Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Syftet med deff är alltså att motionera bort mer kcal än vad man äter?

Registrerad: 2008-04-08

Som frågan lyder. Jag får i mig ca 800 kcal per dag. Behöver jag då alltså förbränna lika mycket eller mer för att det ska kallas för deff?

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

ca 800 kcal om dagen:S om inte du är på deff då är det jävla skumt:S

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

Det är skumt med 800 kcal om dagen oavsett om man deffar eller inte. Grejen med deff är att du ska först räkna ut din dagliga energiförbrukning och sen dra av en liten mängd från det (500 kcal eller liknande).

Får du i dig 800 kcal om dagen kommer du med all säkerhet må rätt dåligt, för det är verkligen jättelite energi.

Det där låter snarare som att du hårdbantar och väger 150 kilo och ändå är det väldigt lite. Kroppen kommer också med all säkerhet att hushålla på resurserna och se till att du inte minskar nämnvärt i fettvikt och istället tappar en massa muskler.

Senast redigerat av Madball (2008-04-08 20:28)

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Syftet med deff är att få i sig mindre energi än man förbrukar. Nästan vad du skrev, men inte riktigt. Bara genom att leva förbrukar du en hel del energi. Kille som dig på 75 kg borde väl behöva minst 2000 kcal bara för att göra vad du nu gör på dagarna. Sen styrketränar du, vilket tar massa energi.

Här kan du kolla hur mycket du gör av med (i princip)
http://www.uppladdningen.nu/uppladdning … CDF59?open

Ta det lugnt och lycka till.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

syftet med deff är att dramhäva muskler genom att minska i underhudsfett, och det gör man genom att förbränna mer än man äter. dock så ska man inte göra det för snabbt heller. får du i dig 800 kalorier så måste du vara en ganska liten inaktiv tjej för att du ska ligga på en hälsosam viktnedgång. räkna hellre ut din riktiga förbränning och kapa efter det bort 500 kalorier så att du går ner i vikt på ett hälsosamt sätt.

Registrerad: 2003-11-07

800kcal är inte tillräckligt med kalorier för att täcka ditt dagliga behov av näring.

Skärpning, ät mer, du ska ju överleva ett helt liv, inte bara några månader framåt!
Att deffa är något oerhört onaturligt och inget man som normal person ska syssla med. Försök att skapa dej en vettigare aktivitet och sysselsättning.
ÄT MAT!

Senast redigerat av cali (2008-04-09 11:29)

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

cali skrev:

Att deffa är något oerhört onaturligt

Att ligga på energiunderskott är väl något som absolut inte är onaturligt då människan har gjort det i omgångar under alla tider vi funnits på Tellus....??

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

800 alltså?

Cybercowboy skrev:

I vila förbrukar dessa organ i genomsnitt per dygn:
hjärtat 400Kcal
njurarna 400Kcal
hjärnan 240Kcal
levern 200Kcal

Men det är lungt. Om vi helt enkelt tar och stryper energitillförsel till hjärnan och levern så ligger du på energibalans. Sen behöver du bara gå runt lite i lägenheten för att skapa underskott och gå ner i vikt. Jag rekommenderar inte mer avancerade aktiviteter än så när hjärnan har kopplats ur som du kanske förstår.

Alltidxx skrev:

800 alltså?

Cybercowboy skrev:

hjärtat 400Kcal
njurarna 400Kcal
hjärnan 240Kcal
levern 200Kcal

Men det är lungt. Om vi helt enkelt tar och stryper energitillförsel till hjärnan och levern så ligger du på energibalans. Sen behöver du bara gå runt lite i lägenheten för att skapa underskott och gå ner i vikt. Jag rekommenderar inte mer avancerade aktiviteter än så när hjärnan har kopplats ur som du kanske förstår

Äh, man kan ju alltid gå runt och bita folk så att dom också blir zombies. Det har jag sett i Resident evil-spelen och filmerna... Eller är jag ute och cyklar nu? :S

Senast redigerat av Englund (2008-04-09 12:26)

Registrerad: 2005-05-29

Alltidxx skrev:

800 alltså?

Cybercowboy skrev:

hjärtat 400Kcal
njurarna 400Kcal
hjärnan 240Kcal
levern 200Kcal

Men det är lungt. Om vi helt enkelt tar och stryper energitillförsel till hjärnan och levern så ligger du på energibalans. Sen behöver du bara gå runt lite i lägenheten för att skapa underskott och gå ner i vikt. Jag rekommenderar inte mer avancerade aktiviteter än så när hjärnan har kopplats ur som du kanske förstår.

+1!!!

Englund skrev:

Äh, man kan ju alltid gå runt och bita folk så att dom också blir zombies. Det har jag sett i Resident evil-spelen och filmerna... Eller är jag ute och cyklar nu? :S

Jag har sett alla Resident Evil filmerna. 1an har jag sett 3-4 gånger den är så jävla bra. Jag har spelat 2an 2 ggr (grym, det var här sagan startade), bitvis på 3an (fortfarande PS1) och hela 4an (PS2). Är nästan lika stort fan av Resident Evil som jag är av Silent Hill. Jag sålde ju min PS1a med alla spel i ett hjärnsläpptillstånd förstärkt av penningbehov en gång i tiden. Idag biter jag mig i hatten över detta. Jag återinförskaffade Silent Hill (1) på ebay för något år sedan från UK för en dyr slant då det börjar bli samlarvärde på den. Framöver så ska jag bygga en piedestal hemma där Silent Hill spelet ska placeras och sitta framför brasan och berätta historier för mina barnbarn om hur legendariskt Silent Hill är/var. *svimmar av beundran*

Senast redigerat av Alltidxx (2008-04-09 13:03)

Ah, inte bara jag som beundrar resident evil-spelen som om de vore gudaspel :D .... Helt underbara spel ju. Fast 4:an är lite av en besvikelse :(

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

hjärnans energibehov är dock allt annat än konstant. den går neråt i åldrarna från det att man blivit vuxen, eller strax innan 18 år har jag för mig.

men en fråga: vart finns länken som säger vad orkan och liknande förbrukar dagligen? jag är mycket intresserad av den, då det är ett ganska outforskat ämne för mig ^^

Fast dom snorungarna kommer säkert bara gnälla något om "dålig grafik" och återgå till sina typ Motorstorm hjärndöda slit och släng spel. Otacksamma slynglar. MINA EGNA barn kommer veta bättre. Barnbarn *fnys*. Och om mina egna barn tar intryck av andra icke-gamer föräldrars barn så är det nog inget som inte gammal god hjärntvätt ska få bukt på.

Senast redigerat av Alltidxx (2008-04-09 13:09)

zartok skrev:

hjärnans energibehov är dock allt annat än konstant. den går neråt i åldrarna från det att man blivit vuxen, eller strax innan 18 år har jag för mig.

men en fråga: vart finns länken som säger vad orkan och liknande förbrukar dagligen? jag är mycket intresserad av den, då det är ett ganska outforskat ämne för mig ^^

fråga Cybercowboy. Fast jag kallade honom nästan för svinpäls i en annan tråd så han kanske aldrig mer kommer tillbaka *snyft*

Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Alltidxx skrev:

fråga Cybercowboy. Fast jag kallade honom nästan för svinpäls i en annan tråd så han kanske aldrig mer kommer tillbaka *snyft*

Ert konstanta käbbel tror jag utgör minst hälften av glädjen med det här forumet för er båda, så han stannar nog ska du se;)

Resident Evil är f.ö. totalt ospelbara spel; de är läskiga för fan! Mina nerver dör:(

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

Snacka om härlig offtopic.
Jag har införskaffat ett Wii som står och väntar på mig hemma i sverige och tro det eller ej men jag ser faktiskt fram emot Resident Evil 4 som ska vara något av ett återfödande inom genren pga den nya styrningen..

För att också säga något om Topic: Skäms! 800 kcal låter direkt farligt! (så länge det inte är snack om en mycket liten flicka) =(

Jag är 16 år och ligger på 77 kg och är 1.86 lång. Om jag nu ligger på 2000 kcal om dagen, hur ska jag kunna förbränna mer? 30 mins intensiv och hård styrketräning förbränner runt 200 kcal och jag tänker inte sitta och pressa som fan i gymmet 2 timmar och ändå bara ligga på 800. Det är inte bra att köra för länge.

Löpning är iofs ett alternativ, men jag har inte så bra kondis att jag pallar springa bort 2000 kcal..

Registrerad: 2006-08-28

mauran skrev:

Jag är 16 år och ligger på 77 kg och är 1.86 lång. Om jag nu ligger på 2000 kcal om dagen, hur ska jag kunna förbränna mer? 30 mins intensiv och hård styrketräning förbränner runt 200 kcal och jag tänker inte sitta och pressa som fan i gymmet 2 timmar och ändå bara ligga på 800. Det är inte bra att köra för länge.

Löpning är iofs ett alternativ, men jag har inte så bra kondis att jag pallar springa bort 2000 kcal..

Prova att läsa svaren. Förstår du dem inte, ät dubbelt så mycket kolhydrater, hjärnan behöver kolhydrater.

Jag har läst svaren. Jag vill bara få bort onödigt fett och äta hälsosamt. Jag förstår bara inte om jag käkar 2000 kcal om dan, hur jag ska kunna förbränna lika mycket eller mer.

Webbsida

Kolla på Delightful imp:s inlägg.
Följ länken, fyll i dina uppgifter och beräkna enligt programmet. Då får du ett ungefärligt värde på hur mycket kcal du behöver om dagen för att stå still i vikt.

Om du vill gå ner i vikt så drar du av ungefär 500kcal från den siffran du får. Vill du gå upp så äter du helt enkelt ungefär 500kcal mer än den siffran.

Det behöver inte vara krångligare än så.

EDIT: Kroppen har en relatit hög grundförbrukning som behövs för att LEVA, kallat BMR (Basic Metabolic Rate) BMR + de övriga aktiviteter du utför är ditt dagsbehov. Hur mycket du sedan väljer att motionera eller skära genom ändrad kost är upp till dig. Men kort sagt kan man säga att du snurrat in dig på helt fel tankebanor.

Senast redigerat av Tobbeno (2008-04-09 15:15)

Jag har gått ner riktigt mycket i vikt och kör med Hälsovakten så det har jag koll på. Undrar som sagt bara hur man kan kan förbränna mer än man käkar, låter som om alla som deffar ligger i och tränar flera timmar per dag...:S

Webbsida

mauran skrev:

Jag har gått ner riktigt mycket i vikt och kör med Hälsovakten så det har jag koll på. Undrar som sagt bara hur man kan kan förbränna mer än man käkar, låter som om alla som deffar ligger i och tränar flera timmar per dag...:S

Läs min senaste post.
Förstår du den inte, så läs den igen, och igen och igen.
Går det fortfarande inte så be någon om hjälp. Det är verkligen inte så komplicerat.

Glöm det där du hela tiden säger om att man ska förbränna mer än man käkar.

Du ska käka MINDRE än du gör av med. Om det sedan beror på att du förbränner mycket mer eller att du helt enkelt drar ner på maten eller en kombination av båda (som är det smartaste) är upp till dig.

Men du bör inte äta mycket mindre än 500kcal under ditt BMR. Ok?

EDIT: om du äter 800kcal om dagen skulle jag tippa på att du ligger ett antal tusen kcal under ditt behov (och det är INTE bra eller sunt på något sätt).

Senast redigerat av Tobbeno (2008-04-09 15:21)

Okej, förstår. Låt oss säga att jag höjer mig till 1500 nu istället. Kan du ge mig några bra övningar osv så att jag kan bränna mer än 1500 då, skulle vara jätteschyst :)

Och ja, jag har kommit in på fel bana. Jag och min kompis har blivit helt besatta av att tänka på mat. Jag har en slags hatkärlek till mat just nu, inte bra...:/

Registrerad: 2006-08-28

mauran skrev:

Okej, förstår. Låt oss säga att jag höjer mig till 1500 nu istället. Kan du ge mig några bra övningar osv så att jag kan bränna mer än 1500 då, skulle vara jätteschyst :)

Och ja, jag har kommit in på fel bana. Jag och min kompis har blivit helt besatta av att tänka på mat. Jag har en slags hatkärlek till mat just nu, inte bra...:/

Alltså du bränner över 1500 kcal bara genom att ligga i sängen ett dygn. Din kropp behöver energi bara för att leva.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB