Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Jobbhelvetet förstår träning!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

Tjenamors, ångesten har flyttat in hos mig! Är orolig att jag inte får i mig tillräckligt med käk för att bygga! Se nedan och dar en kråka om vad ni tycker!

Dagar jag tränar:

05:30 - 1,5dl havregrynsgröt med ca 100g frysta hallon+proteindrink (mer får jag inte i mig).

09:00 - 2 stora bananer och 1 liter youghurt.

ca 12:00 - Allt från Kyckling med pasta (grym mat från baking men) till kebab/kycklingrulle (typiskt med service jobb finns bara skitmat ute om man inte vill klämma en blaskig sallad på coop forum, fy fan för den)

17:00 - Pasta med köttfärssås eller annan husmanskost+sallad.

17:30 - Gainer

Träning

19:30 - Proteindrink

21:00 - Havredrink på 1500kcal och 2 hårdkokta ägg.

Nå vad tror ni, nått att bygga på!? Jag tycker de känns klent!

Nått jag ska lägga till kanske?

Senast redigerat av Nykammad (2008-04-07 18:23)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Jag tycker det ser ok ut. Du äter väl ordentligt de dagar du inte tränar också?

Har du ett fysiskt krävande jobb?

Jag käkar ungefär samma! Stör mig på den där jävla kebabrullen.. men vafan ska man göra! Jag jobbar som fogare! Kanske inte jätte krävande :P

Senast redigerat av Nykammad (2008-04-07 18:22)

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

Kcal mässigt ser det ut som att du borde kunna gå upp i vikt av det. Det låter Inte lite enligt mig. Sen beror det ju på som sagt hur din energiförbrukning är, men du ser ut att äta ganska mkt.

Registrerad: 2007-12-29

Det ser helt okej ut, mer än okej för mig. Men du kanske ska äta nått lite större precis efter träningen? :P

Från: Floda
Registrerad: 2006-08-14

Det ser verkligen inte klent ut :)

Borde inte proteindrinken vara före passet och gainern efter?

Keep on bulkin'

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

som jag ser det så är det viktigast med både kolhydrater och proteiner efter passet snarare än före. det är då kroppen suger efter energi som mest.

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

Sen känns det väl inte som att du borde ha så dåligt samvete för en kebabrulle då och då om du ändå är ute efter att gå upp i vikt?

Hur lång respektive tung är du och hur mycket tränar du?

Tobbeno skrev:

Sen känns det väl inte som att du borde ha så dåligt samvete för en kebabrulle då och då om du ändå är ute efter att gå upp i vikt?

Hur lång respektive tung är du och hur mycket tränar du?

Är 183 och väger 87-88kg :) tränar 3-4 gånger gånger i veckan nu!

zartok skrev:

som jag ser det så är det viktigast med både kolhydrater och proteiner efter passet snarare än före. det är då kroppen suger efter energi som mest.

Havredrink, en burk tonfisk och 2 kokta ägg! Kan de bli bättre? ;)

Webbsida

För skojs skull gjorde jag en liten lätt överslagsräkning på ditt behov och intag.

Utan att känna till din vardag speciellt mycket utgår jag ifrån att du behöver någonstans mellan
3500 - 4000 kcal om dagen för att behålla din vikt (inräknat träning).

Jag gjorde en ungefärlig uppskattning på vad den dagen du skrev upp skulle kunna innebära i kcal:

gröt     100
bär       40
shake    250

banan    200
yoghurt  600

lunch     700

kvällsm   600
gainer    300

shake    250

havredr 1500
ägg       200

tot      4740

Helt beroende på portionernas storlekar hur mycket gainer och proteinshake etc. så klart,
men du borde gå upp i vikt av det helt klart! (eventuellt kan det nästan vara i överkant).

Men håll ändå koll på vågen en gång i veckan för att se ifall du behöver justera upp eller ner lite efterhand.
Lycka till! =)

Senast redigerat av Tobbeno (2008-04-08 21:52)

Borde ju nästan ligga över 4000kcal i alla fall... 1l yoghurt ligger på 850kcal... min havredrink ligger på 1500kcal+ och bara de är 2350kcal så jag klarar mig nog... springer ju inte på jobbet direkt... ganska så stillastående! ;)

Registrerad: 2005-02-04

Nykammad skrev:

Tjenamors, ångesten har flyttat in hos mig! Är orolig att jag inte får i mig tillräckligt med käk för att bygga! Se nedan och dar en kråka om vad ni tycker!

Dagar jag tränar:

05:30 - 1,5dl havregrynsgröt med ca 100g frysta hallon+proteindrink (mer får jag inte i mig).

09:00 - 2 stora bananer och 1 liter youghurt.

ca 12:00 - Allt från Kyckling med pasta (grym mat från baking men) till kebab/kycklingrulle (typiskt med service jobb finns bara skitmat ute om man inte vill klämma en blaskig sallad på coop forum, fy fan för den)

17:00 - Pasta med köttfärssås eller annan husmanskost+sallad.

17:30 - Gainer

Träning

19:30 - Proteindrink

21:00 - Havredrink på 1500kcal och 2 hårdkokta ägg.

Nå vad tror ni, nått att bygga på!? Jag tycker de känns klent!

Nått jag ska lägga till kanske?

Instämmer med Tobbeno!
Spontant tycker jag det ser ut som du har högt kcal intag. Mat på stan (kebabrulle, pasta/kyckling samt annan lunchställe-mat) brukar oftast innebära ett intag motsvarande 700 kcal och uppåt. Har räknat lite på olika måltider i min hemstad och märkt att jag ofta kommer upp över 800 kcal. Sen är det svårt säga nått om dina proteindrinkar eftersom inga storheter anges.
Havredrink på 1500 kcal samt ägg är nog bland det maffigaste jag sett...  grymt jobbat bara få i sig den! ;-)

Jag vägde ca. 84kg i början av februari. Lade mig på ett intag på ca. 3500-3800 kcal per dag i ca. 1 månad. Tränade 4 styrke per vecka.
Efter 4 veckor hade jag gainat över 3 kilo till 87,6kg (har ett viktschema i min dagbok).

Ett tips är att du väger dig på morgonen, varannan dag i 2 veckor så du får bra underlag för att göra lite statistik. Sen kan du se hur viktkurvan förändras. Ökar du för mycket så är det bara dra ned (och vice versa, även om jag inte tror så är fallet).

Tips nr. 2.

Funderar på om du inte borde byta plats med proteindrinken (19:30) och havredrinken (21:00). Att gå och lägga sig med 1500 + 150 (2 ägg) kcal i kistan känns lite overkill. Bättre du trycker rejält med kcal direkt efter träningspasset då kroppen behöver det som mest och istället tar lite kasseinprotein/kesella (om du fortfarande är hungrig) som kvällsmål.

Tips nr 3
Tänk på ditt intag av mättat fett. Även om det är lite fett i yoghurt (0,5%?) så är det mättat fett och det blir några gram om man hinkar i sig en liter om dagen. Mat på stan är oftast dränkt med mättat fett. Reflektera gärna över hur fettkällorna ser ut i de målen du kan påverka, dvs. mellanmål och mat du lagar själv hemma. Olivolja, rapsolja, nötter och avokado är ex. på bra fettkällor.

I övrigt ser det ut som ett bra matschema om man vill gaina! ;-)

Lycka till!

Senast redigerat av Musicman1 (2008-04-08 22:18)

Webbsida

Nykammad skrev:

Borde ju nästan ligga över 4000kcal i alla fall... 1l yoghurt ligger på 850kcal... min havredrink ligger på 1500kcal+ och bara de är 2350kcal så jag klarar mig nog... springer ju inte på jobbet direkt... ganska så stillastående! ;)

Jag tog bara standardvärden från livsmedelsverkets databas. Sen är det klart att det varierar mellan olika typer av livsmedel, tex yoghurten som du sa.

Men oavsett så ligger du med all säkerhet på överskott. Det enda som du får vara uppmärksam på är att det inte går för fort helt enkelt. Men det märker du ju efterhand =)

Senast redigerat av Tobbeno (2008-04-08 22:11)

De har redan gått för fort... haha ;) men vafan de får man leva med! starkare har jag garanterat blivit! Tänkte toppa de hela med kreatin igen! Har ju ändå 2 kilo av den sorten ;)

Tack för svaren grabbar!!!

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB