Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Gjorde en smoothie på jordgubbar, vaniljyoghurt och proteinpulver innan idag, men gör alltid för mycket och fick av någon anledning för mig att lägga det som resterande i en gammal glassburk. Denna stoppade jag i frysen och tog ut denna för en kvart sen och det blev nästan som sorbet. Då jag verkligen älskar glass kändes det inte helt fel. Så jag ville bara tipsa om det för det måste ju vara nyttigare än vanlig glass, då jag änvänder mig av vailio vaniljyoghurt(fetthalt 2%), frukt och proteinpulver. Synd bara att man inte kan använda choklad istället för jordgubbar=(...
Prova med hallon det blur super gott! Jag brukar själv bara blanda ihop yoggi vanilj och doublepro choklad kassein och sedan in i frysen (om man vill förstärka chokladsmaken kan man ju ta en tsk kakao) Det blir lite som chokladpudding!
Har man råd med fler kcal kan man ju toppa med kokosflingor...
Ah, får pröva det. Det är kul att hitta substitut till de inyttiga favoriterna, som t.ex. glass;).
Ja visst är det! Har inskaffat bakepro så nu ska det proteinbakas här:o)
Ja visst är det! Har inskaffat bakepro så nu ska det proteinbakas här:o)
Ursäkta alla mina inlägg med hälso.info bråkar med mig!
Senast redigerat av Muslemania (2008-04-23 09:23)
här kommer ett recept från gymgrossisten som var roligt.
för 2 normalportioner el 1 idrottsportion (högenergiförbrukare):
1 banan (lägg i frysen)
1dl vassleprotein ex whey 80 banan + 1dl minimjölk (frys in i iskuber ex 10 timmar), jag tog lättmjölk o jordgubbsprotein
1 starbar banan, jag använde 1 jordgubbsbar av annat märke
1,5 dl kesella 1%, kylskåpskall
Gör såhär:
Låt de frusna produkterna ligga framme några minuter, mixa sen 1/2 bar (tips låt den mjukna lite den är stenhård) , bananen, frusna proteinet o kesellan i matberedaren (med kniv i) till en fluffig massa. häll upp i 2 skålar. låt stå 15 min i frysen. Hacka den sista biten av baren och strössla på. Mums. deffglass i värmen