Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

KCAL ÖVER OCH UNDERSKOTT

Registrerad: 2008-01-24

Tror ni man kan bygga massa om man ligger på ett överskott endast på träningsdagar för att sedan på vilodagar ligga strax under, för att bygga massa utan att lägga på sig för mycket fett? Jag tänkte prova med att äta en massa under hela dagen för att sedan träna sent på eftermiddagen, jag tänkte om man kunde lura kroppen på det sättet eller vad tror ni?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

För det första, så det har provats ett par gånger och sällan med bra resultat. Kroppen behöver helt enkelt ett överskott över längre tid för att ställa in samtliga hormonella aspekter på byggande.
För det andra, så om du ska prova, träna ffs på morgonen och ät hela dagen istället för tvärtom. Att äta större delen av sitt intag före träning är ju bara dumt, den magiska tiden är efteråt.

Men jag tycker jag får bra effekt av att ladda mer på morronen än kvällen tex, för jag måste ju ladda in ordentligt med energi innan träning eller är jag fel ute?

Registrerad: 2007-03-03

Ander skrev:

är jag fel ute?

Japp.

Webbsida

Räcker med typ 50g malto innan träning även om du har fastat i 20 timmar eller mer, om du inte har gjort något som kräver mkt glykogen typ har ett fysiskt aktivt jobb eller liknande. Den energin är verkligen bara det som du ska använda under träningen, och man använder faktiskt inte speciellt mycket energi på ett styrketräningspass. Det som du sedan trycker i dig efter passet är, något förenklat, det som kroppen använder till att växa. Och eftersom växa är vad du vill göra så är äta efter träning också vad du vill göra:)

Jag hade givetvis tänkt och äta 2 gånger efter passet på eftermiddan, för att dagen efter lägga mig lite under, men måste man inte ladda en hel dag för att verkligen övertyga kroppen att den ska bygga muskler men jag tänker testa båda sätten med att träna på morronen och kvällen. ;)

Webbsida

Ander skrev:

men måste man inte ladda en hel dag för att verkligen övertyga kroppen att den ska bygga muskler

Också är vi där i diskusionen om periodisk fasta igen. Svaret är nej, absolut inte.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB