Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

deff + hiit = mängd carbs?

Registrerad: 2007-01-29

Kille, 25, 80kg. Tänkte lägga till 3st hiit pass (high intensity interval training) till min träningsvecka som består av 4 styrkepass, för att effektivera fettförbränningen mot sommaren. min deff hittils (utan cardio) har varit: vanlig frukost med carbs, sen träning med en gainer direkt efter passet innehållande ca 70g malto+esapro. mat därefter (ca 17.00 till läggdags) har bestått av kyckling/tonfisk sallad, kvarg+frukter, goodnight protein.(inga kolhydrater alltså) detta har fungerat bra. men nu blir d alltså ca 60min styrkepass + 20min hiit. tror ni jag borde slänga in mera kolhydrater de dagar jag kör styrka och hiit?

Senast redigerat av ronekinky (2008-04-08 15:31)

Registrerad: 2005-05-29

Kan du köra 100 mil på 10 liter bensin?

nån med konstruktiv feedback?

Från: Kalmar
Registrerad: 2004-04-07
Webbsida

Så länge du ligger på kcal-underskott går du ner i vikt. Lägg för all del till lite kolisar, så länge du ligger på kcal-minus.
Det är egentligen inte svårare än så

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Låter i mina öron extremt underligt att lägga sitt kolhydratsintag före träning, när det är efter träning som de är garanterade att tryckas in i glykogenlagrena så effektivt som möjligt.

nå majoriteten av dagens kolhydrater får jag i mig efter passet.(70gmalto) men borde säkert äta lite pasta/ris i måltiden efter passet, speciellt hiit-dagarna..

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

hmm, ok, trodde aldrig att bara 70g skulle utgöra majoriteten^^

I vilket fall, om HIIT ligger direkt efter styrketräning känns det inte som om så mycket behöver tilläggas så länge du orkar; hela meningen med att lägga till hiit antar jag ju var att gå ner snabbare utan att behöva sänka energiintaget, i vilket fall det hade varit dumt att kompensera upp allt igen med extra carbs för att klara av träningen. Sedan kan man ju diskutera hur pass bra cardio direkt efter styrketräning är, men det är en annan tråd;)

jep, cardio i samband med styrkepasset är inte det bästa.. tränar styrka mån, tis, tors, fre. så jag lägger in hiit cardio mån, ons, söndag.. d borde fungera ganska bra utan att "krocka" allt för mycket... tack för svaret

Senast redigerat av ronekinky (2008-04-09 10:36)

Lajne skrev:

hmm, ok, trodde aldrig att bara 70g skulle utgöra majoriteten^^

I vilket fall, om HIIT ligger direkt efter styrketräning känns det inte som om så mycket behöver tilläggas så länge du orkar; hela meningen med att lägga till hiit antar jag ju var att gå ner snabbare utan att behöva sänka energiintaget, i vilket fall det hade varit dumt att kompensera upp allt igen med extra carbs för att klara av träningen. Sedan kan man ju diskutera hur pass bra cardio direkt efter styrketräning är, men det är en annan tråd;)

Beror helt och hållet på hur långt ditt hiit pass är efter träningen.

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Hardstyle skrev:

Absolut, om man kör med en eldriven(fett) bil som går på både el(fett) och bensin(kolhydrater).

Senast redigerat av Englund (2008-04-09 12:42)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Då är det ingen eldriven bil, då är det en hybridbil (hybridkropp, eh?). FÖR I HELVETE Flenglund!

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Cybercowboy skrev:

Då är det ingen eldriven bil, då är det en hybridbil (hybridkropp, eh?). FÖR I HELVETE Flenglund!

Jasså, vi ska vara sån? KLART SOM FAN ATT DET DÅ ÄR EN ELDRIVEN BIL om den drivs av bla. el!!!!!11111!!11

Englund skrev:

Hardstyle skrev:

Absolut, om man kör med en eldriven(fett) bil som går på både el(fett) och bensin(kolhydrater).

Tyärr så tror jag inte att en hybrid pallar 1000 km på 10 liter bensin.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB