Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5  

Från Vinergatan,vargön med kärlek

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

haha oops! men du får väll dra dit en gång o prova o bilda dig din egen uppfattning! alltid bäst! :-)

men det är väll en bra talang att besitta? tycker jag, kanske för att jag inte är djup själv måhända..

Och någonting som plus har som inte sportslife har är kettlebells ;-) haha det måste du ha i bakhuvudet innan du bestämmer dig!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

konstigapellefant skrev:

Lajne, Om vi säger att du transporterar dig till 4 och skal klara 4-6,vad betyder 4an och 6an värderar du dom olika? har du hammnat i en trygghets zon när du paserar 4 , Och vad betyder 4an efter det att du har passerat den?.Jag har full förståelse för om du inte har en anning om hur tankarna går i de till ståndet om du inte avsiktligen analyserar. Enkla för dig kanske helt ointressanta svar, Kan vara en ny synvinkel för mig.

Jag har aldrig mål som "4-6", jag har bara mål som antingen 4, 5 eller 6. Dvs transportsträckan blir ett visst antal repetitioner och sen jävlar måste jag fokusera och ta i, ungefär. Trygghetszoner existerar därför inte, tyvärr. Men man ska väl ha min järnkoll på sin progression för att kunna bestämma vilket mängd rep man ska klara på en viss vikt så exakt, antar jag :)

Registrerad: 2007-08-14

Haha, det låter som jag! ;) Rak lugg och pennan i högsta hugg..

Och för att lägga mig i ämnet; håller med Carro09 om Sportlife. Inga färdiga skivstänger, inte heller så bra med övrig utrustning till ex cable osv.. Hoppas du hittar något bra.

Registrerad: 2005-05-29

Fan vilka grova armar säger jag bara. Läst igenom hela din dagbok, rolig och mysig läsning. Tråkigt det där med sambon bara :/..Träna hårt kompis!

Senast redigerat av Hardstyle (2008-04-16 10:55)

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Jag hoppas värkligen jag inte gjort någon fel stavning?

Jag kommer fram till gymet och har glömt kortet Jag får genom lida en lång procedur för att komma in å byta skor,för att sedan förklara för en annan att jag har bytt skor och visade legetimation här, för att byta skor och nu vill jag träna."Ok jag skal öppna åt dig" tack säger jag, När jag kommit in i gym lokalen och gått 5 steg, Så höjer hon rösten och säger "du vad har du i väskan" hon ser lite små allvarlig ut,Och jag är helt förvånad över frågan,Men snäll som jag är säger jag att detta är en tränings väska, Och inte vilken tränings väska som hällst,Utan den bästa tränings väskan du kan ha,och gör en snabb förklaring över vilka fördelar den har,Men jag sa alldrig va de va i väskan. De va en av dom sjukaste frågorna jag fått,Men jag skrattade i bilen halva vägen hem. trodde hon värkligen att jag skulle säga,Ok Jag ger mig, Jag har  tre kg kokain och en pistoler

Träningen går fortfarande hur bra som hällst, Jag har förlorat en heldel Deffenition men allt annat blir bättre från pass till pass.Jag har börjat köra baksida axel sen jag å carro snackade om det, Och den har kommit med mycket synbar skillnad sen  2 veckor bara. dock tycker jag inte trappsen hänger med som jag vill, sen jag slutade med trapps övningar och mark, dom sliter alldeles för mycke för att klämma in i mitt shema, Jag har inte tid att lida ,jag är så upptagen med att njuta.föresten Jag funderade på att sluta med axelpressar, Jag vet att den är bra, men den jobbar mest där jag lätt blir övertränad, och får inte chemat att rulla som jag vill

Helt otrolig vecka, Har jobbat på en klippa ut mot havet i veckan och är ledig nu. å måndags brännde jag mig i ansiktet och idag jobbade jag i t-skirt,körde motor cykel,klättrade och sprang upp å ner i bärgen ,Roligare jobb kan man inte ha just nu.

Carro ,Jag undra så om det va du som va på gymet när jag va där? ja du behöver inte erkänna.
Du va i alla fall tillräckligt jup för att inse att jag inte är en idiot eller?. kettlebells Jag måste bort se från alla andra tränings former, eftersom jag får så mycke träning i jobbet, Jag klättrar,slår med slägger, springer i skogen med massa grejor hela dagarna, Jag får genom gå alla möjliga naturliga tränings former man kan tänka sig. titta på den här bilden bara ,bra för smidighet och ballans tror jag. En vacker måndag morgon
http://i266.photobucket.com/albums/ii243/pellefanten/mndag.jpg

Lajne.Det låter helt sunnt , det är alltid kul att veta hur folk tänker.Ja vid fel beräkningar finns nöd sysstem som gör att man helt plötsligt byter mål ,det är så jag löser fel beräkningar utan att förlora min prestations förmåga, Men nu va det ju jag som skulle lyssna på dig. tack för infon.Jag har väldigt svårt att Få tränings kommpisar att öppna upp sig så att jag kan hjälpa dom och så att dom kan hjälpa mig. Det värkar som dom flästa tror att dom vinner på att hålla sina juväler gömmda, Att dom är unika och inte vill släppa lös sina välldiga inteligens.Precis som med att låta en kommpis göra fel med ,kosttillskott och dyligt, Utan att säga något.Jag vet inte varför jag säger allt detta till dig;men nu har jag gjort det

Amie ,Nu vet jag värkligen inte hur jag skal göra.Men jag får väll åt minstonne kolla som carro sa .Det känndes helt plöttsligt lite trevligare på plus i dag, en chyst kille hjälpte mig i bänken ,och det va county musik, de va hel mysikt

Hardstyle, Tack kommpis sånnt är värkligen roligt att höra,Det får en liksom att tro mer på sig själv, och skapar själv förtoende att utväcla sina egenheter

Jag uvslutar med en del ur en ryssk dikt/sång, som kan få folk att vakna från de "döda"

Naturens makter ger tusan i talan, plötsligt så blixtrar det till högt i skyn.
Alla vi levande tar skydd under taket. Bara den döde kan ingenstans fly.
Vad gör det honom att regnet blir pölar? Vi andra saknar filosofi.
Nej vi klarar ingenting vi men dom döda är tappra mäniskor och inte som vi.
Hur du än springer så går det förbi en, alla bär märket i pannan idag.
Alla är ängsliga som är i livet. Bara den döde är trygg i sin grav
Han kan ha enskild grav eller gemensam, han klagar inte på kost och logi.
Nej, han är varken rädd eller ensam, han är förnöjsam och inte som vi

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-04-16 23:51)

Härligt jobb du har o få vara ute! själv springer man fram och tillbaka i korridorer inne på Näl hela dagarana även om det är strålande sol ute :( får lust o rymma ibland.
Om det var igår du tror du såg mig på gymet så var det nog inte jag för jag hade nämligen vilodag, så jag var hemma o latade mig faktiskt! Tränar oftast på eftermiddagen/kvällen då jag helst vill ha käkat middag innan. men nya tag idag igen, ben blir det hade jag tänkt!

Registrerad: 2007-08-14

Haha! Vilken fråga :p

Vad roligt att det kändes lite bättre på plus! Om du ser mig någon gång får du tjoa till! Och absolut, om du inte testar själv så får du aldrig bilda en egen uppfattning. Du kanske gillar det skitmycket, vad vet jag. :)

Webbsida

Ganska bra pass i dag men konditionen va lite för dålig, satte person bästa i dips 10*60kg,Och person bästa i böj,vi behöver inte gå in på hur mycke,Men ökningen va 5 kg och en repps, jag brukar bara öka 5kg i veckan,Så det va ovanligt bra.

Jag måste försöka lägga mig nu,Eftersom jag somnar överallt, i morn skal jag upp tidigt å handla grejer till mitt nya liv,Mitt gammla jag dog ju av obehag,Sen gör jag väll som jag gjort dom senaste helgerna,Klär mig som den vackra herre jag är, och sätter mig på en resturang någonstans äter fint och skrattar,tar 2 öl som vilken vuxen person som hällst, talar om att åka hem, komma in på att det värkar roligare att hälla i sig massa sprit och sen ser vad som råkar hännda. det måste vara det anda rätta i min sitvation.

Typiskt roligt http://www.youtube.com/watch?v=7ibjTDyN6-Y

också en dikt av Claes Eriksson, som man kan dra vissa paralleler med träningen,för att inte förlora tilltro i sig själv och det man tror på

Lutande tornet i Pisa
står där och lutar så snällt.
Trots att det går att bevisa
att det nog borde ha vält.

Men det har vägrat att välta
stolt står det lutande kvar.
Lärda skall räkna och älta
utan att finna ett svar.

Hur kan det undgå att falla?
Hur kan det stå som det gör?
Svårt att förstå för oss alla
särskilt för en ingenjör.

Han vill ha vinklarna räta
Han vill ha stabilitet
Han vill bevisa och mäta
det som han vet att han vet

Men mot det oförutsedda
står sig vår vetenskap slätt
Och mot det oförberedda
väger en förberedd lätt

Kanske kan tornet i Pisa
ses som ett välbyggt bevis
På att vi inte bör visa
tilltro till hög expertis

Kanske att tornet serverar
insikter vi förbisett
Nämligen att vi planerar
rakt fast det ändå går snett

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Jag gillar verkligen din dagbok Konstigapellefant. Grattis till personbästa i dips!

Webbsida

Tack ,kul å se att du läser kommpis,A det går så bra nu men man kan ju bara mäta sig i vissa övningar. Jag kan inte sluta bulka nu när det går så bra, fast jag kommer få lida för det i sommar,jag hinner nog inte med någon deff

Jo, lita på att jag läser. Jag gillar din filosofiska attityd till träningen.

Webbsida

10*130 i bänken,å gud va skönt de va, Det kallar jag njutnings moment av aldra högsta grad, Det är inte bara under PB det är skönt, Det är i princip alltid skönt, Att få pressa sig så att inget annat existerar än just det man gör,Somliga kallar detta  "Nuett" Nuett är extremt svårt att befinna sig i dom flästa behöver såga av sitt eget ben för att uppleva det.

Martin Kjellström va i stan och gäst poserade på strongman tävling. Det va mycke folk och alla va där, man Kännde igen massor med folk i publiken, Jag gick mest omkring å minglade, För att sedan åka hem å ta hand om zeb mednast alla skulle till trollhättan å festa. Jag ville värkligen inte va hemma, det känndes som jag skulle gå av

Konstigt nog blir man mäst sugen på sprit och steroider på sånna här evenemang ,Men kan man hålla ut några år så får man även beskåda baksidan, och då hammnar en annan på fram sidan , Men det är klart att det kommer ju nya med baken fram,Så jag antar att det kommer till att man får vara förnöjsam med den man är

Webbsida

Jag har alltid hafft svårt å bli arg men ,Jag har fått lära av en mästare,
På vägen till gymet kommer en sport bil och pressar mig, tills han kör om med tutan i bått,Han tänkte ge mig en ilsken blick,Men såg så snäll ut när han upptäckte att Jag såg ut som terminator i mina solglasögon, Ju mer jag tänkte på det ju argare blev jag ,Jag höll ju hastigheten. till slut blev jag så arg att glasögonen immade igen och bestämmde mig för att köra i kapp honnom och fråga hur han mår, men jag fick den väntade reaktionen att han körde ikapp sin egen skugga. Jag blir så sne på folk som behandlar andra som skit, bara för att dom råkar sitta säkert en liten stund ,Ajja bajja

Detta gjorde mig trött redan efter uppvärmingen, Jag som försökte sattsa på person bästa,Gjorde nästan mitt sämmsta på länge i böjen,lite invärkan kan det ha hafft att jag körde mitt första konditions pass i år, intervall upp för bärget i förr går,Detta vet säkert någon som är van med konditon och böj typ carro09 eller T-REX .Jag tänkte springa 3-4 dagar i veckan, med lite olika variotioner i ganska högt tempo,

Upp för springer jag för att inte slita på leder och liggament eller va det heter, dessutom är det bra vad träning tror jag.Sen tänkte jag äta som vanligt och se om jag blir hårdare,Jag har tappat hårdheten, Men vill inte bryta mat rutiner efter som det tar så lång tid att vänja sig med att äta mycke,Okså behöver jag ju bättre konditon förstås

jobbigt med sånna där människor! gah
van med kondition, jag? åh nej :-) möjligtvis T-rex men inte jag. man kanske skulle ta o förbättra den lite så kanske det skulle gå ännu bättre i böjen man blir ju trött som en gris i den övningen vilket kanske beror på avsaknaden av bra kondition. hm

Trist att du råkade ut för en sån där energitjuv... hoppas han drömmer mardrömmar om terminatorblicken :D

Ditt första kondispass inverkade säkert negativt på knäböjen. Det går ju bort en massa vätska när man konditionstränar som annars ger bra "tryck" i styrketräningen. Du får dricka mer än normalt nu när du lagt in kondispass.

Att springa i uppförsbacke är riktigt bra, det tränar speciellt baksidan av låren och rumpan.

Webbsida

Jag märker det med konditionen mellan setten och förlorar styrka oerhört fort ,men jag vilar bara 90 sekunder ,så troligt vis kan kondition och förbättrad syre sättning hjälpa mig.Roligt att höra att de va negativt så jag kan skylla på något.

carro om det skulle ge något i själva övningen vet jag inte, Det är nog svårt att avgöra, Även om man heter T-REX men vi kan ju fråga honom nå?eller någon?

Tack för tipsen.

Jag vet att bil snubissen får sitt, Det oroar jag mig inte för,Men jag undrar varför jag får mitt,Jag borde inte blivit så arg

carro har rätt i att böj är väldigt konditionskrävande. All benträning är det. Därför behöver man "flås" på gymmet. I längden kommer en bättre kondition att förbättra träningsresultaten. Med bättre kondition och starkare hjärta kan man träna mer intensivt, vila kortare mellan seten, och det frisätter mer testosteron i kroppen än sega, långa pass. I början tappar man lite styrka såklart, även massa, men på sikt är det gynnsamt.

hoho jag hade rätt i nått. yeey
nämen jag måste börja träna lite mer kondis!

så pellefant bara ut o springa :-)

Webbsida

Mycket imponerande carro.

Jag tror kanske man kan hålla borta muskel förlust om man ,Tar EAA och malotextrin innan och inte håller på å springa allt för länge

konstigapellefant skrev:

Mycket imponerande carro.

Jag tror kanske man kan hålla borta muskel förlust om man ,Tar EAA och malotextrin innan och inte håller på å springa allt för länge

Absolut! jag tar esapro före och efter och tränar bara intensiv intervallträning, ca 10 minuter på cykeln t.ex. Jag känner att termogenesen sitter i länge efteråt, kroppen är varm och det sticker i skinnet. Men det är bra att bygga upp en grundkondition först innan man ger sig på hårda intervallpass.

Webbsida

http://i266.photobucket.com/albums/ii243/pellefanten/DSC00259.jpg

Min arbets kommpis Tar kort på mig hela tiden Och skickar till sin flicka vän,Faktiskt Till åsalie på näl,vilken liten värld, Om man ser till en dimention och inte räknar med det som vi inte förstår till exempel som livet,meningen,energie,materia, och igentligen inte har en anning om grunden till något över huvud taget, Om man bort ser från det så är världen liten,Men jag skulle igentligen vilja hävda att det är våran hjärna som är liten,Som bara kan uppfatta och miss tolka ytterst små menings lösa händelser som får oss att uppleva samma sak och därigenom kallar världen för "liten värld"

Jag träffade lite tränings kommpisar på vägen till gymet, bland annat min spirituela broder, Jag sa att jag skulle åka till gymet och göra person bästa, Han sa "du kommer misslyckas" fan va sne jag blir på sånt,Och du kommer läsa detta, Jag varken talar om för dig hur du skal tänka eller kör mental träning för att höra sånna saker,Du vet mycke väl vad som händer när du säger så,För det har jag lärt dig. Men mentalt vältränad som jag är han jag konrta dig innan jag fick en bild i huvet,Med, Då vet du inte ett skit grabben. Jag är inte sur på dig nu,Men jag vill att du skal veta vart du har mig.

Sov inte mycke i natt,Zeb är sjuk, sedan inledde jag dagen med deff ,Har inte ätit sen lunch, Trotts detta hadde jag gått upp ett halvt kilo, och gjorde extrem person bästa, Dock inte gilltigt efter som hjälparen höll på stången hela tiden,Det är svårt med en ny hjälpare varje gång, Men det blev 7 på 150 i bänken, vila 90 sek 9-10 på 140 Jag har lite svårt med räkningen i eftersom jag försvinner i bland.Han på stod att han inte hjälpte men det känndes så

Jag Har svin svårt att bestämma mig för deff när det går bättre en någonsin.Jag börjar se lite tunn ut på dom gammla dagsforms bilderna Men jag va lite hårdare då,Så jag vänntar nog med
dags formen bilder

Jävligt trevlig bänk hjälpare i dag, Han klappade mig på axeln,Jag är också en axel klappare Med hemlös kärlek, Jag ser även hemlös kärlek i hatet, Som i frank tommy till exempel, Det är hanns sätt att skapa ett möte mellan honnom och omvärlden,Ett mycket efecktivt sätt faktisk.

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-05-05 21:29)

Grattis till pbt ändå! Mina pbn är heller inte giltliga då :( men vafan. ah suck nu blev jag ledsen haha

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Grattis till PB't, det är ett jävla otyg det där med folk som ska ha händerna på stången hela tiden. Finns för övrigt en tråd här om hur mycket det hjälper: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97803

Webbsida

Jag råkade bli jup Med en telefon och intrenett försäljare, Jag snöde in på hur man upptäcker vad man inte behöver och Att man i bland måste ge upp allt man har för att få insikt i vad man igentligen saknar, Vad det är som är "värt" något. Han sa "det är sannt" sen ville han inte sälja något abonemang. Han blev nog gannska förvånad över mitt personliga sammtal, Men har man ingen att prata med får en telfon försäljare duga precis som villken annan person som hällst

Nu inleder jag deffeniering perioden, Och vet med mig att jag brukar fuska med protein under deff, Men har nu garderat mig med 3 kg bacon inbakade kyckling filetter, En av mina favoriter.Min hemma kryddade oliv olja Oljan blev färdig i dag också,Det skal bli högst intressant att prova. Jag är ingen duktig mat lagare ,Jag har bara nyligen väckt ett gammalt intresse

http://i266.photobucket.com/albums/ii243/pellefanten/kycklingfile.jpg

http://i266.photobucket.com/albums/ii243/pellefanten/olivolja.jpg

Jag har råkatt ut för en förkylning, Så jag tar det extremt lungt med träningen,Ingen träning alls faktisk, Jag är väldigt nöjd en då, Jag behöver vila. Å anndra sidan brukar förkylningen ångra sig innan jag blir riktit sjuk, Så jag är snart till baka bättre än någonsin ;).

Tack Lajne och carro det går bra nu. Den länken var inte till fördel för mig, men vi får tro att det endast gäller dom psykiskt svaga och att jag inte skulle vara en om dom.

T-REX Lanje och konstigapellefant ,Vi är lika på något vis men jag kan inte riktitt sätta fingret på det,Det är något bra

"Även dom som inte vågar leva kommer att dö"

Sidor: 1 2 3 4 5  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB