Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 … 7  

Muskler på tjejer?

Registrerad: 2008-01-12

Hej hopp:-)
Vet att jag kommer att låta väldigt ytlig nu men, men...
Har hållt på óch tränat på gym sedan i julas och faktiskt börjat märka resultat:D Men jag har börjat fundera, det som märks är egentligen bara att axlarna har blivit bredare...
Det känns inte direkt kvinnligt:P Det jag undrar är, vilka muskler är snyggast om de är stora på en tjej? och hur tränar man dessa bäst?
Jag ska naturligtvis fortsätta att träna hela kroppen men det vore ju kul att höra hur ni tycker att man ska se ut:P

Från: Träningslogg under "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

m. soleus och m. gastrocnemicus. lätt snyggast! men det kanske inte var åsikterna från en löptränande räka, dessutom tjej, som du fiskade efter med det här inlägget... ;)

Från: Lund
Registrerad: 2006-03-31

Yep, vader.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Yep Gurra, vader är sexigt. Bröstmuskler häver bysten vilket också är snyggt på tjejer. I övrigt uppskattas en fast, slank, kurvig kropp och platt mage.

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-10-02

axeln, är inte så snyggt, men en fin jämn fysik ska man juh ha. :)

Registrerad: 2008-01-26

Tycker faktist att en del lats och axelbredd är skitsnyggt, samt lite tjockare armar, dock ska ju höften helst vara bred med, lite timglas form:) Ett par kraftiga lår och fina gluteus är skitfint med, samt håller jag med vad rex sa om  brösten.

Senast redigerat av Madness (2008-04-22 15:37)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Symmetri! En jämt utvecklad och muskulös kropp alltså.

Senast redigerat av Cybercowboy (2008-04-22 15:29)

Registrerad: 2008-03-24

Tycker  c-cowboys svar var bäst. ;) Bara träna hela kroppen girls :P (förstår inte riktigt meningen med mitt inlägg menmen :P )

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Det är jobbigt det där med att se till att träna så att andra ska tycka att man är snygg.

Registrerad: 2007-09-19

Vader, rumpa, axlar.. om jag måste välja.
Inte så förtjust i rutmage eller för mycket bröstmuskler på en tös.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Alltidxx skrev:

Det är jobbigt det där med att se till att träna så att andra ska tycka att man är snygg.

Försöker du säga att jag är fin som jag är? http://pages.plotinka.ru/~rage/media-zone/rage-smiles/5_style/original/embarrassed.gif

Registrerad: 2007-11-01

Jag tycker mycket muskler är snyggt på tjejer ;) Lårmuskler är riktigt snyggt.

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Halvgrova och hyffsat definierade armar är tjusigt. Ett par tilltagna lats är också trevligt och en vältränad och rund rumpa. Antydan till magrutor är också fint. Alla muskler på en tjej är trevligt.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Sätesmuskler och lår är snyggast enligt mig med definitionen "the more the merrier". Men viktigast av allt är såklart att du själv är nöjd med din kropp. Självförtroende > utseende.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Cybercowboy (i hans första inlägg i tråden, han är inte fin som han är;)) och Alltidxx gör de bästa poängerna här enligt mig. Dvs symmetri all the way om jag får välja, samt träning för att motsvara någon annans förväntningar kan aldrig bli bra då varenda människa har olika ideal även om det bara skiljer på detaljnivå.

Från: Lund
Registrerad: 2006-03-31

Viktigt att tänka på är att de flesta här har ganska skadade ideal som inte alltid (läs aldrig) stämmer överens med vad folk i allmänhet tycker.

Registrerad: 2007-01-16

Kroppen ska ju fungera som en helthet både rent praktiskt men också rent visuelt. Så Symetri! Men sen är jag själv en sucker för tjejer med magrutor =P

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Tjejer med magrutor är ganska rare, och därför jävligt sexigt!

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Traps, armar och axlar!

Senast redigerat av Degpekka (2008-04-22 20:53)

ojoj, vilken respons man fick på det inlägget:P
Kul:D
Har försökt att träna magen...men tycker det är svårt. Jag har så klena magmuskler att jag inte kan göra övningarna;P Sittups går ju för det mesta, men jag har en förmåga att tröttna, det är tråkigt med sittups:(
Tips sökes!!
Även ryggen är lite svår, får inte riktigt kontakt med musklerna i övningarna...
kör annars mest armar bröst och axlar, det är det som känns att det tar:D och det är ju så skönt
springer en del så jag har väl tänkt att det ger benen vad de behöver, men, men...
Får väl köra lite vader då;) om det var så snyggt, ha ha:D
Takcsam för alla tips jag får:D

Senast redigerat av Tildi (2008-04-22 21:20)

Registrerad: 2008-03-09

Jag är inte alls förtjust i tjejer med stora "grova" muskler som framhäver sig... men däremot är en vältränad slank tös med platt mage och en kurvig välsvarvad kropp samt en fast liten rumpa inte dumt! :)

förresten, vart sitter trapsen??:P

Registrerad: 2007-07-14

Jag tycker det är skitsnyggt med muskler på tjejer. Om de inte käkar anabola dvs. Smala brudar utan en enda musklel går fetbort.
Fast vill du ha en platt mage kanske du inte ska träna magmusklerna.

öhm, hmm, jag vill gärna ha muskler, har haft ganska tydliga magmuskler när jag höll på och tränade friidrott för nåt år sedan, men sen försvann de liksom när jag slutade träna;)
Men även då när jag tränade så var det egentligen bara övre delen av magen som syntes att den var tränad, nedre delan var en liten bilring...hur motverkar man det...nu ser magen lika dan ut, fast utan muskler på övre halvan, hehe, nä men jag är såpass smal att mina minimagmuskler syns lite faktiskt...men ändå finns den bilringen kvar...hmm, går det att träna nedre delen av magen på nåt vis...för jag vill inte deffa bort allt underhudsfett, men en lite antydan till magrutor skulle väl vara fint?:D

Registrerad: 2007-07-14

Håller med dig helt. Arbetar på mina egna. Prova situps i nedåtlutande vinkel och lyft upp dig med de nedre magmusklerna.. Så brukar jag göra...

Sidor: 1 2 3 … 7  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB