Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4  

Master Cleanse?

Registrerad: 2008-04-14

Någon som testat denna diet/detox?

Hur funkar den för er, mådde ni bättre, såg ni bättre ut? :)

Vill ha lite erfarenhet svar här :)

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Liksom alla detoxbluffsaker är det just bluff. Kroppen fixar sånt själv. Skulle den inte göra det behöver man läkarvård.

som jag skrev, vill inte ha några inlägg av folk som inte prövat, vill ha svar där folk har erfarenhet av den..

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Någon som har provat att äta flugsvamp? Vill inte ha svar från någon som inte har provat.

...

Det kanske kan tänkas att folk kan räkna ut hur kroppen reagerar på saker och ting utan att behöva prova det själva? :)

nej det kan dom knappast, hur ska man kunna veta det innan man prövat?
alla reagerar olika på olika "preparat".

En fråga bara, om nu kroppen renar sig själv, hur kan det då komma sig att när man har gjort tex. tarmsköljningar och andra reningskurer, hur kan det då komma sig att kroppen mår bättre och ser bättre ut?
Du jag har svaret åt dig, jo för att all skit som sitter fastklistrat i tarmarna som kroppen inte själv klarar av att ta bort, det kommer ut genom det, som tex. med renande drycker och sköljningar. :)
men som sagt, har man bestämmt sig för att aldrig ens pröva eller att man inte tror på det, så är det lite svårt att försöka få den personen att fatta vad man själv menar :)

Men lycka till med livet iaf :)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Unsaidwords skrev:

som jag skrev, vill inte ha några inlägg av folk som inte prövat, vill ha svar där folk har erfarenhet av den..

Master Cleanse-dieten går ut på att inte äta fast föda utan bara citronjuice, sirap, vatten och cayennepeppar. Detta är en helidiotisk diet av flera skäl. För det första kommer dieten pga sin natur ge ett energiunderskott vilket kommer göra att lever och njurar (som behöver energibalans för att fungera optimalt) går ner i kapacitet och du ökar istället för sänker risken att bli förgiftad. Vill du rensa kroppen bör du ligga på ett högt energiintag så att lever och njurar har tillgång till mycket energi.

Förutom det låga energiintaget kommer avsaknaden av fast föda (främst kostfiber) som binder gifterna från att åka ut i kroppen ytterligare öka till kroppens sårbarhet. Dieten är fattig på vitaminer och det blir ett måste att börja ta annars onödig multivitamin, du får i dig mindre antioxidanter samt inget protein alls vilket gör att du kommer hamna i riktigt katabolt läge. Det i kombination med det riktigt låga energiinnehållet kommer göra att du förbränner muskler i hög takt.

Jag har inte själv testat att gå på den här dieten i en månad, 5 veckor eller hur lång tid det är. Jag har heller inte testat att som Lajne säger äta flugsvamp. Och jag tänker inte göra det heller bara för att visa att det är skadligt. Sådant finns sunt förnuft till.

tack för informationen, men allt det där visste jag redan. :)
ville som sagt ha svar av folk som prövat den :)
eftersom jag vet att det är flera som gjort det, men tydligen inte någon här inne än så länge.

Registrerad: 2006-08-28

Unsaidwords skrev:

tack för informationen, men allt det där visste jag redan. :)
ville som sagt ha svar av folk som prövat den :)
eftersom jag vet att det är flera som gjort det, men tydligen inte någon här inne än så länge.

Om du visste detta vet du ju även svaret på dina frågor.

Ser en anorektiker bra ut? Mår en anorektiker bra?

men alltså herregud att folk inte ens kan svara på frågor om dom kan svaret, varför ens lägga tid på att skriva saker som inte ens är svaret på min fråga.

Jag frågade om dom mådde bättre ut, för jag har läst överallt, att om man renar kroppen från alla toxiner så får man finare hy, bla bla bla, och allt annat, och vad har det med en anorektiker att göra?
jag ville veta om dom mådde bättre efter avgiftningen.

Registrerad: 2008-03-24

Om du visste allt detta och om du ÄNDÅ vill testa det är det helt vansinnigt!. Ät vanlig mat, bra och mycket!

Registrerad: 2008-03-24

Svaret på dina andra fråga " om dom mådde bättre" är: Nej det tror jag verkligen inte!!

hur kan du inte tro det när du inte ens prövat?
Alltså jag fattar inte hur folk tänker, ni är säkert såna som tror på medecin, men inte på natuerens egna mediciner! :S

Men kan man säga stopp i en tråd, så säger jag stopp nu orkar inte höra en massa "meningslösa svar".

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Det finns folk här som har ganksa bra koll på kroppen och hur den fungerar(pga utbildning och inte hörsägen). När de säger något bör man lyssna mer på dom än på random försäljare av "naturliga" detoxkurer.

okej, så du menar att läkare och dietister inte kan nått ? :S

jag har pratat med en dietist som faktiskt, hör och häpna, hon har utbildning och jobbat som dietist i 10 år har jag för mig hon sa :) och hon sa att detoxkurer är jätte bra att göra när man känner sig trött och vill "börja om matlivet" med nyttigare mat, då sa hon att då kan man göra en avgiftningskur innan man bärjar äta nyttgare.

och jag skulle behöva få ut mig all skit eftersom jag bara ätit dåligt en längre tid nu och planerar på att äta bättre.
Och hon tyckte att denna drink var en bra start, med en massa vitaminer så klart man skulle ta.
Samma sak sa läkaren jag var hos, och jag vet inte, men jag antar att hon har utbildning..

Så två med utbildning har sagt till mig att fruktdrycker av alla dess slag är renande för kroppen, och faktiskt tar bort all skit som kroppen inte klarar av att ta bort själv, pga av att den har annat att hand om och väljer bort det "oviktiga" eller det som inte är lika viktigt som andra saker om man säger så.

Och med dessa drycker så hjälper man bara kroppen på traven.
Och som alla här inne verkar tro, så kommer jag inte dricka den hela livet, några dagar för att rensa kroppen som sagt.. sen börja äta som vanligt, men nyttigare.

Från: Leksand
Registrerad: 2006-08-31

Själv kör jag min egna detoxkur sådär emellanåt,

1 kebabpizza med blandad sås och 1 calzone med extra ost. Mhmm.. Efter det mår jag bättre än någonsin :)

Anabolt som tusan är det också!

vad bra att funkar för dig, men tror inte det skulle funka för mig, kan inte ens äta utemat innan man mår illa..

Från: Gymmet
Registrerad: 2007-01-26
Webbsida

Unsaidwords skrev:

vad bra att funkar för dig, men tror inte det skulle funka för mig, kan inte ens äta utemat innan man mår illa..

Så det blir bättre av att inte äta någonting?

ursäkta, men vad är det ni inte fattar? ni tror alltså att jag inte ska äta nått? detta är en reningsdryck, ingen bantingsdryck :S jag vill bli ren i kroppen inte bli mindre.

läste ett inlägg där du hade skrivit, har ni sett något som bevisar att kroppen behöver renas,

har du hört talas som aqua detox, man sätter ner fötterna i nått fotbad, som också sägs dra ut gifterna genom fötterna, och vattnet blir helt brunsvart, varför blir vattnet så?
tänkte om du visste, för jag vet inte..
tänkte hur kan vattnet bli brunsvart om man inte är "skitig" inne i kroppen, och citierar från någon detox sida jag läst på "Kroppen har 360 olika reflexologipunkter, mer än 60 av dessa finns under fotsulorna." därför det kommer ut genom fötterna, men som sagt, varför blir det brunsvart, om man alltså är ren innuti?

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Inom medicinsk vetenskap brukar bevisbördan vara den omvända; om du inte kan bevisa att det preparat du förespråkar har den effekt du påstår är det ingen som tror dig. Det kan finnas en miljon möjliga kemiska förklaringar till att en vattenlösning blir brunsvart när man sätter ner fötterna där; jag är ingen kemist och kan inte gissa detta ens om du beskriver exakt vad fotbadet innehåller men en sak kan jag säga: Ett fotbad bör rimligen innehålla en sisådär 5 liter vätska, vilket lustigt nog motsvarar mängden blod i den mänskliga kroppen. Hade vattnet färgats brunsvart pga tillkomst av "gifter" med denna färg borde mänskligt blod ha varit just brunsvart. Så är dock inte fallet.

Registrerad: 2008-01-24

Det enda som händer när man gör tarmsköljning är att man inte behöver skita på 2dar efter inget mer än så

Från: Uppsala
Registrerad: 2005-04-01

Tror du på all skit du hör och läser?
Ställ dig på en vibrationsmaskin i 10 minuter och bli lika stark som du blir på gymmet.
Köp ett bastubälte så får du magrutor och slank midja efter 30 dagar.
Käka en risifrutti och hoppa lika högt som Kajsa.

F*n vad tror du egentligen? Va lite kritiskt för he*vete.

Har du testat att köra en spik genom hjärnan och samtidigt svälja ner 7 liter svavelsyra? Då blir du troligtvis av med all strunt du har i skallen och samtidigt rensar du nog kroppen rätt bra.
Har du inte testat har du ingen som helst rätt att döma ut metoden.

Senast redigerat av Herr Oberst (2008-04-15 20:37)

patetiskt

Moderator
Från: Hässelby Gård
Registrerad: 2003-11-01
Webbsida

Vore det inte bara bäst att låta denna tråd dö ut? Verkar inte som någon kommer få något vettigt ut av den. Vad Unsaidwords verkar söka är folk som provat den som kan "bekräfta" att den är bra, men om du nu tror din dietist vet bäst så kör så det ryker, den ska ju vara bra, och dietister vet alltid bäst. Själv lyssnar jag nog hellre på dom som kan ge vettiga förklaringar här till varför en sådan kur inte kommer fungera, istället för att söka "bekräftelse" för att produkterna är bra.

Erik

Registrerad: 2007-12-30
Webbsida

Jag får känslan av att det diskuteras två olika saker i den här tråden.

Det låtert som att Unsaidwords knappast ska leva på denna diet, utan köra max någon dag. Då kan det ju knappast göra nån större skada än att man är hungrig som fan.

Men att leva på detta som tex Beyonce påstås ha gjort, är väl ungefär lika smart som att leva på ett äpple om dagen...

Sidor: 1 2 3 4  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB