Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 … 13  

Ljuvligts träning 2008!

Registrerad: 2008-03-30

Hejsan alla, tänkt börja skriva upp min träning här istället för att skriva på min blogg (på bloggspace) som jag tidigare gjorde. Skrivandet motiverar mig sjukt mycket när det gäller kosten men framförallt när det gäller träningen. Innan jag presenterar mig vill jag bara säga att jag älskar detta forumet, alla är så störtsköna och härliga här=)!

Iallafall så är jag en tjej på 20 år (170 lång och 57 kilo tung) som egentligen jämt tränat (tennis, ridning, gymnastik, friskis och så vidare) men har nog aldrig velat träna och känt mig så motiverad som just nu. Därmed tycker jag att det är grymt kul att träna och gör det gärna varje dag på något sätt. Gick tillbaka till friskis från sats nu i höstas och har då tillsammans med en kompis tränat ca 5-7 dagar i veckan, gympa blandat med gym. Nu kör jag bara gym, plus att jag försöker komma igång med löpningen utomhus. Dock så har jag det svårare att springa utomhus än på löparband, men måste kanske vänja mig.

Mål; mitt mål är så klart att få en snygg kropp ,typ viktorias secret (oh I wish), men sen om jag kanske inte når hela vägen dit så . Men också att utveckla min träning och helt enkelt må bra. Har två mål och det är att man ska kunna se konturena på magrutorna, en snygg tjejmage, plus så skulle jag vilja klara av 10 pullups eller vad det heter. Klarar två och en halv nu vilket är två och en halv fler än när jag började. Har bland annat inte ätit godis på 4 månader *klappar mig själv lite på axlen*, men äter faktiskt 70 % choklad (som jag inte räknar som godis). Har knappt drukigt någon läsk eller ätit någon skräpmat på ett halv år heller.

För övrigt har jag redan utvecklats i min träning på så sätt att jag skiter i om jag ser risig och svettig ut under träningen och därmed har ökat ganska mycket i vikter och liknande. Men allra mest har jag börjat försöka lära mig mer om träning, kost och allt där inom.

Kan ju börja med att skriva upp min träning från idag. Tog min ryggsäck och och sprang till gymmet, men höll på att spy så jag fick gå en två hundra meter (av totalt 1,5 kilometer)och även stanna en stund. Vet inte varför och springer ju minst 5 kilometer i vanliga fall:S! Sen körde jag och en kompis ett tufft ben pass och har precis ökat i vikter på 4 av de 8 benövningarna så det var jobbigt. Sen promenerade jag hem i solen i rask takt. Ville springa men var fortfarande lite illamående. Störde mig iallafall på illamåendet, men orkade alla repetitionerna så jag får ju vara ganska nöjd iallafall.

Kan inte namnen på alla övningarna men ska se om jag kan leta upp dem och deras namn:

1:a Benpress med 90 kilo. Körde 8 gånger 3.
2:a Sittande lår curl med en 37.5 kilo. 8x3.
3:e En rumpövning som jag inte kan hitta namnet på. Men den är som en visare på en klocka där man börjar vid tre och sen med höger ben trycker neråt till halv/6 och sen upp igen och så byter man sida. (hoppas ni fattar). Körde 8x3 på 67.5 kilo.
4:a Sen blev det insida och utida på lår, båda på 92.5 kilo 8x3.
5:e Slutligen blev det en ny vadmaskin som vi stod vid en kvart och försökte lista ut. Killen brevid tyckte nog att vi var rätt underhållande, men det bjuder vi på=). Vikten vet jag inte riktigt vad den hamlar på för man lyster sig själv lite, men så la vi på 20 kilo. Vanligtvis brukar jag köra 55 kilo iaf, men detta var jobbigare än vanligt. 8x3.

Oj, detta blev långt! Hoppas inte att det är snurrigt iallafall=/.

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

Good luck med träningen! Helt ok benpress faktiskt, typ vad jag tar :p

Sen har jag knappt inte tränat ben alls men men...

Hehe tack, jag tränar mycket ben för det är det jag kan;)... du ska se mina resultat på överkroppen sen:s inget att skryta med..

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Kul med tjejer som har koll och driv! välkommen.

Tackar så mycket=)!

Blev ingen träning igår, men cyklade iallafall en timme i motvind då jag bor i staden där det alltid är motvind;).
Frukost: Yoghurt med havrefras och jordgubbar.
Lunch: Köttfärs och taccobröd.
Mellamål: 50 gram 70 % choklad. En kiwi, ett äpple och ett päron.
Kvällsmat;smoothie och smoohtiglass på yoghurt, jordgubbar och lite proteinpulver.
Plus kanske 8 knäckebröd under dagen.

Maten är det jag har svårast med, är för lat att väga osv. Så det slutar med att jag äter alldeles för lite eller för mycket. Men försöker äta mycket protein och grönsaker.

Idag.
Frukost: Yoghurt och havrefras med jordgubbar
Lunch: Två knäckebröd och ett päron.
Middag: Två laxfileer med nån sådan gogreenröra på, tre små potatisar och en massa sparris. Plus en liten liten chokladbit, var det sista som var kvar=(.
Kvällsmat: Ska och träna nu, men det blir iallafall en smoothie och två kiwisar innan jag nöjer mig för dagen.

Har även idag cyklat ett tag, lite över en timme i förjävligt motvind.
Träningen idag blir cardio, mage och rygg. men återkommer med tid, sträcka och vikter senare.

Cyklade en tímma till på gymmet, dock var ingen cykel där man kunde se tid eller sträcka ledig. Men jag körde på en timme så fort jag orkade, på relativt högt motstånd. Kunde knappt gå när jag klev av cykeln så lite träning måste det ha inneburit. Hann inte köra mer än så.

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

Ljuvligt skrev:

Mål; mitt mål är så klart att få en snygg kropp ,typ viktorias secret (oh I wish), men sen om jag kanske inte når hela vägen dit så

Allting går om man ger sig fan på det.
sen om det ska anses som något ultimat och superviktigt är väl en annan fråga'

Förresten, vilken är staden där det alltid är motvind? För mig är det där jag bor, Kalmar ;)

Senast redigerat av Madball (2008-04-22 22:56)

Ja denna gången ska jag banne mig klara det. Egentligen så är väl målet att få en kropp som jag gillar och trivs med, men man får sattsa högt;)

Karlskrona är staden, så det blir ju nästan samma=).

23/4
Körde mage och rygg idag
Rygg:
1:a Shrugs i Smith, ungefär på 47.5 kilo 8 x3.
2:a En maskin där man står med ungefär axelbredd och pressar ner en metallstav (vet inte vad den heter). 25 kilo 8 x 3.
3:e En sådan maskin där man sitter framåtböjd och pressar bakåt. 70 kilo och 9 x 3 (blev det av någon anledning)

Mage:
1:a Hängande benlyft, ungefär fast på en ställning med tyngden på armbågarna. 20 x3 st.
2:a Twistern som vi kallar den, man står på knä och sen vrider man åt sidan. 45 kilo, 3 x 8 per sida.

Sen cyklade jag så fort jag kunde i en kvart, plus att jag cyklat över en timme idag. Knappt med någon motvind alls, så det var nice.

Maten:
Frukost: yoghurt och allbrand, plus ett halvt glass juice och omega 3 m.m.
Lunch: en omelett på två ägg, lite mellanmjölk, mager skinka och lite ost. Åt den men gillar verkligen inte ost, så det var ganska kämpigt. Två kiwisoch ett knäckebröd med.
Kvällsmat: två belvita (mörkchoklad), två recoverybars, två kiwis, ett äpple och ett glas juice.

Tänkte på en sak, jag vill inte bli sådär jättemuskulös, självklar vältränad men inte överdrivet. Så borde jag satts på´mer cardio, eller är det bara träna på då man som tjej inte bygger lika lätt?

Från: Södertälje
Registrerad: 2005-11-07

Ljuvligt skrev:

Tänkte på en sak, jag vill inte bli sådär jättemuskulös, självklar vältränad men inte överdrivet. Så borde jag satts på´mer cardio, eller är det bara träna på då man som tjej inte bygger lika lätt?

Det bara är att pumpa på. Om du skulle känna dig som en biff en morgon så är det bara att köra mer cardio/inte träna lika mycket styrka.
(Men det kommer sannolikt aldrig hända)

Ah, okej då får jag pumpa på=)..

Idag blev det axlar, bröst, biceps och triceps.
Kan inte ett enda namn på övningarna och pallar inte leta upp dem nu, men ska leta upp namnen till nästa gång jag kör dem. Men är så trött i armarna att jag knappt orkar skriva på tangentbordet, så lite måste jag har jobbat;). För övrigt har jag cyklat över en timme idag.

Maten idag har varit dålig, försov mig så jag hann få i mig fyra skedar yoghurt med fullkorns havrefras (stor besvikelse när jag upptäckte saknaden av torkade jordgubbar, bilden till trots=( ). Vid tio tryckte jag i mig en powerbar och lite juice. Sen blev det lite kycklingsalad vid två, ca 200 gram. Sen blev det en powerbar till och två belvita och 50 gram mörk choklad. Nu sitter jag och trycker i mig ett pitabröd med salami och brieost (den enda osten jag gillar) och lite sallad*gott*. Sen blir det nog ingenting mer om jag får som jag vill.

Usch, måste fixa till min kost som inte alls känns bra för tillfället=(. Ingen som har något tips till mig?

Glömde skriva att jag även körde det rygg och magpasset jag gjorde igår, men körde twistern och sidolyft på en ryggmaskin.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Ljuvligt skrev:

Ingen som har något tips till mig?

Laga storkok, samt sluta att vara så lat/bekväm (*klirr i glashuset*).

Cybercowboy skrev:

Ljuvligt skrev:

Ingen som har något tips till mig?

Laga storkok, samt sluta att vara så lat/bekväm (*klirr i glashuset*).

Haha ja du har så rätt, jag är lite för lat=D.

Jag med, så jag äter väldigt mycket ute. Dyrt som fan blir det, men man får å andra sidan bra käk+sallad och bröd.

Cybercowboy skrev:

Jag med, så jag äter väldigt mycket ute. Dyrt som fan blir det, men man får å andra sidan bra käk+sallad och bröd.

Jo, det kan jag förstå. Men jag har börjat köra på en massa protein och powerbars för det tycker jag är ganska gott. Plus att det är det närmsta jag kommer godis. Men när jag väl lagar mat brukar det bli ganska bra, men det är just de lätta mellamålen som är svåra. det är där fantasin tryter.

En proteindrink+frukt är ett utmärkt mellanmål. Finns många bars som också är bra, så fortsätt så du. Du MÅSTE ju dock inte äta 3 basmål mat + 2-3 mellanmål. Trivs du med färre mål/mellanmål så funkar det också.

Cybercowboy skrev:

En proteindrink+frukt är ett utmärkt mellanmål. Finns många bars som också är bra, så fortsätt så du. Du MÅSTE ju dock inte äta 3 basmål mat + 2-3 mellanmål. Trivs du med färre mål/mellanmål så funkar det också.

Oftast äter jag frukost, två mellanmål och ett stort mål lagad mat. Behövs inte mer då, men sen kan jag bli lite hungrig på kvällarna men är för lat för att orka gå ner och äta och sen borsta om tänderna. Det är konstigt att jag tycker träningen är så roligt och sen att maten ska vara så svårt. Jag hade behövt en egen kok.

Man behöver inte göra det så svårt för sig. Det funkar bra att äta mycket "enklare" livsmedel såsom bröd, ägg, flingor, yoghurt etc. Det viktiga är att du får i dig tillräckligt med mat så att du orkar prestera - inga byggstenar = mediokra resultat.

Cybercowboy skrev:

Man behöver inte göra det så svårt för sig. Det funkar bra att äta mycket "enklare" livsmedel såsom bröd, ägg, flingor, yoghurt etc. Det viktiga är att du får i dig tillräckligt med mat så att du orkar prestera - inga byggstenar = mediokra resultat.

Jo, jag vet. Yoghurt älskar jag ett tag var det det enda jag åt. Men vill inte förstöra min frukost genom att tröttna på den. Tror att jag måste sluta vara lat och börja räkna vad jag får i mig, men det verkar så svårt. Inget tips om någon bra sida som hjälper en komma igång med det?

Varför måste du räkna kalorier? Det är ju bara jobbigt, och det behövs i 9 fall av 10 inte. Gå efter vågen, spegeln och måttbandet istället.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Cybercowboy skrev:

Varför måste du räkna kalorier? Det är ju bara jobbigt, och det behövs i 9 fall av 10 inte. Gå efter vågen, spegeln och måttbandet istället.

Nu ska vi inte vara sådana; nån exakt räkning behövs visserligen knappast men vi ska ju inte underskatta den makt som ligger i att kunna göra ett överslag. Det kan trots allt slå på rätt mycket annars, och det är inte kul att se resultaten gå om intet bara för att man hade noll koll. Du verkar mer och mer emot optimalt tänkande på senaste cyber, är det en ändring i attityd eller något som alltid har legat inom dig?

Sidor: 1 2 3 … 13  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB