Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Träning endast varannan vecka. Kompetenta synpunkter mottages gärna!

Registrerad: 2005-08-14

Hej,

Då jag jobbar nattskift i Norge varannan vecka så utesluter detta min möjligheter till att träna på gym (Inte direkt utesluter men blir ekonomiskt oförsvarligt samt att så är det jättedåliga öppetider). Det jag undrar är om det är något speciellt man borde tänka på hur man lägger upp träningen och kosten när förhållandena ser ut såhär.

Kosten: Jag räknar inte kaloriintag / förbrukning på kosten men under träningsveckorna tar jag rikligt med protein samt snabba kolhydrater före och efter träning, ca 6 mål om dagen totalt sett. Under veckorna i Norge ser det lite annorlunda ut, där blir det ungefär 3 mål mat om dagen och proteinbars för att hålla uppe proteinintaget.

Träningen: Jag kör oftast ett eller två uppvärmningsset på den muskelgrupp som ska påbörjas. Målet är att upprätthålla en bra kondition, lågt kroppsfett och samtidigt göra långsamma ökningar i muskelmassa.

För närvarande ser min träning ut såhär

Träningsvecka:

Söndag

Bröst / Triceps

Bänkpress, Hantlepress, Peck deck
Dips, Triceps extensions och slutligen cable pulldowns.

Avslutar sedan träningspasset med 20-30 min uthållighetsprogram på Treadmill.

Måndag

Biceps / Rygg

Z-Stång stående, Bicepscurls hantlar,
Dragmaskin, Latsdrag, Chins

Avslutar sedan träningspasset med 20-30 min uthållighetsprogram på Treadmill.

Onsdag

Axlar / Mage

Axelpress i maskin, Lyft med hantlar (framsida axlar), Cablecross (baksida axlar),
Benlyft (ca 50 repitioner med ökande vinkel till 90 grader), Cablecrunch (ståendes), + ev. Abdominal crunch (maskin).

Även detta pass avslutas med nån form av cardio.

Torsdag

Ben / Bröst

3-5 min spinning som uppvärmning, Knäböj, Benpress, Bencurl (framsida)
Bänkpress, Hantlepress, Cablepress

Detta pass avslutas inte med cardio

Bra svar synpunkter skulle uppskattas. :)

Senast redigerat av Chasm (2008-04-24 01:37)

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

Jag hade kanske kört 3 helkroppspass istället på en vecka om du bara kör varannan så du tröttar ut hela kroppen ordentligt.

Annars tycker jag ditt schema ser bra ut...jag tror nog du kan få resultat av träningen ändå men långsammare än vanligt så klart.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB