Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 … 10  

Bänkpress på egen kroppsvikt

Avstängd
Registrerad: 2008-04-10

Pulzen skrev:

Luffe-glader skrev:

Själv är jag 12 och väger 40 kilo och är 170 lång och gör bara 10 repetioner med varsin 50-kiloshantel i vardera hand.

Jättekul tråd :D:D:D:D:D

Ni som verifierar lyften, bra gjort. Men jag fattar inte varför bänkpress är så magiskt, varför är det aldrig likadana k*kmätningstrådar vad gäller ryggresning med skivstång eller att göra drag till hakan med 80 % av sin egna kroppsvikt eller liknande? För att det är få som är bra på sådant och för att bänkpress är som den är. Trist övning och alldeles för överskattad. Lite tack vare alla k*kmätningar kring bänkpress bojkottar jag den.

Om du inte gillar övningen bänkpress eller sådana här trådar... varför då vara här o klaga?
Gör en egen tråd med nåt som du gillar istället!

Kände för att uttrycka min åsikt i frågan.

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Vore kul om vi kunde hålla oss till ämnet i fortsättningen.

Gillar man inte denna typen av tävlingar så håller man sig borta.
Gillar man den så är man med.

Vad händer om nån skulle överdriva sina resultat då? tror nog folk har en hyfsad aning om vilka man kan tro på och vilka inte.
Det är ju inte så att det står en miljon i vinstpengar på spel eller nåt så vad tjänar man på att ljuga?

harvester of sorrow skrev:

Du har helt klart flera reps att ge!;) Skulle tro att du lätt kunnat göra 19 på det försöket med ett litet skrik :P. Grymt bra gjort! Gör själv bara 8 på min kroppsvikt (80). Är förövrigt bara 17 år och 186 cm om det kan ha någon betydelse;)

Kul tråd!:D

Har du testat detta efter att tråden skapades eller är det ett gammalt resultat?
Om du gjort det nu sista dagarna så sätter jag upp dig på topplistan.
8 reps på kroppsvikten är bra!

Avstängd
Registrerad: 2008-04-10

Fredrikn77 skrev:

Vore kul om vi kunde hålla oss till ämnet i fortsättningen.

Gillar man inte denna typen av tävlingar så håller man sig borta.
Gillar man den så är man med.

Vad händer om nån skulle överdriva sina resultat då? tror nog folk har en hyfsad aning om vilka man kan tro på och vilka inte.
Det är ju inte så att det står en miljon i vinstpengar på spel eller nåt så vad tjänar man på att ljuga?

Japp, det är rätt, låt oss hålla oss till ämnet i fortsättningen, eller låta bli tråden. Jag avslutar den här tråden för egen del, med att säga, att jag vet att internet är fullt av lögnare, på alla möjliga olika forum och ämnen, även om inga vinstpengar står på spel så söks nån form av bekräftelse i den virtuella psykosens värld. Folk utger sig för att tjäna hundratusen i månaden, vara 16 år och ha tränat i tre måndaer och bänka 160 osv osv osv. Så enkelt är det.

Över till ämnet. Hej.

Registrerad: 2004-02-23

Troll åsido, jag ska göra ett försök på måndag. Osäker på om det blir filmat dock.

Raah skrev:

Troll åsido, jag ska göra ett försök på måndag. Osäker på om det blir filmat dock.

Finns inga krav på att det måste vara filmat. Däremot så gör det ju tråden lite roligare.

Kör hårt!

Registrerad: 2007-11-01

Bänkpress är en bra övning som gör att man kan testa sin styrka på ett väldigt bra sätt.

Luffe:

Bara för att du inte verkar vara bra på bänkpress, vilket man förstår med ditt inlägg, så behöver du inte klanka ner på dem som faktiskt är bra på det och tycker om att utmana varandra till bättre resultat.

Varför ska du ens vara här?
Det enda du gjort är att klaga. Är det verkligen roligt att klaga?
Gör något annat istället!

Senast redigerat av Chebmami (2008-04-12 13:58)

Registrerad: 2008-03-23

Fredrikn77 skrev:

harvester of sorrow skrev:

Du har helt klart flera reps att ge!;) Skulle tro att du lätt kunnat göra 19 på det försöket med ett litet skrik :P. Grymt bra gjort! Gör själv bara 8 på min kroppsvikt (80). Är förövrigt bara 17 år och 186 cm om det kan ha någon betydelse;)

Kul tråd!:D

Har du testat detta efter att tråden skapades eller är det ett gammalt resultat?
Om du gjort det nu sista dagarna så sätter jag upp dig på topplistan.
8 reps på kroppsvikten är bra!

Ja det är färskt:) Tackar!:D

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

OK, jag har testat. 21 reps blev det, var sådär typ 10 mer än jag trodde det skulle bli:P Första roliga resultatet av att ha deffat, hade inte blivit många reps på 93kg. Nåväl, slutbabblat (efter bara två meningar!), här är filmen: http://www.youtube.com/watch?v=LrzkR7ERnq4 . Om ni vill klaga på pappret som döljer ringarna och därmed gör att jag i teorin kan ha hållt för brett, så klaga på, men jag försäkrar er om att så inte är fallet. Det är bara där för att lättringen på stången var skitdålig.

Lajne skrev:

OK, jag har testat. 21 reps blev det, var sådär typ 10 mer än jag trodde det skulle bli:P Första roliga resultatet av att ha deffat, hade inte blivit många reps på 93kg. Nåväl, slutbabblat (efter bara två meningar!), här är filmen: http://www.youtube.com/watch?v=LrzkR7ERnq4 . Om ni vill klaga på pappret som döljer ringarna och därmed gör att jag i teorin kan ha hållt för brett, så klaga på, men jag försäkrar er om att så inte är fallet. Det är bara där för att lättringen på stången var skitdålig.

21 reps! skitbra! hur mycket väger du då?
Gratulerar till en förstaplats på listan.

Webbsida

Fredrikn77 skrev:

Lajne skrev:

21 reps! skitbra! hur mycket väger du då?
Gratulerar till en förstaplats på listan.

Tack, skönt att det finns något sätt på vilket man kan hävda sig mot din brutala råstyrka:P Jag väger 82,5kg (på ett ungefär, förmodligen något hekto mindre), vilket också är anledningen till att filmen heter 21x82,5kg :) Förstaplatsen lär jag dock inte få behålla länge till, kommer ju gå åt helvete sen när pulzen, raah och zacke börjar posta resultat:(

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Imponerande Lajne!

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Mycket starkt och grattis.Men som du vet så har jag kört Max-lanje

så jag måste endå passa på å lägga mig 1.a mednast det går 26*83. Om ni undrar varför jag inte kunnde ligga still så va det en såndär bänk, som böjer sig och vickar så att skulder bladen åker ut.Man kan höra hur bänken låter.

Megamassiv, synd att du skal ta det så,Men du har dina skäl

http://www.youtube.com/user/konstigapellefant

Registrerad: 2006-10-19

Lajne: Grymt bra gjort!

konstigapellefant: Samma här, grymt starkt!

Kul och se killar!

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

konstigapellefant skrev:

så jag måste endå passa på å lägga mig 1.a mednast det går 26*83. Om ni undrar varför jag inte kunnde ligga still så va det en såndär bänk, som böjer sig och vickar så att skulder bladen åker ut.Man kan höra hur bänken låter.

Megamassiv, synd att du skal ta det så,Men du har dina skäl

http://www.youtube.com/user/konstigapellefant

Haha, helt otroligt bra. Som duracellkaninen.

Från: Lund
Registrerad: 2007-09-07

På måndag så går jag in i tävlingen! :)

Tippar på 90 x 1 ;-)

Registrerad: 2008-04-09

Kul tråd! Blir en kul invigning för mej i forumet. Gör testet på måndag.

Grattis konstigapellefant!

26 reps ger för tillfället en stabil ledning på listan!

Tror jag får göra om reglerna snart eftersom man hamnar längre och längre ner på listan. =)

Webbsida

konstigapellefant skrev:

Det är väl fan då, får vara försiktig med vem man ger träningstips till i framtiden:( Starkt jobbat iaf, och grattis till den nya förstaplatsen:P

Registrerad: 2007-06-26

Konstigapellefant, väger du 83 verkligen? Du ser avsevärt tyngre ut. Riktigt bra jobbat. Lajne också.

Registrerad: 2008-03-09

zartok skrev:

mikli skrev:

En till fast nu på 18x70kg

http://www.youtube.com/watch?v=AovyZiyfFzo

riktigt bra må jag skriva! 18 gånger sin kroppsvikt och du lär bli bland top fem utan tvekan, det är jag säker på. kanske på top tre =)
ska vi skriva efter någon favorit till titeln så måste den väl gå till den otroliga pulzen ^^

och alltidxx, JAG innehar sista placeringen med en stark trea! =D

Tack för att du tror på mig zartok... det värmer!

Jag vet att jag är riktigt uthållig och repstark framförallt i bänken så det ska bli riktigt kul att se vad man kan prestera!
Jag har gjort en hel del reps på 100kg under en plojtävling så jag vet att jag kommer att lyckas bra!

Jag har ju pressat 3ggr min egen vikt så att ett högre repsantal på min egen vikt ska väl inte va nåt större bekymmer!

Men ändå jag är lite rädd för att bli misstrodd om det nu skulle vara så att det INTE blir filmat...

Men precis som Fredrik nämnde tidigare ingen här vinner ju 1 miljon i prispengar eller nåt...så vad tjänar jag som är 31 år gammal på att ljuga eller skryta upp mig själv inför andra som man egentligen inte känner?

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Alltidxx skrev:

Konstigapellefant, väger du 83 verkligen? Du ser avsevärt tyngre ut. Riktigt bra jobbat. Lajne också.

Jag brukar se tung ut, sen är ju bänken lite mindre en andra bänkar, efter som jag va på ett hemma gym

Pulzen, Det är alltid kul med video inslag i bland bokstäverna

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

vi vet att du är sjukt stark pulzen, så ditt resultat kommer att tas på ett riktigt. tre gånger sin egen vikt är det nog ingen här som någonsin kommer att ta, förutom fredrik77 som väl ändå ligger ganska nära det har jag för mig.

vi vanliga dödliga får nöja oss med att vara stora istället, medans vi ser folk göra 20 -25 reps med egen kroppsvikt =D
jag tippade nog fel när jag skrev att 18 kulle räcka till top fem, det verkar som att det finns rejält repsstarka killar här. men i vilket fall som helst så tror jag fortfarande att pulzen kommer att få även den repsstarkaste av hela bunten att se ner på sina skor i skam =D

lycka till allihopa, och kom ihåg att det är lite av en plojtävling, skäms inte för era resultat, och ta det inte så allvarligt. liksom starkast på hälso så ser iaf jag det här som en tråd för att glädjas åt andra och sporras vidare att träna =)

Från: Norra Stå
Registrerad: 2006-10-15

Bra jobbat Lajne!:) Hade ingen aning om att du va så repstålig:S

Konstigapellefnt: Är du säker på att du inte väger 60kg typ, såg vääldigt lätt ut tyckte jag... Hsh, starkt!

Från: Umeå
Registrerad: 2007-06-30

Testade senast för 2.5 månader sedan. Då gjorde jag 23 reps. Ska testa igen imorgon.

http://www.youtube.com/watch?v=GUywmqUBJ-o
75kg*23

Sidor: 1 2 3 4 5 … 10  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB