Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 6  

Marklyft med frontgrepp

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

konstigapellefant skrev:

Hur går enhands mark till?

http://web.telia.com/~u30032763/lgc15.html

Scrolla en bit ned på den sidan så ser du.

Registrerad: 2008-01-26

Fredrikn77 skrev:

Kul att se att resultaten trillar in.

På frågan om tumlås så är det ingenting som är tillåtet i denna grepptävling.

Jag tänker testa iaf enhandsmark i morgon igen och kanske dubbel överhands också.
Hoppas kunna leverera lite bättre resultat.

Vad menas med tumlås? Att tummen är på baksidan av stången? Ska den vara på framsidan så att stången bara hänger i de andra fyra fingrarna? I fallet att tummen inte får vara på baksidan (närmast dig) får jag be om att bli borttagen från listan, och ursäkta för besväret, så får jag återkomma någon annan dag, möjligtvis imorgon :) Såg ut som du hade tummen där, så jag missförstod nog. Hur är det med enhandsgreppet, samma sak där? Ingen tumme som får greppa stången? Frågar bara så jag gör det rätt nästa gång ifall jag skulle göra mig besväret. Tack.

Madness skrev:

Vad menas med tumlås? Att tummen är på baksidan av stången? Ska den vara på framsidan så att stången bara hänger i de andra fyra fingrarna? I fallet att tummen inte får vara på baksidan (närmast dig) får jag be om att bli borttagen från listan, och ursäkta för besväret, så får jag återkomma någon annan dag, möjligtvis imorgon :) Såg ut som du hade tummen där, så jag missförstod nog. Hur är det med enhandsgreppet, samma sak där? Ingen tumme som får greppa stången? Frågar bara så jag gör det rätt nästa gång ifall jag skulle göra mig besväret. Tack.

http://www.webefit.com/articles_100_199/ART_140_Img/HookGrip.jpg

edit: dubbelpost

Senast redigerat av Cybercowboy (2008-04-15 21:29)

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Ok jag fattar, Jag förmodar att dom inte satte ena handen på knät för att komma dit?

Okej, jag har alltid tummen på utanpå fingrarna så vitt jag vet, så då är lyftet godkänt?

konstigapellefant skrev:

Ok jag fattar, Jag förmodar att dom inte satte ena handen på knät för att komma dit?

Har dålig koll på reglerna, men jag tror nog att det är så ja.

Madness skrev:

Okej, jag har alltid tummen på utanpå fingrarna så vitt jag vet, så då är lyftet godkänt?

Det är OK att använda tumlås i vanliga marklyft. För den här något udda tävlingen är det dock inte det.

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

konstigapellefant skrev:

Hur går enhands mark till?

Som vanligt marklyft men med en hand.

edit:Jag var långt långt efter....

Senast redigerat av Fredrikn77 (2008-04-15 21:53)

Verkar som att alla fått svar på sina frågor utan att jag behövde lägga mig i?
Tumlås är precis som på bilden ja och det är inte tillåtet i denna tävling eftersom det då inte blir en grepptävling på alls samma sätt. Med tumlås finns det dom som drar 400 kg.

Cybercowboy skrev:

konstigapellefant skrev:

Har dålig koll på reglerna, men jag tror nog att det är så ja.

Madness skrev:

Det är OK att använda tumlås i vanliga marklyft. För den här något udda tävlingen är det dock inte det.

Men som sagt, tumlås vart ju när tummen var innanför fingrarna som visat på bilden? Eller är det tumlås när tummen är utanpå med? Lite förvirrad.

Senast redigerat av Madness (2008-04-16 07:50)

Tumlås är enligt bilden - dvs tummen innanför fingarna så att det förhindrar att man tappar greppet. Får man till det är det jävligt bra, men det gör rätt ont också.

Cybercowboy skrev:

Tumlås är enligt bilden - dvs tummen innanför fingarna så att det förhindrar att man tappar greppet. Får man till det är det jävligt bra, men det gör rätt ont också.

Tycker det gör förbaskat ont! ajaj....

Bra att du svarade på frågan förresten.

Registrerad: 2005-10-06

Fredrikn77 du var då inte en liten grabb=), hur lång är du?

alleex skrev:

Fredrikn77 du var då inte en liten grabb=), hur lång är du?

Jag är 185 ungefär... så inte så jättelång direkt.

Registrerad: 2005-10-06

okej, tyckte du såg längre ut på filmen^^

Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

100 i mark med frontgrepp... får se om jag prövar mig på högre vikter ;)

Ingen video tyvärr.

Vedad skrev:

Ingen video tyvärr.

Välkommen in på listan. Hur mycket tar du i vanlig mark?

Testade enhandsmark med en riktig SL-stång idag och det gick betydligt bättre.
Tyvärr har jag ingen film från idag men jag hoppas att ni inte ska behöva tvivla på mitt resultat ändå. 132,5 kg blev det idag.

Försökte på 137,5 också men det lättade bara lite från golvet.

Från: Floda
Registrerad: 2006-08-14

Goa gubbar här kommer glädjebud!!!

http://www.youtube.com/watch?v=A9tJ87Gcklo

180kg! Han som filmade trodde att man tittade på skärmen från sidan så ni får helt enkelt vrida er... Inte så bra form, men upp kom vikten! ^^

nivanson skrev:

180kg! Han som filmade trodde att man tittade på skärmen från sidan så ni får helt enkelt vrida er... Inte så bra form, men upp kom vikten! ^^

Bra jobbat! Kul att du lade upp film också.

Från: Floda
Registrerad: 2006-08-14

Fredrikn77 skrev:

nivanson skrev:

Bra jobbat! Kul att du lade upp film också.

Tack för uppmuntringen! Försökte på 200 också men greppet bara gled... skitstång säger vi hehe

Registrerad: 2007-10-08
Webbsida

Fredrikn77 skrev:

Vedad skrev:

Ingen video tyvärr.

Välkommen in på listan. Hur mycket tar du i vanlig mark?

Tackar. Än så länge är det mesta jag tagit i vanlig mark 120kg (se min dagbok för video :/ ), provade 130kg vid samma tillfälle fast de funkade inte riktigt som jag tänkte.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Nice nivanson! Vad gör du med mixat grepp?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Nya resultat: 160 med supinerat grepp och 80 i enhands. Damien får ta sig i kragen rejält med andra ord, och jag ger mig fan på att även ge cyber och honn pisk på lika resultat men lägre kroppsvikt om jag får nån vecka på mig;)

Edit: Ni kan få filmer om ni verkligen vill ha, men jag besparar mig gärna besväret:P

Senast redigerat av Lajne (2008-04-17 16:28)

Lajne skrev:

Nya resultat: 160 med supinerat grepp och 80 i enhands. Damien får ta sig i kragen rejält med andra ord, och jag ger mig fan på att även ge cyber och honn pisk på lika resultat men lägre kroppsvikt om jag får nån vecka på mig;)

Edit: Ni kan få filmer om ni verkligen vill ha, men jag besparar mig gärna besväret:P

Vi VILL ha! Vi VILL ha. Bra lyft!

Sidor: 1 2 3 4 5 6  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB