Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 … 10  

Bänkpress på egen kroppsvikt

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

spicegirl_17 skrev:

haha, jag tycker vi ska ha en egen för girlsen också! inte en chans jag tar min kroppsvikt på ynkliga 72 kg :p
är glad jag tar 55kg :P, och sen ser man andra som ligger på 3dubbla o kör! Härligt :-D heja heja

Flickorna får gärna vara med. Jag kan tänka mig att ge handikappet att ni får köra på 60% av kroppsvikten.
Så 43 kg i ditt fall. Bara att testa nästa pass nu!

Jag kommer bara skriva in resultat från folk som verkligen testat och det efter att tävlingen drog igång.
Så gamla meriter gäller inte utan nu är det upp till bevis.
Inte heller spekulationer om vad man skulle kunna klara osv utan det är verkliga resultat som gäller.

Kan tipsa om att lägga testet sist i passet för jag tog tokslut efter mina 17 reps. Hade inte orkat nåt mer det passet. :)

Registrerad: 2008-03-24

haha, härligt. Då ska jag testa idag :-D 43 kg , räknar väl med ca 10reps max .

Registrerad: 2006-10-19

Fan, jag tog tokslut på 17st..

17x70kg jag är 183cm. Filmade mitt grymtande men jag har aldrig lagt upp något på youtube så det får kanske dröja tills jag orkar sätta mig in i det.

Ok, man behöver inte vara ett geni, här kommer den och sänk ljudet(bra att ställningen är horisontell).

http://www.youtube.com/watch?v=1GjRsNrsi1o

Senast redigerat av mikli (2008-04-11 11:41)

mikli skrev:

Fan, jag tog tokslut på 17st..

17x70kg jag är 183cm. Filmade mitt grymtande men jag har aldrig lagt upp något på youtube så det får kanske dröja tills jag orkar sätta mig in i det.

Ok, man behöver inte vara ett geni, här kommer den och sänk ljudet(bra att ställningen är horisontell).

http://www.youtube.com/watch?v=1GjRsNrsi1o

Kan inte se filmen på jobbet men bra jobbat hur som helst.
En delad förstaplats än så länge då!!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Jag känner mig givetvis oändligt tacksam över att finna ännu en tävling i min sämsta övning på sämsta muskelgrupp. Jag väger 105 ner från 113 men jag har gjort 5 reps på 110 så det får väl bli min siffra. Och med det blev jag....*trumvirvel*

SIST!

wohoo! :)

Alltidxx skrev:

Jag känner mig givetvis oändligt tacksam över att finna ännu en tävling i min sämsta övning på sämsta muskelgrupp. Jag väger 105 ner från 113 men jag har gjort 5 reps på 110 så det får väl bli min siffra. Och med det blev jag....*trumvirvel*

SIST!

Tyvärr så får du inte ens en placering eftersom jag skrev tidigare att inga gamla meriter är tillåtna. Bara resultat som är gjorda från det att tävlingen började. Annars hamnar man lätt i diskussioner som: "jag gjorde det och det men det var för 5 år sen, nu gör jag bara....."

Så testa istället vad du verkligen klarar NU! då får du gärna vara med! :)

En till fast nu på 18x70kg

http://www.youtube.com/watch?v=AovyZiyfFzo

Registrerad: 2007-10-08

Alltidxx skrev:

SIST!

Nehepp du! nu ska du inte vara pessimisst, jag kommer nog sist om jag försöker, väger 96kg har tränat i 7månader, mitt pb ligger på 80kg*1 fast det var efter 70*6*3, tror ni att jag tar 95kg? är det värt försöket? förmodligen inte, men om ni har överseende med att jag är överviktig och kan väl utan problem gå ner till 80kg, räcker det om jag reppar på 80? förmodligen inte här heller då man man kanske tappar lite styrka under deff..

testar idag lite så får se om jag klarar 90kg

Från: Norra Stå
Registrerad: 2006-10-15

Kul tråd! Me like bänk ju:) Får la upp till gymmet å göra en 30reps på mina stabila 85kg imån då kanske. Minst... Men som sagt, snacka kan ju alla, återkommer med film isf!
Btw, grymt Fredrikn!

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

mikli skrev:

riktigt bra må jag skriva! 18 gånger sin kroppsvikt och du lär bli bland top fem utan tvekan, det är jag säker på. kanske på top tre =)
ska vi skriva efter någon favorit till titeln så måste den väl gå till den otroliga pulzen ^^

och alltidxx, JAG innehar sista placeringen med en stark trea! =D

mikli skrev:

Hade jag varit en elak människa så hade jag hävdat rövlyft på den sista... ;-)

Men förstaplatsen är din....temporärt.

Zacke skrev:

Kul tråd! Me like bänk ju:) Får la upp till gymmet å göra en 30reps på mina stabila 85kg imån då kanske. Minst... Men som sagt, snacka kan ju alla, återkommer med film isf!
Btw, grymt Fredrikn!

30 reps är riktigt bra! se till att göra det och ta med kameran!

Fredrikn77 skrev:

mikli skrev:

Ena skinkan var kvar men lätt att jag låter dig ta bort den utan att tycka att du är elak (regler är till för att följas!) och så ser jag till att komma tillbaka med en ny nästa vecka!

mikli skrev:

Fredrikn77 skrev:

mikli skrev:

Ena skinkan var kvar men lätt att jag låter dig ta bort den utan att tycka att du är elak (regler är till för att följas!) och så ser jag till att komma tillbaka med en ny nästa vecka!

Dina 18 reps gäller som ledarresultat. Alla kommer säkert inte att filma och då blir det orättvis bedömning om jag dömer stenhårt på dig.
Dessutom tror jag att du snart kommer posta en ny film med 19 eller 20 reps. =)

Registrerad: 2008-03-09

Fredrik... när ska du testa att slå ditt eget rekord då?

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Precis som många chins på kroppsvikt känns det här som något som de extremt maxstarka individerna kan bli väldigt mycket bättre på än de redan är om de bara övar i typ två veckor eller något sådant. Mycket hänger på glykogenlager ju. Jag får fan kolhydratsladda med tårta innan passet eller nåt om jag ska ha ens en avlägsen chans xD

Pulzen skrev:

Blir nog ett försök på måndag eller tisdag skulle jag tro.
18 borde ju iaf gå....

Lajne skrev:

Precis som många chins på kroppsvikt känns det här som något som de extremt maxstarka individerna kan bli väldigt mycket bättre på än de redan är om de bara övar i typ två veckor eller något sådant. Mycket hänger på glykogenlager ju. Jag får fan kolhydratsladda med tårta innan passet eller nåt om jag ska ha ens en avlägsen chans xD

Tårta? funkar det? lät gott iaf..... =)

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag tänker mer som så att om det nu inte skulle funka, så var det iaf gott =D

Från: Vänersborg
Registrerad: 2007-06-20
Webbsida

Fredrikn77 skrev:

Pulzen skrev:

Blir nog ett försök på måndag eller tisdag skulle jag tro.
18 borde ju iaf gå....

Du kommer bli en bodybuilder om du fortsätter så här,Jag fattar inte att du vågar

Varför ser det ut som om du drar en lina, innan du gör kör,Vi ser det i spegeln,Om man är riktit uppmärksam kan man till och med se att du håller för ena näs borren och drar in det ordäntligt,vi god tar inte anfetamin i sånna här uthållig hets grenar.

Fast det är klart lite över sende får man ju ha eftersom det va fredag

Senast redigerat av konstigapellefant (2008-04-12 09:37)

Registrerad: 2005-06-19

Det var ju inte ens ett roligt inlägg så jag antar att du är allvarlig. Och då var det nog det mest idiotiska jag läst på det här forumet. 
Om man är riktigt uppmärksam så ser man att han trycker i gång kameran...

Btw  Fint bänkat,Fredrik.

Senast redigerat av megamassive (2008-04-12 10:13)

Registrerad: 2008-03-23

Du har helt klart flera reps att ge!;) Skulle tro att du lätt kunnat göra 19 på det försöket med ett litet skrik :P. Grymt bra gjort! Gör själv bara 8 på min kroppsvikt (80). Är förövrigt bara 17 år och 186 cm om det kan ha någon betydelse;)

Kul tråd!:D

Senast redigerat av harvester of sorrow (2008-04-12 10:33)

Avstängd
Registrerad: 2008-04-10

Själv är jag 12 och väger 40 kilo och är 170 lång och gör bara 10 repetioner med varsin 50-kiloshantel i vardera hand.

Jättekul tråd :D:D:D:D:D

Ni som verifierar lyften, bra gjort. Men jag fattar inte varför bänkpress är så magiskt, varför är det aldrig likadana k*kmätningstrådar vad gäller ryggresning med skivstång eller att göra drag till hakan med 80 % av sin egna kroppsvikt eller liknande? För att det är få som är bra på sådant och för att bänkpress är som den är. Trist övning och alldeles för överskattad. Lite tack vare alla k*kmätningar kring bänkpress bojkottar jag den.

Registrerad: 2008-03-09

Luffe-glader skrev:

Själv är jag 12 och väger 40 kilo och är 170 lång och gör bara 10 repetioner med varsin 50-kiloshantel i vardera hand.

Jättekul tråd :D:D:D:D:D

Ni som verifierar lyften, bra gjort. Men jag fattar inte varför bänkpress är så magiskt, varför är det aldrig likadana k*kmätningstrådar vad gäller ryggresning med skivstång eller att göra drag till hakan med 80 % av sin egna kroppsvikt eller liknande? För att det är få som är bra på sådant och för att bänkpress är som den är. Trist övning och alldeles för överskattad. Lite tack vare alla k*kmätningar kring bänkpress bojkottar jag den.

Om du inte gillar övningen bänkpress eller sådana här trådar... varför då vara här o klaga?
Gör en egen tråd med nåt som du gillar istället!

Senast redigerat av Pulzen (2008-04-12 10:59)

Sidor: 1 2 3 4 … 10  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB