Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Master Cleanse?

Registrerad: 2008-04-14

precis, tack någon som fattar vad jag menar.. eller så ska jag bara byta ut en måltid mot denna dryck

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Jag förstår ändå inte varför.
Vad är så bra med detta?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

1:a april var väl för flera veckor sen?

eftersom ni ändå inte tror på sånt, vad är då meningen att ens lägga sig i en tråd man inte ens tror på ?

Det rensar ut kroppen på alla gifter man har, men som sagt, vet inte om du är utbildad och sånt, men någon var tydligen det som skrev tidigare..
Dietister ger denna dryck till sina "patienter" för att dom ska rensa ut kroppen på skit om man ätit mycket skräpmat och drukigt mycket alkohol och rökt. därför skulle jag dricka denna och resna kroppen sen börja äta nyttigt.

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Kör inte Anna Skipper med något liknande på vissa offer första 4-5 dagarna? Och de verkar ju tycka att det funkat bra.

Du lär ju aldrig få reda på hur du reagerar på det utan att prova...

Eftersom du, Unsaidwords, är helt omöjlig att resonera med så är det ändå lika bra att lägga ner.

Att Anna Skipper kör med det tycker jag verkar vara bevis nog för att inte prova. När man ändå är inne och snackar om utbildning så undrar jag vilket universitet den människan har läst på.

Man måste inte testa allt själv för att förstå hur det fungerar.

nej det är ju därför jag ska dricka denm, för att se hur jag reagerar på den ju.

vem har pratat om anna skipper? :S det var han före som pratade om henne. jag har aldrig sagt nått om henne. :S
jo det måste man ju, det måste du ju fatta själv, hur ska man annars kunna veta hur den funkar på en själv.
alla reagerar olika. tror du på ipren och såna mediciner? jag menar om du inte tror på denna, så kan du ju inte tro på mediciner heller.. för alla reagerar olika på mediciner också.

det går helt okej att prata med mig, blir bara så irriterad på folk som tror dom är bäst och komma och dumförklara mig bara att jag frågar en sak.. om man inte tror på det så fattar jag inte varför man ska lägga sig i bara.. jag har prövat massor av saker som folk bara skrattat åt att det inte funkar att det är bara bullshit, men för mig har det funkat.. så alla reagerar olika..

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

Skillnaden mellan MEDICIN och huskurer är att medicin är prövade i ett antal studier och har vetenskapliga fakta som understödjer effekt och eventuella bieffekter/biverkningar på människokroppen.

Huskurer är något som kan fungera. I endel fall pga placebo effekt, i en del fall för att de faktist innehåller något som har en riktig effekt.

De flesta på det här forumet väljer att följa det den samlade vetenskapen bevisat relativt väl.

Att däremot följa luddiga halvseriösa new age-teorier utan några som helst vetenskapliga belägg för deras behov i kroppen eller bevisade effekter förutom att någon "ser" eller "känner" sig bättre, är något man kan prova ifall man gillar att prova olika saker.

Ungefär lite som att köpa magiska pyramider eller kristaller. Det finns folk som verkligen tror på det, men att upplysta människor med någorlunda självinsikt köper det idag 2008 är en gåta för mig. De flesta här på forumet delar den synen skulle jag vilja påstå utan att köra en omröstning.

Senast redigerat av Tobbeno (2008-04-20 21:16)

Registrerad: 2006-07-02

Unsaidwords...Jag tycker verkligen synd om dig, du försöker lägga upp en tråd för att få tips och råd hur det har gått för andra och det enda du fått tillbaka är skit från folk som inte ens är intresserad av detta med utrensning.
Jag tycker du borde tuta och köra så länge det är naturliga råvaror som du ska dricka. Som sagt va du ska ju inte gå på någon svält diet utan dricka den ett par gånger om dagen för att "kicka igång" systemet lite!
Håller tummarna för dig!

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

Sandy, beskriv gärna för mig ur ett vetenskapligt perspektiv, behovet av en "utrensning" för kroppen
och hur denna kickstart av systemet skulle fungera, det skulle vara intressant.

Jag tror för övrigt att man blivit ungefär likadant bemött om man frågat om hur man grillar sina fläskkotletter på bästa sätt på ett forum om koranen. Eller något liknande exempel även om det inte var det bästa jag nånsin kommit på.. haha

Senast redigerat av Tobbeno (2008-04-20 21:55)

ja precis, jag ska ju dricka den som andra dricker "nyttigt te" om man säger så..

Tack Torbjörn.

Registrerad: 2006-07-02

Tobbeno skrev:

Sandy, beskriv gärna för mig ur ett vetenskapligt perspektiv, behovet av en "utrensning" för kroppen

Jag tror för övrigt att man blivit ungefär likadant bemött om man frågat om hur man grillar sina fläskkotletter på bästa sätt på ett forum om koranen. Eller något liknande exempel även om det inte var det bästa jag nånsin kommit på.. haha

Jaa det va ju inte direkt ett smart exempel du tog,bara det bevisar ju hur mkt du har bakom pannbenet!

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Sandy_S skrev:

Tobbeno skrev:

Jaa det va ju inte direkt ett smart exempel du tog,bara det bevisar ju hur mkt du har bakom pannbenet!

Lite historik...

Åsikter angående LEAN! av Sandy_S
kcal intag på en dag? av Sandy_S
Hur lite kan jag äta? av Sandy_S

Moderator
Från: Hässelby Gård
Registrerad: 2003-11-01
Webbsida

Sandy_S skrev:

Tobbeno skrev:

Han kom ju med något konkret iallafall, det du gjorde var ju att indirekt dumförklara honom, vilket är betydligt värre. Det som sagts i denna tråden är försök att få en debatt om varför just en "tömma-ur"-kur skulle fungera bra, men har inte sett något vettigt läggas fram om detta än, så förstår inte varför man då ska göra det. Om man nu vill prova är det bara att tuta och köra, men på ett forum som detta får man räkna med mothugg med produkter som dessa.

Erik

ska jag lägga fram lite då,

massor massor av olika problem kan försvinna, som trötthet/svårt att sova, problem med magen, finare hy(acne och andra hudproblem kan försvinna),  man kan få mer energi, huvudvärk..

Men som jag sagt 1000 gånger i denna tråd, DET är olika från person till person hur man reagerar, vissa kan använda vanlig medicin från apoteket, andra inte, och för dom brukar naturliga "saker" funka, vilket det gör på mig, medicin funkar inte alls, jag märker aldrig någon skillnad, så jag har slutat med medicin och skulle pröva en enkel "huskur" mot bla. huvudvärk och svårigheter att sova. Och problemhy, vilket jag läst och hört andra blivit av med genom att dricka denna några gånger om dagen.. för att som sagt rena ut kroppen på gifter.

Men ja, har man redan bestämmt för sig för att inte tro på sånt, så ska jag inte säga att ni ska ändra erat "tycke" genom att säga att sånt funkar på mig..

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Oerhört vetenskaplig text du lade fram där måste jag medge. Jag har helt ändrat "tycke".

Senast redigerat av Englund (2008-04-21 22:59)

Du verkar vara en väldigt speciell människa i en väldigt speciell människokropp du unsaidwords.

Jag tror helt klart att du tror på det du skriver. Det ifrågasätter jag inte. Men jag är ändå lite nyfiken på om du har några vetenskapliga belägg för det?

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Unsaidwords skrev:

Men ja, har man redan bestämmt för sig för att inte tro på sånt, så ska jag inte säga att ni ska ändra erat "tycke" genom att säga att sånt funkar på mig..

Men det är fullkomligt rätt, enligt dig, att bara tro på det utan att ifrågasätta ett skit? :S
Jag har alltid frågat mig vem som köper aftonbladet och liknande, men nu fick jag tydligen mitt svar.

Från: Göteborg, Sveriges framstjärt
Registrerad: 2005-01-16
Webbsida

Unsaidwords skrev:

okej, så du menar att läkare och dietister inte kan nått ? :S

jag har pratat med en dietist som faktiskt, hör och häpna, hon har utbildning och jobbat som dietist i 10 år har jag för mig hon sa :) och hon sa att detoxkurer är jätte bra att göra när man känner sig trött och vill "börja om matlivet" med nyttigare mat, då sa hon att då kan man göra en avgiftningskur innan man bärjar äta nyttgare.

Vilka va de, Dr. Jekyll & Mr. Hyde?  ;)

Registrerad: 2008-04-22

Jag har precis börjat på den :)  började idag faktiskt. Jag tänker som du, vill rensa kroppen för att "börja om matlivet" fast jag äter ingen fast mat, har inte gjort det idag. Ska se hur länge jag klarar (max 5 dagar) vilket kommer bli svårt för jag älskar mat.

Jag har även hört en del om vad man ska äta efteråt. Ska man endast dricka den utan fast föda måste man akta sig när man sen slutar med den. Efter man slutat ska man dricka apelsinjuice i två dagar, sen ska man börja äta soppor o sen fast mat. Äter man fast mat direkt riskerar man förstoppning, det kan inte vara så kul.

Från: Bromma
Registrerad: 2008-02-09

Panil skrev:

Jag har precis börjat på den :)  började idag faktiskt. Jag tänker som du, vill rensa kroppen för att "börja om matlivet" fast jag äter ingen fast mat, har inte gjort det idag. Ska se hur länge jag klarar (max 5 dagar) vilket kommer bli svårt för jag älskar mat.

Det finns väl ingen anledning att använda något helkroppslavemang för att "börja om matlivet"? Börja om direkt bara, någon eventuell "rensning" eller "avgiftning" kommer eftersom...

Woplap: Folk är så roliga vettu.

Kan man inte sova tar man sömnpiller.
Har man ont tar man smärtstillande.
Har man "skit" i kroppen går man på en detox.

Känns ju jävligt långsiktigt. Ta itu med de primära problemen istället genom att äta hälsosamt och leva ett aktivt liv med regelbundna vanor.

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB