Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Är kluven... Bulk eller deff?

Registrerad: 2008-03-23

Jag är en 18-årig kille som har tränat styrketräning i ca 3 år. Har alltid varit relativt vältränad sett till min kroppsvikt. Efter dessa år av styrketräning tycker jag att jag har fått en bra grundstyrka och en helt ok massa. Är 185 cm lång och väger 80 kg efter (+ 6 kg efter tre månaders bulk;) ). Bänkar nästan 100 kg och är jämfört med andra på gymmet stark i de flesta övningarna.
     Nu till mitt dilemma, sommaren närmar sig allt mer... Anser ni att jag borde bulka mer eller satsa på en seriös deff? Personligen vill jag deffa för att komma i min bästa form någonsin, för att sedan bulka igen över vintern (roligare att bulka om man känner sig deffad).

Kan också nämna att jag inte vill bli för stor ;)

Tacksam för svar!

Registrerad: 2008-01-24

Du kan väl deffa nu inför sommaren för att sedan starta bulken i sept. Det hade jag gjort, alltid roligt att vara i skaplig form under sommaren.

Jag håller med!:) Min plan är att undvika kolhydraterna så gott det går, springa 1 h 3 ggr/vecka och träna gym 3-4 ggr/vecka. Givetvis ska jag undvika allt vad onyttigt är (läsk, godis, glass, kakor mm).
     Verkar detta upplägget bra? Tänkte gå ner till ca 74 kg eller tills jag är nöjd med resultatet.

Tacksam för svar!

Du får inte undvika kolhydrater helt då kommer du bara bli orkeslös sen tycker jag att man ska unna sig en dag i veckan att äta lite onyttigt det gör inget om du skulle hamna lite på plus en dag iveckan för att dom andra 6dagarna ligga på minus satsa på att gå ner ca 0,5kg iveckan, obs glöm inte bort proteinet och en prestationshöjare kanske kan hjälpa till att ta innan gympassen för få lite mer ork nu när du drar ner på kolhydraterna.

Anledningen till att jag vill hålla tillbaka på kolhydraterna är att jag vill kunna äta mycket trots att jag ligger på underskott samtidigt som jag får i mig alla näringsämnen jag behöver. Duger inte energin man får från fett och protein lika bra som energin från kolhydrater? Eller är vissa kolhydrater "essentiella"?
     Känner att jag är helt vilsen i ämnet...;)

Tacksam för svar!

Visst kan du köra på fett och protein men du kan bli väldigt degig huvudet utan kolhydrater, men börja med 300gram kolhydrater om dan och se vad som händer första veckan sänk eller höj efter behov

OK. Tack för svaret!

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

harvester of sorrow skrev:

Jag är en 18-årig kille som har tränat styrketräning i ca 3 år. Har alltid varit relativt vältränad sett till min kroppsvikt. Efter dessa år av styrketräning tycker jag att jag har fått en bra grundstyrka och en helt ok massa. Är 185 cm lång och väger 80 kg efter (+ 6 kg efter tre månaders bulk;) ). Bänkar nästan 100 kg och är jämfört med andra på gymmet stark i de flesta övningarna.
     Nu till mitt dilemma, sommaren närmar sig allt mer... Anser ni att jag borde bulka mer eller satsa på en seriös deff? Personligen vill jag deffa för att komma i min bästa form någonsin, för att sedan bulka igen över vintern (roligare att bulka om man känner sig deffad).

Kan också nämna att jag inte vill bli för stor ;)

Tacksam för svar!

"Personligen vill jag deffa för att komma i min bästa form någonsin"

Ja, så vad är problemet? haha, lustig tråd

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB