Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

vikten går upp och ner?- varför?

Registrerad: 2008-03-24

Hallo!

Jag hade tänkt gå ner några kilo . Vanligtvis väger jag 72.5kg och är 174cm lång. Jag vill gå ner till ca 68-70 ungefär.
I snart 5 veckor har jag ätit en jättebra kost (inget skräpmat eller liknande och ätit mer grönsaker och proteiner) Jag kan allt det där om kcal in vs. kcal ut och tycker jag har hyffsad koll ändå. Jag tränar på elitnivå så träning gör jag mycket :)

Nu till min fråga.
Under 3 veckor gick jag ner ca 0.5 kg troligtvis pga av bra kost.
I mitten av veckan denna (onsdag)så käka jag lite mindre än vanligt, pga av lite slarv. Och det blev så på tordagaen också tyvärr. Jag var nere i 71.8 i lördags morse. Och igår käkade jag lite mer än vad jag har gjort de senaste veckorna dvs lite mer kolhydrater men det var bara en DAG. Idag när jag vägde mig som vanligt på morgonen var jag uppe i 73.5!! Dvs på ca 1dag har jag gått upp nästan 2kg??

Nu är det svårt att avgöra, det beror p åhur mkt jag ätit av allt och jag väger inte maten, men jag vet att jag har ätit mindre än vanligt och nyttigare på dessa 4 veckor. Och vikten har legat på ca 72.

Kan vikten bara åka upp såhär lätt??? Eller kommer den åka ner efter några dagar. Jag förstår inte riktigt? :-O

Kan säga också att innan dessa 4 veckor har jag legat på en bra kcal in kcal ut alltså gör av mig med lika mkt jag får in vilket har gjort att jag har behållt vikten.

mvh
/spice

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Vätska, tarminnehåll och glykogen är antagligen svaret på dina frågor.

För att få bättre statistik så är det bättre om du väger dig lite oftare.

oki, men jag har vägt mig varje dag? Och det har inte gått så mkt upp på alla 4 veckorna?

Registrerad: 2006-10-31

tjejer har en väldigt stor omsättning av vatten i kroppen pga mens cykeln osv kolla hellre på cm måtten runt mage,lår,armar än att stirra sig blind på vågen väg dig en gång i veckan hellre än varje dag...

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

spicegirl_17 skrev:

oki, men jag har vägt mig varje dag? Och det har inte gått så mkt upp på alla 4 veckorna?

Njae, men du hade ju å andra sidan en ätardag igår. Jag kan garantera dig att om du återgår till din strikta diet så kommer du vara tillbaka på din gamla vikt inom ett par dar.

Sen så är det också som Kangas skriver. Det är väldigt vanligt att ni tjejer sväller upp en del under en viss vecka.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Gå ut och sup ner dig totalt och väg dig morgonen efter. Om inte annat kommer det få dig att förstå hur mycket din vikt kan påverkas av vätska:)

haha!!! Lajne då :P

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB