Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 45 46 47 48 49 … 61  

Officiell bildtråd: Före och efter.

Registrerad: 2008-01-24

Jag tycker att du ska satsa på alla muskelgrupper, jag kan förstå nacken och underarmarna men triceps är väl kul att pumpa upp ;) vad har du tänkt dig för kroppsvikt?
Vad har du för mått tex axelbredd och armar? än en gång riktigt bra fysik!

Registrerad: 2005-05-06

Ander skrev:

Jag tycker att du ska satsa på alla muskelgrupper, jag kan förstå nacken och underarmarna men triceps är väl kul att pumpa upp ;) vad har du tänkt dig för kroppsvikt?
Vad har du för mått tex axelbredd och armar? än en gång riktigt bra fysik!

Neeesch. Allså mitt mål är att se så stor ut utan att se "biffig" ut...vet inte om de är en bra förklaring. Och då måste triceps va lite mindre än resten.. Men jora...triceps är sjuukt nice att få ett bra pump i..."mums"
allså just ju väger jag 75...jag tror nånstans vid 80-85 kommer vågen stå på när jag är nöjd :)
Jag inte mätt nått. eftersom jag bara går på hur saker ser ut... bryr mig inte om hur mycket jag tar eller väger osv...bara de ser bra ut :P
Tack för komplimangen. Du får se nya bilder om några veckor igen.. :)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Du ser väldigt hård ut wabbabi och jag tycker axlarna och biceps ser bra ut. Brösten släpar lite, precis som du själv säger.

Registrerad: 2005-05-06

T-Rex skrev:

Du ser väldigt hård ut wabbabi och jag tycker axlarna och biceps ser bra ut. Brösten släpar lite, precis som du själv säger.

jag vet allså..så jävla illa..  :P

wabbabi_bb Ska bli intressant att följa din utveckling :) Har du bra koll på kosten? vad använder du för kosttillskott?

wabbabi_bb skrev:

T-Rex skrev:

jag vet allså..så jävla illa..  :P

det är inte så farligt. bröst släpade för mig också. Fokusera bara på dem ett tag, utan att överträna. Personligen föredrar jag bänkpress, 8-12 reps så tungt som möjligt, fast utan passare/fail/forced reps. 2 pass i veckan. Träna inte axlar, triceps eller lats dagen före.

http://img132.imageshack.us/img132/4990/jmfrelseen9.png

Det är ungefär 8 månader emellan (inklusive uppehåll på flera månader). Ja, jag är en 26-årig gubbe som inte utvecklas lika snabbt som de yngre grabbarna här XD

Senast redigerat av T-Rex (2008-04-20 17:25)

Registrerad: 2006-12-30

Det ser bra ut T-rex, vad kör du mer för brösten ? och hur många sett per övning ? Har själv mycket svårt att få brösten växa ikapp resten av kroppen

Först och främst bänkpress (enl ovan). ca 4 set.

Sedan lägger jag två 20-kgs skivor under en vanlig planbänk och lägger mig på den med huvudet lägre än fötterna och så kör jag hantelpress (för nedre delen av bröstet). Samma antal set/reps som bänkpress.

Sedan kör jag övre bröst i smithen: samma antal set/reps som ovan.

Ibland kör jag bröst i CC också från nedre trissorna. Det tycker jag tar mer på bröst (övre trissor tar mer på axlar hos mig).

Men jag försöker såklart varierar mig. Ibland sänker jag repsantalet till 6-8 eller 4-6 och kör då 5-7 set.

Jag brukar även göra framåtlutade dips för nedre delen av bröstet och hantelpressar på snedbänk för övre.

När jag kör bröst och rygg samma pass så händer det att jag gör pullovers också (som tar på både latsen och brösten).

Problemet med mig är att träningsvärken i brösten håller sig längre än andra muskelgrupper (ibland upp till 6 dagar) och då går det inte att träna 2 ggr i veckan. Tycker du att jag borde träna även om jag har träningsvärk i brösten ?

hos mig uppkommer tärningsvärken när jag inte äter tillräckligt... vet inte om det är samma för dig. Om du ökar i styrka så fortsätt, blir du svagare/mindre så träna mer sällan...

Okej ska köra på det efter deffen. Tack

T-Rex Ser bra ut!!

Registrerad: 2004-02-10

Hittade en gammal bild från i somras och försökte arrangera en likadan här hemma. Blir ju inte riktigt samma ljus och så, men nog ser man en klar förbättring? Tog tag i träningen igen i höstas och är för tillfället tre veckor in i deffen inför kommande badsäsong. :P

http://img247.imageshack.us/img247/720/badjmfrelse2lo7.jpg

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

Man ser en klar skillnad och du ser många kilo lättare ut! Bra jobbat!

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-08-17

Javisst ser man skillnad det är bara att kämpa på så kommer det nog synas ännu mer skillnad i framtiden :)

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-09-12

Waggho: Bra jobbat! Hur stor viktskillnad är det mellan bilderna?

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Gj waggho, att gå ner i vikt är aldrig lätt och du ser ut att ha lyckats bra!

Registrerad: 2004-02-10

Tack för kommentarerna!
Det är ca 7 kg mellan bilderna. Siktar på att tappa ytterligare ca 3-4 kg till sommaren.

Det syns stor skillnad!

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

grattis waggho! =)

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

Wille005 skrev:

förlåt om jag låter krass.. men det är inte svårt att gå ner i vikt om man bara gör det efter boken. visst är det jävligt tråkigt att deffa och inte få
äta godsaker, men jag blir lite trött när folk säger att det är sååå svårt o sitter med en chokladkaka i handen..
(inget påhopp eller så, jag är bara lite grinig för att jag deffar :O )

btw: bra jobbat Waggho, fortsätt så! :)

Senast redigerat av Petergbg (2008-04-28 09:29)

Från: Rehabhelvetet
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Petergbg skrev:

Wille005 skrev:

förlåt om jag låter krass.. men det är inte svårt att gå ner i vikt om man bara gör det efter boken. visst är det jävligt tråkigt att deffa och inte få
äta godsaker, men jag blir lite trött när folk säger att det är sååå svårt o sitter med en chokladkaka i handen..

Sen är det också från person till person. Jag har inga problem alls att gå ner i vikt. Jag gör det tom gärna =)

Webbsida

Petergbg skrev:

Wille005 skrev:

Jag insåg att det jag skrev skulle få minst en kommentar men valde att inte ta bort det ändå. Precis som ovanstående skriver så är det olika från person till person. Personligen har jag inte så stora problem med att deffa, men som du säger är det väldigt trist och surt för magen att inte få ta del av alla sötsaker som finns omkring en dagligen. Det är vad som enligt mig gör det svårast att deffa, sen att inte kunna äta fulla portioner av all god husmanskost. (beror också på hur man lägger upp dieten)
Det är väl iaf inte "LÄTT!" att gå ner i vikt?

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Det är lätt att gå ned i vikt. Det är ingen som tvingar en att äta för mycket, utan det är fritt val. Håller helt med Peter här.

...jag blir lite trött när folk säger att det är sååå svårt o sitter med en chokladkaka i handen...

Webbsida

Om det är lätt, varför är det så många tjocka personer då? Knappast så att man väljer att vara tjock om det är lätt att bli smal.

Sidor: 1 … 45 46 47 48 49 … 61  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB