Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 10  

Bänkpress på egen kroppsvikt

Från: Umeå
Registrerad: 2007-06-30

stevebc skrev:

Visste att Damien skulle dominera den här tråden :)

Japp :D

(Tills Pulzen presenterar sitt resultat. 44 reps gissar jag på)

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Bragd skrev:

15år
176cm
80kg

80kg*11

Meh.

Bra jobbat! Bara 15 och 11 reps på kroppsvikten! Kämpa på så kommer du bli riktigt bra!!

Lajne skrev:

Pulzen har ju inte kommit in och postat nåt resultat än, det borde bli brutalt. Men bara för att alla gissar så jävla högt på honom kommer han väl göra en stabil 6a eller nåt:P Riktigt bra jobbat iaf Damien, 29 reps är syra:P
F.ö. känns det lite jobbigt att så få som är sämre än mig postade här, vaffan hände med alla medelmåttor liksom?:P Nu har vi bara tävlande styrkelyftare, superrippade konstigapellefant+mikli, också jag och harvester of sorrow-.-

Haha, en stabil 6:a på 63 kg och trycker ettor på 175? ja det vore nåt det.... snacka om styrkelyftare liksom. ;-)

Grattis Damien till förstaplatsen! grymt bra jobbat! ska bli skoj atts e filmen och hoppas att du hade syra upp över öronen efteråt. ;-)

Nu får du vara med i grepptävlingen också tycker jag!

Registrerad: 2005-06-19

Det blev elva reps på 121.25. Väger ca 121, Har gått ner en massa kg senaste veckorna(till fördel men inte för den här tävlingen :) ). Hade 1.25 kg mer på ena sidan för jag hittade inte 0.5 kgs eller 1 kgs vikter. Det var lite skumt för det finns.

Fredrikn77 skrev:

Grattis Damien till förstaplatsen! grymt bra jobbat! ska bli skoj atts e filmen och hoppas att du hade syra upp över öronen efteråt. ;-)

Nu får du vara med i grepptävlingen också tycker jag!

Tackar.

Det var bara de tre sista repsen som brände ordentligt. Efteråt kände jag ingenting :)

Så du har startat en grepptävling också? Den måste jag kolla upp :)

Registrerad: 2008-03-09

Lajne skrev:

Pulzen har ju inte kommit in och postat nåt resultat än, det borde bli brutalt. Men bara för att alla gissar så jävla högt på honom kommer han väl göra en stabil 6a eller nåt:P Riktigt bra jobbat iaf Damien, 29 reps är syra:P
F.ö. känns det lite jobbigt att så få som är sämre än mig postade här, vaffan hände med alla medelmåttor liksom?:P Nu har vi bara tävlande styrkelyftare, superrippade konstigapellefant+mikli, också jag och harvester of sorrow-.-

Det var värst vad det snackas om mig här då :)

Håll till godo det kommer snart ett resultat... jag skulle tränat och gjort mitt test idag var det tänkt men har gått & blivit sjuk... :( Har feber, huvudvärk & ont i halsen... usch säger jag!

Känns det bättre i slutet på veckan så kör jag mitt test på lördag!
Och jadå jag ska försöka fixa så att det bli filmat...

Vilka roliga gissningar ni har på mig då :) 6st stabila, 44 reps, och Fredrik gissar på 50+
Själv har jag inte en aning vad det slutar på?
Kul som fasiken ska det bli i alla fall...

"Damien" 29st är riktigt bra måste jag säga... grattis till första 1.plac än så länge ;)

"Fredrik" nu vill jag se 25st ;)

Pulzen skrev:

Det var värst vad det snackas om mig här då :)

Håll till godo det kommer snart ett resultat... jag skulle tränat och gjort mitt test idag var det tänkt men har gått & blivit sjuk... :( Har feber, huvudvärk & ont i halsen... usch säger jag!

Känns det bättre i slutet på veckan så kör jag mitt test på lördag!
Och jadå jag ska försöka fixa så att det bli filmat...

Vilka roliga gissningar ni har på mig då :) 6st stabila, 44 reps, och Fredrik gissar på 50+
Själv har jag inte en aning vad det slutar på?
Kul som fasiken ska det bli i alla fall...

"Damien" 29st är riktigt bra måste jag säga... grattis till första 1.plac än så länge ;)

"Fredrik" nu vill jag se 25st ;)

Bra att du blev sjuk ;)
Då kanske jag får behålla förstaplatsen i nästan en vecka.

megamassive skrev:

Det blev elva reps på 121.25. Väger ca 121, Har gått ner en massa kg senaste veckorna(till fördel men inte för den här tävlingen :) ). Hade 1.25 kg mer på ena sidan för jag hittade inte 0.5 kgs eller 1 kgs vikter. Det var lite skumt för det finns.

11 reps på 121. Det är ju bra! Då är du en rätt kompetent bänkpressare.
Vad har du för max?

Jag tror att jag leder än så länge när det gäller sammanlagd vikt som man har lyft under maxningen iaf.
125x19= 1375 kg  , kanske är så jag skulle definierat tävlingen istället. =)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Fredrikn77 skrev:

Jag tror att jag leder än så länge när det gäller sammanlagd vikt som man har lyft under maxningen iaf.

Faktiskt. Högst totalkilo på ett set borde vi ha tävling på.

Från: Sundsvalls Atletklubb
Registrerad: 2006-06-28
Webbsida

Du är ruggig i bänk men sämre i matte.. 125x19= 2375  ;-)

Tord skrev:

Du är ruggig i bänk men sämre i matte.. 125x19= 2375  ;-)

Jag menade ju såklart 2375 , faktum är att jag nog är ganska bra i matte men sämre på att pricka rätt tangenter. ;-)

Alltidxx skrev:

Fredrikn77 skrev:

Faktiskt. Högst totalkilo på ett set borde vi ha tävling på.

Vi hade det på gymmet och då fick man välja vikten själv. Bäst resultat tror jag att jag fick när jag körde på runt 60 kg. Tror det var 45 reps på 60 kg.

Från: Stockholm
Registrerad: 2007-01-19
Webbsida

92,5kg x 13

Jag tror inte det hade blivit mycket bättre på lägre vikter heller. Jag tar helt slut när jag kör högreps med överkropp (långdistansare som jag är!). Det vore kul med samma tävling kv@knäböj där jag tror jag kan placera mig mycket bättre. Vad sägs om ett skönt konditionspass knäböj?

Babel skrev:

92,5kg x 13

Jag tror inte det hade blivit mycket bättre på lägre vikter heller. Jag tar helt slut när jag kör högreps med överkropp (långdistansare som jag är!). Det vore kul med samma tävling kv@knäböj där jag tror jag kan placera mig mycket bättre. Vad sägs om ett skönt konditionspass knäböj?

Knäböj på kroppsvikt låter som ett effektivt men plågsamt sätt att ta livet av sig. =)

Blev illamående när jag bara tänkte på det....

Från: olika, variation är ju viktigt
Registrerad: 2006-09-14

Fredrikn77 skrev:

Babel skrev:

92,5kg x 13

Knäböj på kroppsvikt låter som ett effektivt men plågsamt sätt att ta livet av sig. =)

Blev illamående när jag bara tänkte på det....

Ja tkr de låter toppen! Kanske man inte hamnar så Jättelångt ner. :)

Registrerad: 2004-02-23

20 reps på 75. Jag kommer inte försöka igen, mjölksyra är fruktansvärt :)

Raah skrev:

20 reps på 75. Jag kommer inte försöka igen, mjölksyra är fruktansvärt :)

Ja, det är fasen ingen njutning. 20? du skämtar med mig? var du tvungen att lägga dig EN ynka repetition över mig?! Då MÅSTE jag ju testa igen så småningom. =)

Från: Sundsvalls Atletklubb
Registrerad: 2006-06-28
Webbsida

Kroppsvikt drygt 98kg. 18 reps på 100kg i vittnens närvaro (Gävle KK idag på fm), med en något inflammerad axel..

Registrerad: 2005-06-19

Fredrikn77 skrev:

megamassive skrev:

Vad har du för max?

Det var längesen jag maxade. Ska prova i morgon. Skulle tränat idag eg men det är 5 årskalas hemma idag. Då kan jag passa på att ladda med tårta :). Hoppas iaf på 160.
man är ju bara motionär :)

Tord skrev:

Kroppsvikt drygt 98kg. 18 reps på 100kg i vittnens närvaro (Gävle KK idag på fm), med en något inflammerad axel..

Välkommen in på listan. Bra jobbat!

megamassive skrev:

Fredrikn77 skrev:

megamassive skrev:

Vad har du för max?

Det var längesen jag maxade. Ska prova i morgon. Skulle tränat idag eg men det är 5 årskalas hemma idag. Då kan jag passa på att ladda med tårta :). Hoppas iaf på 160.
man är ju bara motionär :)

Lycka till! 160 borde du säkert kunna sätta. 160 är ju dessutom ett riktigt bra resultat! särskilt som motionär.

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Inget dåligt namn på en motionär, Ja 160 skulle du kunna klara ,Jag gör typ 11-12 på 120 och har lyft 160, utan "teknik" och utan max träning. men jag skal nog öva teknik och maxning om jag kan få in det i chemat i höst.

Jag va på gymmet nu och gjorde 29*85 i bänk
och ni som undrar varför jag väger 85 nu så kan jag säga, att jag hadde förklädnad,skor,en gainer i magen och det va kväll.

2465 kg

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-04-16 22:36)

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 10  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB