Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Madball skrev:
GLUTEUS MAXIMUS
Ge lite exempel på övningar.
hmm, kan du skriva på svenska:P igen anning om vad det är för muskel, haha
ok, hittade på Wiki...mmm, den kan jag nog behöva träna, är sydd efter modellen ingen rumpa, haha
triceps tycker jag är svår att träna också, knäpper i armbågarna på mig, nån som har nåt tips på bra övning där?
Tildi skrev:
ok, hittade på Wiki...mmm, den kan jag nog behöva träna, är sydd efter modellen ingen rumpa, haha
Finns ingen bättre sätesmuskelträning än djupa knäböj!
Cybercowboy skrev:
Symmetri! En jämt utvecklad och muskulös kropp alltså.
Kan bara skriva under på det här. Ska inte vara för mycket (eller för lite) av något.
electric_wizard skrev:
Cybercowboy skrev:
Kan bara skriva under på det här. Ska inte vara för mycket (eller för lite) av något.
Går det att vara mer vag?
Euforia skrev:
Madball skrev:
GLUTEUS MAXIMUS
Knäböj
Madball skrev:
Euforia skrev:
Madball skrev:
GLUTEUS MAXIMUS
Knäböj
Utöver knäböj, sumomark.. vad finns det mer?
Euforia skrev:
electric_wizard skrev:
Cybercowboy skrev:
Går det att vara mer vag?
Jag vet inte hur man kan vara mer precis än att vara symmetrisk ;).
Det jag menar är att man ska träna hela kroppen och inte bara träna tex mage och rumpa som tyvärr många tjejer gör.
Euforia skrev:
Madball skrev:
Euforia skrev:
Ge lite exempel på övningar.Knäböj
i min mening så behöver man inte mer (vanliga mark tar också förstås). men man kan ju hålla på med "pissande hunden" och liknande om man känner för det, men tror inte det blir några märkvärda resultat av sådana övningar. böj och mark for president!
sjöräven skrev:
Euforia skrev:
Madball skrev:
KnäböjUtöver knäböj, sumomark.. vad finns det mer?
i min mening så behöver man inte mer (vanliga mark tar också förstås). men man kan ju hålla på med "pissande hunden" och liknande om man känner för det, men tror inte det blir några märkvärda resultat av sådana övningar. böj och mark for president!
Haha, pissande hunden.
sjöräven skrev:
Euforia skrev:
Madball skrev:
KnäböjUtöver knäböj, sumomark.. vad finns det mer?
What sjöräven said. Du kan göra en massa olika övningar men de två lär göra jobbet. Jag är iofs ny på marklyft, men knäböj är ju grym för rumpan =)
Jävligt OT: Kul att träna på Gerda sjöräven? Där jag har tränat i en jävla massa år tidigare oxå ;)
Tildi skrev:
triceps tycker jag är svår att träna också, knäpper i armbågarna på mig, nån som har nåt tips på bra övning där?
Knäpper? Hm jag är ju ingen expert men triceps pulldown med stång och liggande tricepspress med skivstång brukar jag köra.
När jag tränade enbart styrka i vintras maxade jag magasinet på typ 80 kg på pulldown, iofs kanske inte så svårt men men ;)
Dessutom kör jag specialaren med att sitta i en stol och greppa en hantel med båda händerna bakom huvudet och lyfta den upp och ner, från nacken upp till raka armar
Här ser du övningarna jag pratar om:
Pulldown - http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri … hdown.html
"liggande tricepspress" - http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri … ExtSC.html
Hantel bakom huvudet - http://www.exrx.net/WeightExercises/Tri … riExt.html
Senast redigerat av Madball (2008-04-22 23:16)
Tildi skrev:
förresten, vart sitter trapsen??:P
Nu ska vi se om jag kan göra en målande förklaring :P! Trapezius är "kappmuskeln" och de har till uppgift att föra axlarna uppåt, bakåt och snett bakåt. Har man grova trapps har man vad folk kallar "tjurnacke" och de är de musklerna som liksom går från axlarna upp mot halsen.
Madball skrev:
Jävligt OT: Kul att träna på Gerda sjöräven? Där jag har tränat i en jävla massa år tidigare oxå ;)
hehe gammal lunda-student kanske? jag var lite skeptisk i början, men har blivit som ett andra hem nu xD
Euforia skrev:
Madball skrev:
Euforia skrev:
Ge lite exempel på övningar.Knäböj
http://www.exrx.net/WeightExercises/Qua … Lunge.html
Du kommer inte bli besviken, om du vågar prova.
Euforia skrev:
Håller med dig helt. Arbetar på mina egna. Prova situps i nedåtlutande vinkel och lyft upp dig med de nedre magmusklerna.. Så brukar jag göra...
Det går inte att träna övre eller nedre magmusklerna, det finns inga muskelfästen mitt på. De fäster längst upp och längst ner, alltså tar all magträning på hela magen. Precis som att det inte går att träna inre eller yttre bröst..
mvh
dubbelpost...
Senast redigerat av Petergbg (2008-04-23 09:38)
trippelpost...
Senast redigerat av Petergbg (2008-04-23 09:38)
fyrdubbelpost... suck..
Senast redigerat av Petergbg (2008-04-23 09:39)
Meeeen, femte gången nu... sidan kukade ur.. så jag försökte skicka ett par ggr... :P
Senast redigerat av Petergbg (2008-04-23 09:40)
Xiaurion skrev:
Tildi skrev:
Nu ska vi se om jag kan göra en målande förklaring :P! Trapezius är "kappmuskeln" och de har till uppgift att föra axlarna uppåt, bakåt och snett bakåt. Har man grova trapps har man vad folk kallar "tjurnacke" och de är de musklerna som liksom går från axlarna upp mot halsen.
Tjejer ska inte ha tjurnacke iaf!
kubein skrev:
Xiaurion skrev:
Tildi skrev:
Tjejer ska inte ha tjurnacke iaf!
Vilket skitsnack! :)