Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Ser bra ut, men plats för mer muskler :D
Fortfarande väldigt fascinerad av din midja!
Delightful_imp skrev:
Ser bra ut, men plats för mer muskler :D
Fortfarande väldigt fascinerad av din midja!
det finns plats för mkt mer muskler ;-) det kommer väll! eller inte fan lär det bara komma, men med fortsatt träning och mer mat så får vi hoppas!
Fine form!, Jag ser en hel del muskler,Bra gjort .Får man fråga om du kör på + eller jag skulle endå inte känna igen dig eller kanske på midjan
Magmusklerna tittar ju fram där, det ser man inte på alla tjejer. Bra jobbat!
konstigapellefant skrev:
Fine form!, Jag ser en hel del muskler,Bra gjort .Får man fråga om du kör på + eller jag skulle endå inte känna igen dig eller kanske på midjan
tack! Om jag tränar på plus? ja det gör jag. :O
Bohgard skrev:
Magmusklerna tittar ju fram där, det ser man inte på alla tjejer. Bra jobbat!
tack :) har alltid varit väldigt smal så inte så konstigt kanske jag vet inte. :-)
Axlarna tar sig bra ser jag. Du kanske skulle fokusera lite mer på baksida axlar, det brukar släpa för de flesta. Fin midja, fina lår. Magen börjar få fina konturer också. Korsryggen ser lite svag ut; gör mer ryggresningar och marklyft. Men helheten ser jättebra ut :)
T-Rex skrev:
Axlarna tar sig bra ser jag. Du kanske skulle fokusera lite mer på baksida axlar, det brukar släpa för de flesta. Fin midja, fina lår. Magen börjar få fina konturer också. Korsryggen ser lite svag ut; gör mer ryggresningar och marklyft. Men helheten ser jättebra ut :)
Tack, bra med lite kritik :-) baksida axlar försöker jag ha lite prio på, men har inte hittat nån övning som känns helt 100. :( får lägga lite mer krut på korsryggen också men marklyft brukar jag köra dock inte dom senaste gångerna då jag vart lite halvkrasslig. tack för tipsen, kanon!
Ja precis plus, Jag tränar där med .Jag har en mycket bra övning för baksida axlar, den har nog inget namn med det är den bästa , Så det är bara å fråga ,Det är enkelt att känna igen mig, Jag har en pergament portfölj tids typisk för 70talet och en bok och klocka, Och har oftast trasiga kläder
konstigapellefant skrev:
Ja precis plus, Jag tränar där med .Jag har en mycket bra övning för baksida axlar, den har nog inget namn med det är den bästa , Så det är bara å fråga ,Det är enkelt att känna igen mig, Jag har en pergament portfölj tids typisk för 70talet och en bok och klocka, Och har oftast trasiga kläder
okej hehe. huuuh? :D
Pellefanten har grym form! passa på att ta råd av honom om du kan.
ja okej, men det lät så roligt bara =) o jag vet fanimig inte vem det är. hm
Tack för att du förstärker mitt redan överutväcklade självförtroende T-Rex.Carro inte så konstigt ,Jag började där förra veckan
haha. Jaha jag har ju tränat där i snart 1 år tyckte jag borde sett dig isf =)
Carro09 skrev:
baksida axlar försöker jag ha lite prio på, men har inte hittat nån övning som känns helt 100.
http://www.exrx.net/Lists/ExList/Should … hor1934542
Get busy.
DAAO. nu fick jag o göra :-)
Idag blev det bröst och triceps! Fy fan säger jag bara vilken idiotisk träningsvärk jag har i övre delen av ryggen, helt sanslöst. men jag ska inte klaga!
Bänkpress *pissigt klen var jag här idag, sur jag blev. sen blir jag så feg när jag inte har passare.
uppv. 20 kg: 20
32,5 kg: 5,4
30 kg: 7*2
sned hantelpress * helt okej idag
11 kg: 8*3
peckdeck * Yeey den kändes väldigt bra idag, kul
10 kg:12
15 kg:8*3
dips *Varför?? pust, det va inte kul, det kändes bara fel. Möjligtvis för att jag gjorde fel vad vet jag. ;-)
-20 kg:8*3
liggande tricepspress med Z stång, föresten ska man gå bakom huvudet eller mot huvudet eller kan man göra som man vill? jag slog mig i huvudet x antal ggr med stången men det gick bra :-)
8,5 kg: 10
11 kg: 8*2
stående tricepspress
15 kg: 10
20 kg: 2 *oh så trött jag var i mina armar
15 kg: 10 * dom 2 sista var tuunga, mina grimaser va inte o leka med!
Avslutade med 10*3 armhävningar på knä!! Sen gainer, sen hem. Underbart, åh jag tycker om o styrketräna!
Gå förbi huvudet, och inte enda upp till 90 grader i kontraktionen,håll 80 grader typ,försök hålla i hop armbågarna ,Känner du dig för lätt för vikten kan du spänna fast dig i bänken med ett njurbälte. Mycket bra övning om man lyckas får till det
Carro09 skrev:
liggande tricepspress med Z stång, föresten ska man gå bakom huvudet eller mot huvudet eller kan man göra som man vill? jag slog mig i huvudet x antal ggr med stången men det gick bra :-)
Runt huvudet, annars får du inte med triceps långa huvud ordentligt. Risken finns också att du får stången i ansiktet om du blir för trött, och en boxarnäsa vill du väl knappast ha :o)
Använd en rak stång nästa gång, den är lättare att få runt huvudet än EZ-stången.
okej, nej min näsa är nog tillräckligt stor haha men dom raka stängerna tror jag är för tunga :-) 12,5 kg är det minsta men får prova.
80 grader, hehe frågan är hur bra koll jag kommer ha på det :-)
Cybercowboy skrev:
Carro09 skrev:
baksida axlar försöker jag ha lite prio på, men har inte hittat nån övning som känns helt 100.
http://www.exrx.net/Lists/ExList/Should … hor1934542
Get busy.
Det är många av dom här övningarna som jag tycker man inte borde ödsla sin tid på.Jag vet inte om det bara är jag men just det här viset att träna baksida är inte som att träna andra muskler. kan du säga att någon av dom här övningarna känns bra att köra? oftast brukar folk tycka dom är knepiga ,Jag tror det är en stor anledning till varför folk inte kör dom.
konstigapellefant skrev:
Det är många av dom här övningarna som jag tycker man inte borde ödsla sin tid på.Jag vet inte om det bara är jag men just det här viset att träna baksida är inte som att träna andra muskler. kan du säga att någon av dom här övningarna känns bra att köra? oftast brukar folk tycka dom är knepiga ,Jag tror det är en stor anledning till varför folk inte kör dom.
Face pulls tycker jag är en bra övning, där dessutom rotator-cuffarna får träning, vilket ur prehab-syfte får ses som en bra grej. Kanonövning enligt mig. Den finns tyvärr inte med där om jag minns rätt, men här kan man läsa och kika på hur den ska utföras: http://www.weightliftingdiscussion.com/facepull.html
I övrigt tycker jag väl inte att man behöver så mycket träna för baksidan, då den får mycket träning av ryggträningen. Men utöver face pulls så tycker jag framåtlutande hantellyft åt sidan är helt OK, samt omvända flyes i maskin.
Att strunta helt i en muskelgrupp för att de är "knepiga" eller inte "känns bra" låter i mina öron rätt så korkat. Folk får gärna göra det för min del, men man ska då vara medveten om riskerna.
omvända flyes körde jag sist o det kändes la ganska bra men det är lite olika från gång till gång hehe
jag har iaf tänkt o träna baksidan. vare sig jag hittar nån skön övning eller ej men får hoppas jag gör det :P eller så får jag arbeta med mer tekniken på dom jag redan kör. =)
Omvända flies i maskin är nice. Det kör jag själv där det finns maskin. Framåtlutade sidolyft och liggande kryssdrag i CC är sekundärt bäst i brist på det. I den mån baksidan inte tränas i basövningarna alltså...
Carro09 skrev:
omvända flyes körde jag sist o det kändes la ganska bra men det är lite olika från gång till gång hehe
jag har iaf tänkt o träna baksidan. vare sig jag hittar nån skön övning eller ej men får hoppas jag gör det :P eller så får jag arbeta med mer tekniken på dom jag redan kör. =)
Face pulls! Du kan prova att ha händerna både supinerade och pronerade. Varannat set t.ex.