Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Imorrn börjar deffen

Registrerad: 2007-06-05

Japp, imorrn ska man upp till livs här runt husknuten och handla lite gott ;) ser det här bra ut?

Frukost: 1 skål Havregrynsgröt med mjölk och skiva ner en banan, samt 1-2 skivor knäckebröd(mörkt) med skinka.

Mellanmål: skulle behöva lite tips här, tonfisk, ägg osv (tack Super Mario)

Lunch: Pasta, Ris ( Fullkorns varianterna ), Fisk, Kyckling, etc, samt ett glas mjölk.

Middag: det som bjuds på + ett glas mjölk

Brukar alltid gå runt och tugga på vindruvor eller liknande frams till kvällsmaten :P

Kvällsmat: Fixar en good shake här ( tackar Hardstyle )

Räknar med att börja gymma om ca 2 veckor. Jag kommer att köra motions träning så länge, ser ut ungefär såhär;

30 mins morgonpromenad innan frukosten, 30-50 mins jogging runda framåt lunch, 30-50 mins jogging runda framåt eftermiddagen, 30 mins cykling framåt kvällen.
Som sagt så är jag ny gällande detta så nu vet jag riktigt inte hur det kommer hålla sig med kost etc, jag får väll anpassa mig lite efter hur det går.. Tacksam för tips !

Senast redigerat av Bystroem (2008-04-11 12:02)

Från: Stenungsund
Registrerad: 2006-03-30

tips på mellan mål

keso naturell och banan
kokt ägg och makrill file i tomatsås
tonfisk och rivna morötter

lycka till med deffen

Registrerad: 2005-05-29

Bystroem skrev:

Japp, imorrn ska man upp till livs här runt husknuten och handla lite gott ;) ser det här bra ut?

Frukost: 1 skål Havregryn med mjölk och skiva ner en banan, samt 1-2 skivor knäckebröd(mörkt) med skinka.

Mellanmål: skulle behöva lite tips här, får räcka med nån frukt och knäckebröd så länge. ( något ägg kanske? )

Lunch: Pasta, Ris ( Fullkorns varianterna ), Fisk, Kyckling, etc, samt ett glas mjölk.

Middag: det som bjuds på + ett glas mjölk

Brukar alltid gå runt och tugga på vindruvor eller liknande frams till kvällsmaten :P

Kvällsmat: Lättfil med en skål Kellogs Special K Red Berries, jag vet inte om kellogs special k är specillt bra men jag älskar red berries :)

Räknar med att börja gymma om ca 2 veckor. Jag kommer att köra motions träning så länge, ser ut ungefär såhär;

30 mins morgonpromenad innan frukosten, 30-50 mins jogging runda framåt lunch, 30-50 mins jogging runda framåt eftermiddagen, 30 mins cykling framåt kvällen.
Som sagt så är jag ny gällande detta så nu vet jag riktigt inte hur det kommer hålla sig med kost etc, jag får väll anpassa mig lite efter hur det går.. Tacksam för tips !

Kvällsmaten där kan du skippa det är bara en massa socker i Kellogs. Drick istället 0.5 l lättfil eller ta en shake mycket bättre än kellogs :).

Registrerad: 2007-06-05

Ok tack för tipsen :) men frågan är om det ser bra ut annars? eller är jag helt ute och cyklar?

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Du är inte ute och cyklar, det ser bra ut! :) Lite mer protein överlag hade jag nog önskat, tex på frukosten. :)

Registrerad: 2008-03-23

Räknar med att börja gymma om ca 2 veckor...

Har du inte gymmat tidigare? Då borde du ta en rejäl funderare på om du verkligen borde börja deffa istället för att bulka, eftersom du inte kan räkna med att bygga muskler under deff på grund av att kroppen ligger på kcal-underskott. Under deff är det också viktigt att du gymmar mycket och gärna tungt så att du stimulerar kroppen till att behålla de muskler den har. Upplägget ser annars bra ut!

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

Jag tror inte du kommer att kunna hålla det där med morgonpromenader, samt löpning 2 gånger (!) om dagen, speciellt inte om du är relativt otränad.
Det ser fint ut på pappret men i verkligheten är det nog jäkligt segt, jag hade inte orkat springa 2 gånger om dagen iaf.

Har du tränat mycket tidigare? Har du byggt någon muskelmassa på gymmet tidigare? Är detta tekniskt sett en deff överhuvudtaget, eller är tanken helt enkelt att gå ner i vikt?

Lägg istället in en morgonpromenad de dagar du gymmar och kondition (löpning/cykling etc) på de dagar du inte gymmar, så att du kör varannan dag gym, varannan kondition.

Exempelvis:
Måndag: Morgonpromenad + gym
Tisdag: Kondition, t ex löpning
Onsdag: Morgonpromenad + gym
Torsdag: Kondition, t ex löpning

osv, varannan dag helt enkelt och vila Lör/Sön, eller bara Sön. Det är mitt tips

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB