Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Master Cleanse?

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Petergbg skrev:

Unsaidwords skrev:

okej, så du menar att läkare och dietister inte kan nått ? :S

jag har pratat med en dietist som faktiskt, hör och häpna, hon har utbildning och jobbat som dietist i 10 år har jag för mig hon sa :) och hon sa att detoxkurer är jätte bra att göra när man känner sig trött och vill "börja om matlivet" med nyttigare mat, då sa hon att då kan man göra en avgiftningskur innan man bärjar äta nyttgare.

Vilka va de, Dr. Jekyll & Mr. Hyde?  ;)

Du vet att Dr. Jekyll och Mr. Hyde är samma person va? ;D

Registrerad: 2008-04-14

Någon som vet hur man tar bort sig från denna värdelösa skit sida med enbart folk som tror att dom är bäst på?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Blev det för jobbigt för dig när det inte var ett gäng nötskallar som enbart höll med dig?

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Unsaidwords skrev:

Någon som vet hur man tar bort sig från denna värdelösa skit sida med enbart folk som tror att dom är bäst på?

Jag är ledsen att du fått ett negativt intryck av forumet. Ta det inte personligt och lyssna inte på folk du tycker ger okonstruktiv kritik eller inlägg utan argumentation. Det är bara att ignorera sådana inlägg. Vill du inte läsa mer här är det bara att sluta komma hit.

Moderator
Från: Hässelby Gård
Registrerad: 2003-11-01
Webbsida

Unsaidwords skrev:

Vi kan ta bort dig om du så önskar, men hoppas du ändrar dig. Visst finns det mer och mindre begåvade inlägg, men vi är alla människor. Att ha en debatt är ju just vad vi vill ha i ett forum, annars vore det ju tråkigt. Men vill du bli borttagen så maila oss på halso.info(at)gmail.com.

Erik

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Unsaidwords skrev:

Måste vara jobbigt att inte kunna inse att man har fel...?

Moderator

Vill bara tillägga att om det skulle vara så att vi moderatorer tar bort ALLA inlägg som inte är sakliga eller inte tillför något vettigt i en diskussion skulle vi få anställas på heltid. Det kommer inte hända. Vi har inte resurser att rensa så mycket i forumet så det är upp till användarna att 1. tänka efter före man skriver inlägg och 2. ignorera inlägg man bara stör sig på. Enklare än så blir det inte.

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Intressant tråd. Haha! Unsaidwords hävdar att produkt x leder en från tillstånd a till b. Då ligger bevisbördan givetvis på honom. Han måste kunna styrka att x faktiskt leder från tillstånd a till b. När andra sedan falsifierar hans utsago idiotförklaras dom. En sån jävla mupp... Varför inte lyssna till vad vetenskapen säger och sluta gå på bondfångeri som gud, pilates och detox.

Scientists explode detox myth
Sens about science sammanställer lite expertuttalanden
Finns otaliga artiklar på både, vetenskapliga och populärt sammanfattande, om varför detox är humbug.

Senast redigerat av johanw (2008-04-24 10:04)

Registrerad: 2006-10-02

Hur är det med tarmluddet?
Det sägs ju att man genom tex tarmsköljning rensar tarmluddet från restprodukter som har fastnat. Och därför så kan tarmluddet ta upp mer vätska och energi från skiten som passerar än innan tarmsköljningen. Är det sant? Isf, kunde man ju under bulk ha nytta av det =)

Registrerad: 2008-01-24

Jag såg en dokumentär om tarmsköljning och enligt den så gav det INGEN effekt det enda som händer är att du inte behöver skita på ett tag.

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

Englund skrev:

Petergbg skrev:

Unsaidwords skrev:

okej, så du menar att läkare och dietister inte kan nått ? :S

jag har pratat med en dietist som faktiskt, hör och häpna, hon har utbildning och jobbat som dietist i 10 år har jag för mig hon sa :) och hon sa att detoxkurer är jätte bra att göra när man känner sig trött och vill "börja om matlivet" med nyttigare mat, då sa hon att då kan man göra en avgiftningskur innan man bärjar äta nyttgare.

Vilka va de, Dr. Jekyll & Mr. Hyde?  ;)

Du vet att Dr. Jekyll och Mr. Hyde är samma person va? ;D

hehe, givetvis.. gillar gamla klassiker

Registrerad: 2008-04-24

så detox är alltså bara bluff, men varför är det så många som "tycker" det funkar...? funderade på att gå en sån liten kur med typ frukt för att rena kroppen, hihi. men om det inte funkar kanske dt inte är någon idé.?

Moderator

lilarandigstrumpa skrev:

så detox är alltså bara bluff, men varför är det så många som "tycker" det funkar...? funderade på att gå en sån liten kur med typ frukt för att rena kroppen, hihi. men om det inte funkar kanske dt inte är någon idé.?

Därför att de tror på det men de har inga belägg annat än att de "tycker" det funkar eller min favorit: "jaha, men det kanske funkar för MIG". Därför säger de så istället för att ge vetenskapligt legitima argument.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag har aldrig provat så jag vet inte hur man känner sig efteråt. Jag antar dock att man mår sämre av en sådan diet (no shit?) vilket gör att när man sedan slutar och käkar mer normalt kommer man må bättre igen, något folk misstar för att må bättre än de gjorde förut när det bara är skillnaden accentuerar det, om du förstår vad jag menar. Finns mängder med andra förslag som kan förklara det hela, t.ex. att de börjar käka nyttigare efteråt och att det är den maten som får dem att må bättre, att de går ner i vikt och därför "känner" sig hälsosammare, etc.

Senast redigerat av Lajne (2008-04-24 23:11)

Från: Västerbotten
Registrerad: 2004-06-24

Jeg sov nesten ikke. tilbrede og spise grønnsaker og fisk. Vanligvis tuller jeg bort slike uke! Life kommer til dere, og noen burde rulle... Søvnproblemene hadde gått sin vei! Derfor ble jeg enda mer imponert da jeg faktisk arrangerte grillselskapet også!
Sigaretter med knark!

Jeg antar at det finnes flere som kjenner seg igjen i mitt tidligere jeg. Jeg bare lurer på; er ikke livet plutselig blitt verdt å leve for igjen?

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Det är tjänstefel av en dietist att rekommendera någonting som inte stöds av vetenskap och beprövad erfarenhet.

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

Edit: orka ta upp gammal tråd, ja som kom med ett svar han ville höra :S

Senast redigerat av ZEE (2008-06-10 18:05)

Från: Västerbotten
Registrerad: 2004-06-24

ZEE skrev:

Edit: orka ta upp gammal tråd, ja som kom med ett svar han ville höra :S

Men sorry! Jag kunde inte låta bli när jag hade läst den där norrbaggens tråd. Så jäkla kul.

Registrerad: 2008-09-26

Jag var medlem på detta forum för 4-5 år sedan. Jag slutade besöka forumet för att jag, precis som Unsaidwords, tröttnade på alla åsikter och inlägg från användare som, mer eller mindre, helt utan EGEN erfarenhet, kunskap eller belägg kommenterar och kritiserar saker och ting som de egentligen inte vet någonting om.

Jag vill varken påstå att Master Cleanse är bra eller dåligt då jag själv varken har testat eller forskat om metoden.

Jag har däremot läst extremt mycket om den och har faktiskt (förutom här) nästan bara läst bra saker. Om man letar efter människor med erfarenhet av metoden så kan jag rekommendera att titta på Youtube. Där finns massvis med videodagböcker från personer som har testat eller håller på med Master Cleanse.

Vad innebär då metoden:
http://www.youtube.com/watch?v=QE-tLJy5Qcw

Från folk med erfarenhet av metoden:
http://www.youtube.com/watch?v=jlD8DLfTwfQ
http://www.youtube.com/watch?v=tylufO5zmMk
http://www.youtube.com/watch?v=6m4Fz8SnGzI

Slutligen vill jag bara säga - Öppna era sinnen. Sluta att blint förlita er på vad ni hör eller läser. Ofta är det bästa, och ENDA, sättet att verkligen få reda sanningen att testa själv. Vill eller vågar ni inte skapa en sann egen erfarenhet så rekommenderar jag att ni inte heller tar så stark ståndpunkt i diskussionen då detta nästan alltid bara leder till missförstånd.

Nu ska jag testa Master Cleanse och jag återkommer om två veckor med ett utlåtande. Först DÅ kommer ni få höra om jag tycker att det är BRA eller DÅLIGT.

Moderator

Ja, jag litar hellre på försäljare och youtube-hippies än empiriska studier av renommerade forskare.

Jag litar hellre på mina egna erfarenheter än andras oerfarenhet.

Registrerad: 2006-08-28

joel1980 skrev:

Jag litar hellre på mina egna erfarenheter än andras oerfarenhet.

Men forskning bygger ju på mångas erfarenhet. man testar något under kontrollerade förhållanden (försöker efter bästa förmåga ta bort sådant som kan störa, vid forskning på fysika saker på människor kan ålder, kön, vikt, träningsmängd, sjukdommar, rökning, social status osv påverka) på många personer och ser vad som händer och kommer fram till något.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Om man skulle lita enbart till egna erfarenheter så vet jag många som skulle betrakta kokain som det bästa som har hänt mänskligheten sen hjulet ;)

Jag har aldrig sagt något om folk som kommenterar inlägg med belägg. Referera till en forskningsrapport så värdesätter jag det nästan lika högt som min egen erfarenhet. Det jag däremot tröttnat på är (självcitat) "åsikter och inlägg från användare som, mer eller mindre, helt utan egen erfarenhet, kunskap eller belägg kommenterar och kritiserar saker och ting".

Åsikter kan vem som helst ha, men jag tycker det är viktigt att om man ska spy ut sina åsikter i ett forum så måste man redovisa anledningen till sin åsikt. annars är det bara tomt tyckande. Och tomt tyckande ger aldrig några bra konkreta svar som man kan lita på.

Från: Visby
Registrerad: 2003-12-28

Blev trött redan efter andra inlägget från trådskaparen.
Han måste vara högutbildad tonåring låter det som.

Intressant människa. Besserwisser. :)

Han verkade tröttna på alla som är medlem här...
Men vad jag ställer för fråga är, hur kan man INTE tycka om detta forum? ^^

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB