Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 21  

T-RexXXL, to the limits and beyond

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Knäböj 140 kg x 4 ATG, några set, och tior på 100. Kändes riktigt bra!

Pga. den uttömmande böjen så blev det bara åttor på 120 i mark och 100 i raka marklyft

lårcurl på 50 kg åttor

rephoppning 3 min x 2 ronder med en paus emellan

Löpning 10 min på lutande löpband (häftig funktion att man kan ställa in lutningen - det märkte jag först idag XD, tog ordentligt på baksidan av låren och röfven)

stretch

nöjd :D trött... :C

Psst. Glömde ju att jag körde mage - dragonflags, åttor och repcrunches på fullt magasin (80 kg) tolvor, samt lutande crunches med kniiiiip, glömt antalet, men högreppare

Senast redigerat av T-Rex (2008-04-15 14:30)

Från: Leksand
Registrerad: 2006-08-31

Du tränar då lika hårt (om inte värre?) under deff som vid bulk, buah.. Det är läskigt! (med tanke på att du är ex-tjockis och börjar bli till åren, prostat besvären står och lurar alldeles intill dig! Muhaha)

Registrerad: 2006-10-19

T-Rex skrev:

(brett grepp för att belasta främst nedre delen av bröstmuskulaturen, sista repsen kopplade jag in triceps lite väl mkt)

Jag har grymt svårt att få kontakt i bröstet när jag kör dips, får inte till "lutningen" framåt och trots ganska brett grepp blir det mest triceps. Men jag har kul iallafall.

Bragd: mm, jag är på fel sida om 25 nu, men oftast märks det inte på träningen.

Mikli: jag hänger en vikt i rem om nacken - så mycket lättare att få till lutningen då! :) Passet du citerar från gjorde jag visserligen inte det, men lutningen har jag nött in sen tidigare med vikter... pröva!

Provade att hänga vikter framför kroppen idag och det gick bättre men nacken!? jag skulle gå av..

det måste inte vara 40 kg ;) En aldrig så liten vikt är bättre än inget alls.

Imorgon har jag blivit uppbokad på ett instruktörspass... jag är väldigt skeptiskt till nyttan med det, men vi får se. Kan alltid vara kul att se vad senaste trenden är...

Senast redigerat av T-Rex (2008-04-15 22:37)

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

snart går du på pilates också... sanna mina ord!

Registrerad: 2006-10-02

Hej! Lajne rekommenderade mig till att fråga dig om var man ska träna i stockholm. Ska vara där i tio veckor och bo på söder. Vet du hur det är på VBC? Pro Gym?

Jag har aldrig tränat på gymmen du nämner, men Deltagym (vid Odenplan) är det bästa gymmet om du är byggare. Eliten tränar där. I Stockholms innerstad är allt nära, så det är inga problem om du bor på söder.

Tanx! Får se om jag vågar mig dit då =) Eliten känns skrämmande ;)
Prismässigt så verkar det röra sig mellan 400-600 per månad på de flesta gymmen. Så det är helt ok. Bara det är schysst stämmning, finns squatcage, fria vikter och folk som kan tänka sig att passa. =)

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Ska du bo på söder ligger fryshuset nära. Verkar vara ett både billigt och bra gym, något som inte kanske är den vanligaste kombon i sthlm. Årskort kostar 1700kr och månadskort 300.

Jag tänkte på Fryhuset också... de har squat-cage, boxningssäck, man får låna utrustning såsom handskar, bälte, allt möjligt. Det är nog det billigaste alternativet i Stockholm och precis före tullarna till Södermalm.

Kollade in deras hemsida. Det verkar riktigt bra! Tack för råden!!

Sigyn: Ja, jag tränade där en sommar med en kompis. Det trevligt och välutrustat.

Ok, nu ser jag inte direkt fram emot kvällens instruktörspass. Jag vill köra mitt eget race. Varför lät jag mig övertalas av den där tjejen i receptionen? att utnyttja en helt utpumpad T-Rex efter passet på det sättet är INTE ok. Jag har lust att köra biceps och bröst idag, men det blir antagligen nån balansakt på pilates... :C

Nåja, jag uppdaterar senare ikväll.

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

Då kanske vi får se knäböj utförandes på pilatesboll hädanefter. ;-)

Såja, då har jag tränat överkropp i tre timmar då. Det känns otroligt skönt. Att vara så där tom och tillfreds.

Så vad hände? Jag kom lite tidigare, körde igång med bänkpressen, åttor på 100. Hann inte så långt för instruktören stod och hängde en bit bort och tittade otåligt på klockan, så jag släntrade dit och morsade. Jaha, en gång i minuten ungefär under de följande tio minuterna fick jag höra att jag har en imponerande fysik och sen "whatever you're doing, keep doing it..." och så fick jag passning när jag körde mitt eget race... nice. Och nu sitter jag och sipprar Esapro, sen blir det torsk m.m.

Ökade i det mesta. Jag körde tungt detta pass, 4-6 reps. Alltför många övningar och set under detta maraton-pass för att återberätta...

Åttor på 42.5 kg + EZ-stång (7 kg) i scottcurl, vilket är PB i den övningen. 100 kg i sittande rodd, 6-reppare, som tog riktigt bra. 5 set chins. M.m.

Jag har börjat äta något mer för hjärnans och humörets skull. Inget vidare att gå runt korkad och arg.

Senast redigerat av T-Rex (2008-04-16 20:51)

Registrerad: 2006-10-11

Såja, då har jag tränat överkropp i tre timmar då.

Aha, det är så man gör för att uppnå förhistorisk fysik ;)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Jag hoppas du inte betalade för den där PTn?

Cybercowboy skrev:

Jag hoppas du inte betalade för den där PTn?

haha, nejdå. Det ingick gratis.

Gav Pt.n dig något vettigt tips? Det låter som om det skulle ha varit kul att bara följa med och observera det hela.

2 sek upp och så 4 sek ner

Här ställer du in maskinen på rätt höjd

Dra framför nacken, om du drar bakom kommer du att skada dig...hur?! eehh illa?!

Denna övning tränar bröstmuskelaturen (bänkpressen) Tänk även på att ha raka handleder...eh när du kör på 100kg

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Du har en jävligt grym fysik,whatever you're doing, keep on doing better

Haha Mikli, nej, men PT:n gjorde nog sitt bästa...

Konstigapellefant, dina visdomsord är alltid välkomna!

Crosstjeck: yes, träna hårt som en galärslav!

Nu börjar brösten arta sig. De har varit en släpande muskel hos mig tidigare.

http://img73.imageshack.us/img73/2849/brstsp2.jpg

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

T-Rex skrev:

Kortar ner fjäskandet till ett ord: Mums! ;)

Delightful_imp skrev:

T-Rex skrev:

Kortar ner fjäskandet till ett ord: Mums! ;)

Tack! jag får passa mig så att du inte äter upp mig bara, du har ju precis slutat deffa :P

Jag har fått förtroendet från företaget Olimp att testa och utvärdera deras produkt Creatine Magna Power. Den tillför kreatin och magnesium till kosten i form av "magnesium kreatin chelat". Denna form av kreatin påstås konvertera mindre till kreatinin och gör därmed större mängder av fysiologiskt verksamt kreatin tillgängligt för de metabola aktiviteterna i muskelcellerna vilket medför en högre energinivå.

Jag ska ta 2 kapslar 3 gånger dagligen - före frukost, före träning och före sänggåendet.

Jag har undvikit kreatin hittills under deffen eftersom all kreatin binder vätska i mer eller mindre utsträckning. Men för att kunna behålla styrkan under den fortsatta deffen, tänker jag börja nu.

Knäböj:

150 x 4, 3, 3, 2 ATG
Enbensböj: 8, 8, 7 per ben (6 på vänster sista setet)
Utfall med 60 kg: 15, 12, 10
Lårcurl: 50 x 7, 6, 6, 4
Marklyft: 120: 6, 6, 6 (jag var lite trött...)

Dragonflags: 8, 8, 6, 6
"Abrolls" med stång från stående: 4, 4, 3
Repcrunches 80 kg (fullt magasin): 15, 14, 12
Crunches på snedbänk med 2 seks knip: 30, 30

Stretch och spagat med höger ben framåt (inte riktigt med vänster)

Kost i övrigt:

6 g Esapro vid uppvaknande och 2 kaps Creatin Magna Power (CMP)
Frukost 2 dl havregryn (gröt) med mellanfil ca 20 min senare

DietPro

EsaPro 12 g

Träning

EsaPro 6 g och 2 kaps CMP (ca 1 h eft träning)

20 min senare: 2 fläskkotletter, frysta grönsaker och fullkornsris (största måltiden på dagen)

DietPro

En burk tonfisk fördelat på två skivor fullkornsbröd med oliver

Före sänggående 2 kaps CMP

Nu ligger vikten på 89 kg, men styrkan är oförändrad i de flesta övningar och i en del övningar har jag ökat. Jag har inte tappat styrka i någon övning. Det är mycket glädjande.

Idag blev det tyvärr ett maraton-pass pga. att varenda kotte skulle prata med mig i 5-10 minuter. Dessutom gjorde jag en blunder att missta ett par för far och dotter och det gjorde stämningen lite ansträngd.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 21  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB