Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Tips!

Registrerad: 2008-04-26

Tjenare!  jag är en kille på 16 år som har precis börjat träna seriöst på gym har gjort det i ca 2 månader nu. Är 179 cm och väger 61 kg och har hållt på med påfrestande sporter innan som boxning, brottning och har nästan varit aktiv med olika sporter osv i hela mitt liv. Så jag börjar inte precis ifrån "0", men vill ändå ha bra tips från er som är mycket mer erfaren än mig. Jag är den som satsar allt just nu på min träning så jag behöver "era" råd att ge mig för att nå just mina mål. Mitt mål är att gå upp i vikt (muskler) vill bli stenhård. Hur ofta ska jag träna för att få bästa resultat? Jag vill ha synliga musker. Just nu så kör jag samma muskel 1 gång iveckan men undrar om 2ggr iveckan med samma muskelgrupp är för mycket? Förövrigt så äter jag väldigt mycket och sover mycket vilket behövs för bra muskeltillväxt. Hur mycket återhämtning behöver mina muskler? Jag brukar ligga på 8-12 repetioner. Jag lägger ner hela min själ på styrketräningen nu och skulle vara jätte tacksam om någon skulle kunna lägga upp ett bra schema till mig hur jag ska träna, eller andra bra tips!

/ Rocky

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Du skriver att du äter väldigt mycket vilket är ju bra för din sak men hur mycket ca går du upp i vikt per vecka?
Angående dina andra frågor så sök,det finns miljoner med andra trådar identiska som din.

jag har väldigt svårt att gå upp i vikt pga att jag har väldigt hög förbränning i släkten + att jag tränar väldigt hårt också. Vad tycker du att jag ska äta för att gå upp i vikt? Jag brukar alltid ta en Gainomax efter träninspasset sen brukar jag äta tex spagetti och köttförsås och keso, makrill, banan och liknande.

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Rocky 1991 skrev:

jag har väldigt svårt att gå upp i vikt pga att jag har väldigt hög förbränning i släkten + att jag tränar väldigt hårt också. Vad tycker du att jag ska äta för att gå upp i vikt? Jag brukar alltid ta en Gainomax efter träninspasset sen brukar jag äta tex spagetti och köttförsås och keso, makrill, banan och liknande.

Du får äta mer helt enkelt,finns inget annat sätt...
Ingen viktuppgång,ingen ytterliggare muskel massa..
Skriv upp vad du äter på en dag på ett umgefär..försök skriva mängderna 2 potatis,2 mackor osv...

frukost

lunch

mellanmål

osv....

Ett exempel på vad jag får i mig på en dag:

Frukost: Youghurt med müsli, juice + ett ägg

Lunch: Spaghetti och köttförsås

Mellanmål: frukt eller risifrutti

Efterträningsmat/kvällsmat:Gainomax, keso, makrill.

Senast redigerat av Rocky 1991 (2008-05-01 00:18)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Ät mer efter träningen, det är ffa då du ska TRYCKA i dig mat. Då ger du kroppen bra förutsättningar att nybilda muskelmassa. Försök få i dig en liter yoghurt t.ex. som kvällsmål, utöver en rejäl middag.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Edit: Nej, glöm att jag skrev något, jag är en dum dum människa.

Senast redigerat av Lajne (2008-05-01 11:26)

Lajne skrev:

Edit: Nej, glöm att jag skrev något, jag är en dum dum människa.

+1

:D

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

skippa gainomaxen! innehåller det vi gör milkshakes av plus lite protein typ.
köp ett eget proteinpulver och kör det i mjölk, det kommer att ge dig mycket mer för en mycket mycket billigare peng! nu vet jag inte vart en gainomax ligger i pris, men nära en krona per gram protein får du säkert betala. det blir 1000 kr kilot, medans ett proteinpulver brukar ligga på runt 150 kr för 1000 g protein. rätta mig om jag har fel på siffrorna, men även om jag har det så är gainomaxen dyr och sockrig. har aldrig smakat en, men jag gissar att den smakar extremt gott?

zartok skrev:

skippa gainomaxen! innehåller det vi gör milkshakes av plus lite protein typ.
köp ett eget proteinpulver och kör det i mjölk, det kommer att ge dig mycket mer för en mycket mycket billigare peng! nu vet jag inte vart en gainomax ligger i pris, men nära en krona per gram protein får du säkert betala. det blir 1000 kr kilot, medans ett proteinpulver brukar ligga på runt 150 kr för 1000 g protein. rätta mig om jag har fel på siffrorna, men även om jag har det så är gainomaxen dyr och sockrig. har aldrig smakat en, men jag gissar att den smakar extremt gott?

Det är bra råd, fast ändå inte. En kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk. Och vad vill jag säga med det då? Jo, det spelar ingen roll hur mycket man trimmar med protein hit och dit när man inte har grundpelaren nummer 1 klar för sig, nämligen kosten. När man har det, då kan man köpa proteinpulver och sniffa om man vill.

Webbsida

Det var av ungefär den anledningen jag raderade min post:)

Helt OT så undrar jag över när den första studien på att sniffa fria EAA kommer göras, samt hur många som helt plöstligt kommer kunna ses snorta några linor esapro på gymmet om studien skulle visa att det var bra^^

Lajne skrev:

Helt OT så undrar jag över när den första studien på att sniffa fria EAA kommer göras, samt hur många som helt plöstligt kommer kunna ses snorta några linor esapro på gymmet om studien skulle visa att det var bra^^

Prova och återkom?

Webbsida

Jag är inte tillräckligt optimal för att använda esapro och har följdaktligen inte huvudingrediensen i denna eminenta studie hemma. Men om någon skulle kunna tänka sig att sponsra den...

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB