Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Funderingar om min kost och livsstil

Registrerad: 2006-05-07

Jag börjar bli tjatig på alla mina trådar nu kanske som handlar om min eviga balans mellan att växa och bli stor och hålla mina äs tankar nere för att kunna äta gott och leva livet med. Men jag har nu klarat av min första deff sen jag började på gym för ett år sen och la då på mig ca 15Kg massa. (fett, muskler) och ville nu se skillnaden mellan hur jag såg ut när allt började och nu ett år senare så deffen var igång och har nu fått ner från mina 17%BF till 10.5-11,2 som det stannade på nu. Allt är samma våg så jag har inte olika resultat för att bara jämnföra framgången. Sen att dessa% inte stämmer är självklart. :)

Så nu är jag nere på 78,6g med 0,5%BF mindre än för ett år sedan, vilket är en vinst med ca 7-8Kg. Men det är väl igentligen inte detta jag vill snacka om, utan det är en spark i röven som jag vill ha av er nu och snacka igång mig igen så jag kommer på normalt kcal intag igen men är rädd för detta nu då jag vill inte förlora sommarformen om man får kalla det så. :) För kroppen är antagligen lite i svält nu och tar väl åt sig mer näring nu när jag drar upp kcal igen? Eller hur är det?

Sen är det mina eviga handtag på sidan som inte är på sidan då man inte ser dom framifrån, men snett där bak. Jag har fina fettdepåer där som aldrig vill bli liga hårda som resten av kroppen och nu är jag verkligen deffad på hela kroppen. Men INTE där om man säger så! Är det kan otränad mage och rygg som får skinet att inte strama åt kanske? (jag snackar inte om punktförbränna).

Aja, over and out..

Hummlan

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Vet inte hur mkt du tappade, men att skinnet blir lösare en liten tid efter om det gick snabbt är väl närmast självklart. Det kan vara något så enkelt som gör att du upplever dig själv som att du har en massa fett kvar på det ställe du nämner. Annars är det bara att deffa ner det ännu mer; om du är jämnt tränad ska du inte ha för lite muskler undertill.
Angående rädsla för att förlora sommarformen så fort du börjar äta igen så är den faktiskt befogad, och mer så ju lägre bf% du har. Kroppen vill helt enkelt suga åt sig energi för att bygga upp den fettmassa den har förlorat. Detta pareras bäst genom att ligga 2-4 veckor i något sånär kcalbalans innan man börjar gå upp i vikt igen så smått. Du behöver ju inte gå upp så snabbt heller nu under sommaren om det är beachen du är oroad för, du kan ju börja "på allvar" till hösten igen. Eller så är du så grym att du klarar av att hålla ett konstant men litet överskott och växer bra utan att lägga på dig speciellt mycket fett, vilket är ännu bättre:)

Registrerad: 2006-05-07

Jag hade tänkt hitta balans nu ett tag ja och sedan efter sommaren öka igen och se om man kan vissa lika mycket nästa år med så att man kan om några år ha en fin fin kropp.. :=) Men sen ang fläsket där bak så tror jag att en längre deff skulle kanske hjälpa. Men anser att jag har väldigt väldigt lite nu med så jag är lite nervös att det ska gå över styr igen med äs..

Kan detta stämma? Räknar och väger allt jag stoppar i mig men stått stilla nu snart en vecka och har ett yrke som ni kanske vet som ställningsbyggare och går låååånga promenader dom två dagarna som jag inte är på gymmet så räknar att en balans är på ca 3100kcal. Men är nere på ca 1400-1700/dag och har gått bra hittils men står stilla nu tyvärr. men kanske kommer snart igen?

06:00
50g gröt
45g Proteinpulver
Omega3

09:00
Star-Bar Chokladkola
Bluekeld

12:00
Kesella lätt 250g
Cola Zero 0,5l
Äpple

16:45:
310g kycklingbröstfilé
350g wok-grönsaker
350g broccoli

Gym

Kväll:
45g Proteinpulver
Omega3

Ca: 1600kcal

:D

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

1400-1700kcal/dag, och du har ett hårt fysiskt jobb och tränar tung styrka? shit, jag är avundsjuk. Jag själv hade gått sönder på en vecka:/

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

Kan ju i alla fall säga att du inte vunnit 7-8kg muskler i alla fall ;) inte på ett er mohihi

Mycket vatten också brorsan!

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB