Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 21 22 23 24 25 … 37  

Kalle tränar för Triathlon

Registrerad: 2007-05-10
Webbsida

Men nog är det ju märkligt för oss som bor söder om Svappavaara att det där med skidor skall vara så skoj. Nåja har ju själv varit med av, hm det var en vadslagning, som det började med. Men såg i tidningen att det var en busslast härifrån och snabbaste klarade det faktiskt på 4:50. Men vi har två simbassänger, mycket glestrafikerade vägar för cykling o löpning, men intresset för Triathlon är ju rätt nära 0. Som jag ibland brukar fråga mig: Varför måste vi hålla på med såna sporter, som vi inte har naturliga förutsättningar för. Det började i tiden när jag träffade på folk från Österbotten som var helt frälsta i slalom. I en trakt som, nåja ta en bit av Skåne och placera ut några tallar! Så på flera håll har man byggt backar på sopstationerna!

Registrerad: 2007-05-08

Två vintrar sedan hade vi riktig vinter i Skåne. Tre månader med snö och rejäla minusgrader. Riktigt trevligt.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

2006 låg snön kvar i Stockholm till i april, så det kan bli vinter här också :)

Senast redigerat av machine gun (2008-03-04 13:05)

Webbsida

Nåjo, no kan det nångång här också, men det två senaste "vintrarna" har jag inte behövt plocka fram snöskyffeln i alla fall. Och med den snön så skidar man inte så mycket. Har ni börjat med segelflygning i SKåne. Det är ju en stor fluga i alperna!?

Webbsida

08-orna verkar inte känna sig helt säkra ändå. Såg i nyketerna igår att Täby skulle bygga en inneslamombana för 2.000.000.000 SEK. Man får väl även ca 3 simhallar för samma pris...

steph skrev:

08-orna verkar inte känna sig helt säkra ändå. Såg i nyketerna igår att Täby skulle bygga en inneslamombana för 2.000.000.000 SEK. Man får väl även ca 3 simhallar för samma pris...

De har ju en sån i Dubai, inne i Emirates mall. Man kan shoppa eller ta en kopp kaffe och studera de högst snöovana araberna leka med sina barn i pulkabacken genom gigantiska glasrutor.

Webbsida

Har hört om den, och förstår att DE ser der som enda alternativet. Och att få svalka i hetta. Blir kanske ändå inget söndagsnöje att fara och titta på Täbybarna ens en regnig söndag i juli.

Registrerad: 2007-10-24

steph skrev:

Men det förstår ni väl att man inte bygger simhallar i täby, golfbanor, ridhus och nu en slalombacke är ju mycket bättre då kan alla föräldrar köpa värstingutrustning till sina barn och på så sätt visa hur mycket pengar de har.......(ironi)

Från: Örnsköldsvik
Registrerad: 2007-08-01
Webbsida

Kom fram till Australien igar kvall. Sa nu blir det semester och lite traning nar man kanner for det. Tyvarr forsvann vara vaskor i flyget, och skorna med dem. Hoppas de kommer snart.

I forrgar sprang vi 7 km pa 43 min. Gick bra. Traningen de sista tva veckorna har gatt bra, fast har inga siffror nu. Far skriva in sen.

Webbsida

Wow, du är dar borta. Upp och ner, utan prickar och uppe mitt i natten. Det maste vara omtumlande. Nu har du atminstone inte problem med snon!

Fortfarande i väg på träningsläger down under?

Webbsida

Så, nu jag är tillbaka igen, i själva verket har jag varit hemma sedan drygt en vecka tillbaka, förra lördagen <host>. Men det var så mycket att göra när jag kom hem, i kombination med en grym jet-lag som gjorde att jag var väldigt kvällstrött hela förra veckan. För att inte tala om allting som man var tvungen att ta tag i på jobbet, och träning på det. Först nu börjar man komma i fas.

Det var en riktigt skön semester, med en hel del bilåkande i the outback, fyra dagars vandring (svettigt!!), och lite lagom mycket löpning. Ett par springpass i veckan, kom upp i 10 km som längst vilket kändes bra. Plus såklart lite beach, även om man inte kan sola i Aussie eftersom man blir vändstekt på 10 min i den solen. Nåt träningsläger var det väl inte men hyfsat med träning och kroppen mådde då bra av det. ;)

Sen jag kom hem har träningen funkat riktigt bra, kolla här bara:

Mån: Spinning, 45 min, skitroligt pass med bra tryck!
Ons: Gym, knäböj och marklyft som tidigare, 3*10*60 kg som vanligt.
Tor: Grym träningsvärk som vanligt. :)
Fre: Cykel på gym, 62 min HR 141, sedan löpband, 15 min, sen stängde gymmet.
Sön: SKIDÅKNING, jo ni läste rätt, ca 3 mil 3:57, HR 153

Söndagens pass förtjänar lite beskrivning. Jag vet inte vad ni har för väder i övriga Sverige och Norden, men förra veckan i Ö-vik så snöade det varje dag! Så på söndagen åkte jag upp till ett skidtursområde som ligger lite högre, en mil från stan. Det var säkert en halvmeter snö!! Och det snöade kraftigt även den dagen, så jag fick spåra hela vägen eftersom det var ganska lite folk ute. Ungefär en mil fick jag åka helt utan spår, jobbigt men grymt kul. Hade tänkt ett pass på drygt 3 timmar, men det var så roligt så det blev ett riktigt långpass. Skönt.

Nej vänner, nu börjar jag bli trött redan, så nu går jag och lägger mig och skriver mer imorgon. Så får jag kolla lite hur det har gått för er också under tiden.

Registrerad: 2006-03-15

Välkommen tillbaka, låter som om du haft det skönt nere i omvända världen.

Registrerad: 2006-08-28

Välkommen hem!

Kul att du är tillbaka! Och du kör på direkt, låter inte knäböjen vänta många timmar :)

Låter som en härlig resa, blir det ingen reserapport?

Webbsida

Huvudet åt rätt håll igen! Funderar på vår utmaning. Här joggar jag med kortbyxor, men ditt klimat verkar inte vara direkt cykelvänligt ännu! Vad tror du?

Webbsida

Ja, tack ska ni ha!

Har en kompis på besök, just nu kollar han på fotboll, Torino-Inter, så jag hinner skriva ner veckans övningar.

Vecka 16

Mån:  Spinning, 45 min
Tis:  -
Ons:  Löpning. 10,5 km, 66 min. HR 151. Skönt att springa i vårsolen!
Tor:  Cykel på gym, 1:30. HR 139.
Fre:  Simning, första gången på aslänge. 2000 m frisim/bröst, pensionärsslalom. 55 min.
Lör:  Cykel, MTB, premiär. Hade tänkt ett långpass, men tyvärr blev det punka på cykeln efter 42 min. Jag hade åkt en slinga så jag var inte så långt hemifrån, gick hem men när jag skulle laga upptäckte jag att det hade gått hål inte bara på slangen utan även på däcket... Det var rätt slitet. Kunde inte fixa, så jag fick skita i cykeln och istället:
            Löpning, 7,4 km. 47,5 min, HR 150. En skön löprunda.
Sön:  Gym, 15 min rodd och 60 min styrka.
               Bänk: 3 set, 3*50 kg
               Böj: 10*60 kg,
               10*60 kg,
               sedan 1*85 kg PB
               följt av 2* 90 kg PB igen!!

Skönt att sätta PB på knäböj, då min kompis kunde passa. Av bara farten blev det en tvåa på 90 kg. Känns som att 100 kg är inte alls omöjligt om några veckor. Kul!

Synd att långpasset uteblev p.g.a. cykelhaveri, men jag fixar cykeln under veckan och sen nytt försök till helgen.

Webbsida

Endag skrev:

Låter som en härlig resa, blir det ingen reserapport?

Jag har några rätt fräna bilder jag kan lägga upp, någon annan dag!

Webbsida

steph skrev:

Huvudet åt rätt håll igen! Funderar på vår utmaning. Här joggar jag med kortbyxor, men ditt klimat verkar inte vara direkt cykelvänligt ännu! Vad tror du?

Tja, vi har fortfarande en massa grus på vägarna, men så fort det är borta så tar jag fram racern!

Webbsida

Oj oj oj, en vecka sen man lyckades trycka in en post... Men Ok, då tar jag hela förra veckan i ett svep.

Vecka 17

Mån:  Löpning, 6,5 km, 41 min (6,3 min/km). HR 151.

Tis:  Gym, 15 min rodd, sedan Marklyft:
     10*60 kg
     10*60 kg
     3*80 kg
     2*90 kg PB!

Ons:  Cykel, MTB, 42 km. 2:33, HR 141. Grusvägar mest, bara lite i skogen p.g.a. för mycket snö kvar.

Tor:  Löpning, 11,5 km, 75 min (6,5 min/km). HR 152.

Fre:  Simning, 2200 m. 1 km frisim, 1 km med dolme. 60 min.

Lör:  Cykel, årspremiär för racern. Till Husum via en omväg, 100 km, 4:35. HR 135. Riktigt skönt pass, gick bättre än jag trodde trots lite sega ben.

Sön:  Slutade veckan med ett simpass, 2800 m, varav 2 km med dolme. 65 min.

Mycket bra vecka ur träningssynpunkt, lite stressigt med mycket på jobbet plus att jag fyllde år i torsdags... Men det gick att få ihop det. Total tid: 11 timmar 49 min.

Det här senaste treveckorsblocket har allting fungerat bra, löpningen går enligt plan, utan minsta problem, cyklingen går riktigt bra, dessutom tryckte jag dit PB på både knäböj och marklyft. :)  Den här sista veckan var rätt tuff för att vara mig, så nu blir det en lugn vecka för återhämtning innan nästa treveckorsblock. Måste säga att det går över förväntan bra! Och det blir skönt med en lättare vecka nu, är rätt sliten, fast på ett bra sätt...

Oj oj, Kalle är tillbaka på riktigt! Fortfarande Kalmar va? Anmäl dig fort isåfall, fr o m första maj så blir det dyrare anmälan.

Webbsida

Tack för påminnelsen, Endag!! Du sparade just 300 spänn åt mig, hade inte ens kollat upp vilka priser som var vilka datum, för jag ville inte anmäla mig för tidigt så att säga.

Så nu, gott folk, är Kalle anmäld till Kalmar Triathlon 2008!

:-S

Registrerad: 2006-08-28

Kul!

Kalle Löpare skrev:

Tack för påminnelsen, Endag!! Du sparade just 300 spänn åt mig, hade inte ens kollat upp vilka priser som var vilka datum, för jag ville inte anmäla mig för tidigt så att säga.

Så nu, gott folk, är Kalle anmäld till Kalmar Triathlon 2008!

:-S

Jag tar iofs 400 kr i påminnelsearvode.

Kul, ses vi i Kalmar! Kommer ju bli rena Hälso-partyt! Tror det var en del som skulle dit o kolla/köra sprinten också.

Senast redigerat av Endag (2008-04-29 09:44)

Webbsida

Tänkte efter lång eftertanke utmana dig på Duathlon. Jag startade min "karriär” med ett antal marathon innan jag gick över till triathlon.
Utmaning på 3000 meter simning + cykling. I april 80 km, maj 100, juni 120 o juli 140. Man cyklar något som är max 10 km kortare och sedan extrapolerar man tiden. Jag hoppas på detta sätt motivera mig och dig för det enformiga och svettiga innecyklandet. Man kan ju åtminstone se att man håller jämna steg i träningen. Km säger ju inget på innecykel. Tänkte att genom att kombinera med simning så kunde jag ha en chans att inte helt bli distanserad

Du verkar vara på gång igen! Har förstått att det ni kallar Triathlon i Kalmar är det som kallas Ironman här...
Hittade min gamla utmaning. Din cykling kom ju lite plötsligt. Häromdagen var du ju ute och skidade!

Nu har jag ju ändrat mina planer så jag kommer att simma i simhall bara en gång (om ca 4-5 v)  innan IM. Kan vi göra så att jag använder min 3.000 meters tid från intervallet igår tillsvidare och sedan den 3.000 meter tid som jag får då för de resterande. Cykla kommer jag nog, men hmpf jag har ju  inte kommit upp i 80 ännu. Kunde vi ta den första avstämingen per 11 maj?

Sidor: 1 … 21 22 23 24 25 … 37  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB