Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Löjligt lätt mellanmål

Registrerad: 2007-12-30

Brukar blanda  typ 2 dl yoghurt (Inget lättsockrat skit, utan gärna något lite krämigare med smak, typ honung eller vanilj), ett tärnat äpple och typ 250g kvarg. Mättar riktigt bra och är snäll mot kalorierna om man skulle deffa.

Ovanstående ger ca:38 g protein, 46 g kolhydrater och 4 g fett, 360 kcal

Billigt o bra!

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Det har du rätt i. :)

Registrerad: 2007-10-31

Japps, testat. Funkar utmärkt!

(Fin dubbelpost pekka ;D)

Registrerad: 2008-01-12

vad är kvarg egentligen, har undrat länge:P

Registrerad: 2006-08-17

Kvarg är ett slags färskost. Man kan ha det till mat och bakning mm. I degen till lussebullar är det kanon!

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Kesella är väl kvarg om jag inte är helt ute och cyklar.

Registrerad: 2006-08-17

Japp, så köp hem en Kesella och testa själv, det är inte särskilt dyrt ;)

Eller på Lidl, halva priset

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

Lidl, har fått för mig att dom bara har skit!

Webbsida

Nykammad skrev:

Inte alls, deras kvarg är det inga fel på. De brukar ha bra kvalitet på frukt och grönt också.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Varianten här som jag ser är att du smaksätter med yogurt. Jag brukar köra kesella med funlight i och blanda och äta. Vill man ha lite frukt så går det oftast vid sidan om. Kanske ska ta och prova din.

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

coffe_aberg skrev:

Nykammad skrev:

Inte alls, deras kvarg är det inga fel på. De brukar ha bra kvalitet på frukt och grönt också.

tycker fortfarande att de känns skumt där inne, massa tyska märken man inte känner igen? lägger hellre en extra slant så jag vet vad de är jag trycker in i munnen :P

Webbsida

Nykammad skrev:

coffe_aberg skrev:

Nykammad skrev:

tycker fortfarande att de känns skumt där inne, massa tyska märken man inte känner igen? lägger hellre en extra slant så jag vet vad de är jag trycker in i munnen :P

Ja det klart, de 80 miljoner tyskar som äter tyska varor är ju inte riktigt kloka... Tacka vet jag Konsum som inte säljer importerade varor överhuvudtaget utan bara har svenska prylar. Vad är nästa steg? Ska vi svenskar behöva köra utländska bilar och använda importerade kläder och elektronikvaror också? Vart är samhället på väg egentligen?!

Jag handlar inte på Lidl själv särskilt ofta, nu var det ett bra tag sedan. De gånger jag har gjort det har jag då inte haft något att anmärka på. För trångsynta och fördomsfulla personer finns det dessutom en mängd varor som man hittar på ICA och Konsum också, fast ofta till lägre pris.

Ett annat, betydligt mindre kalorier i:

250 g kvarg
0.75 dl miniyoghurt

Landar på dryga 200 kcal
35 g protein
15 g kolhydrater
2 g fett

Registrerad: 2008-05-18

Alltidxx skrev:

Varianten här som jag ser är att du smaksätter med yogurt. Jag brukar köra kesella med funlight i och blanda och äta. Vill man ha lite frukt så går det oftast vid sidan om. Kanske ska ta och prova din.

brukar äta det me.. sjukt gott om man hittar en god smak.. =)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Jävlar vad lite fett! Kör ni fettfri kvarg och yoghurt? Jag gillar fett.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB