska enkelt egentligen ändå verkar det väldigt svårt att ge ett rakt svar. Det enda jag undrar är när, hur ofta och hur mkt man måste äta för att inte gå in i katabolt tillstånd...
svårare än så är det inte

Gör du av med 2000kcal om dagen, du äter 1mål om dagen som ligger på 2300kcal, då är du "anabol" över dygnets gång. Man får alltid slå ut det över dygnets gång.

Edit: Eller längre tidsperioder.

Senast redigerat av high_school_boy (2008-04-26 18:01)

Lajne skrev:

Det är du som är jättedålig på svenska. Meningen är glasklar.

Alla är inte lika bra på svenska som du. Istället för att vara spydig kanske du skulle kunna svara snällt på frågan?

high_school_boy skrev:

Gör du av med 2000kcal om dagen, du äter 1mål om dagen som ligger på 2300kcal, då är du "anabol" över dygnets gång. Man får alltid slå ut det över dygnets gång.

Edit: Eller längre tidsperioder.

är det sant? isf har jag just nu ätit för både idag och imorgon...

Det är sant, måltidsfrekvensen spelar ingen roll. :)

Webbsida

eop skrev:

Alla är inte lika bra på svenska som du. Istället för att vara spydig kanske du skulle kunna svara snällt på frågan?

Inte när jag har förklarat det två gånger och inte kan göra det mer glasklart än det redan var.

high_school_boy skrev:

Det är sant, måltidsfrekvensen spelar ingen roll. :)

låter lite för bra för att va sant, kan jag alltså skippa att äta imorgon och ändå fortsätta bygga muskler? :D

Senast redigerat av eop (2008-04-26 18:44)

Ät minst 1 gång om dagen iaf. Så länge du ligger på ett energi överskott och tränar lägger du på dig muskelmassa. :) (utan träning lägger du på dig med men inte lika mkt)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Det går helt klart en gräns som man inte ska överskrida. Men det finns något som heter periodisk fasta där man just timar näringsintaget i samband med träningen. =)

Webbsida

Finns en kille på kolozzeum, Anders The Peak, som kör varannan dags fasta dvs käkar i 24 timmar och fastar i 24 timmar. Funkar så vitt jag vet bra för honom. Jag ber dig HSB dock att aldrig nånsin skriva något annat än "måltidsfrekvens sett över ett dygn spelar ingen roll", annars kommer du alltid få dumma frågor om att käka en gång i veckan etc. Dessutom är "måltidsfrekvens spelar ingen roll" en felaktighet.

Senast redigerat av Lajne (2008-04-26 18:58)

Okej, tack så mkt för svaren, tror jag börjar förstå nu. då är det alltså sant att detä r onödigt att äta var 3dje timma, så länge som jag ligger på kcalöverskott :)
detta kommer göra mina dagar lite lättare :)

Senast redigerat av eop (2008-04-26 19:02)

Lajne skrev:

Finns en kille på kolozzeum, Anders The Peak, som kör varannan dags fasta dvs käkar i 24 timmar och fastar i 24 timmar. Funkar så vitt jag vet bra för honom. Jag ber dig HSB dock att aldrig nånsin skriva något annat än "måltidsfrekvens sett över ett dygn spelar ingen roll", annars kommer du alltid få dumma frågor om att käka en gång i veckan etc. Dessutom är "måltidsfrekvens spelar ingen roll" en felaktighet.

Ja förstår vad du menar.

Registrerad: 2008-04-17

ramo_and skrev:

nej det är inte så seriöst jobbigt.. ja ba börja fundera på om de e nåt som e "fel" att ja har mask i magen eller nåt likanande :P för ja äter ju betydligt mer än alla andra ja känner

Mest troligt är väll att du har hög förbräning. Själv har jag väldigt hög förbränning, och äter jättemycket. är 20 nu, och äter riktigt mycket, men inte som under gymnasietiden... då slängde jag i mig rejäla havregrynsportioner till frukost, var påväg att dö innan lunchen vid 11-12 tiden, vid lunch satte talriken gränsen för portionerna, och blev ofta flera. Sedan hem åt mellanmåll, typ som din frukost, 4tal mackor, någon frukt. Middan samma sak som lunch. Åt något igen på kvällen, tog eventuellt en extra middag om man var uppe sent. Då var jag väll 180cm och vägde 65-70kg, alltså inte stor, mycket mindre än dig, och jag gick knappt upp i vikt. Och nej, jag hade inte mask.
Så din förbränning är ju inte direkt jätteextrem, du är ju stor trots allt.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB