Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Varför är jag "lös"?

Registrerad: 2008-03-01

Ända sedan jag började träna har jag börjat äta en satans massa mat, och ända sedan jag började äta en satans massa mat har jag börjat skita en satans massa. Ungefär 2-3 gånger per dag.
Har inte problem med magvärk eller nåt, men har märkt att avföringen är lös varenda gång. Inga "korvar" med andra ord.
Dricker havredrink till frukost och äter mycket potatis/pasta/ris till lunch och middag tillsammans med kött eller fisk.
Mellanmålen består oftast av yoghurt med müsli och ett äpple.

Vad kan detta bero på?

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Äter du mycket fibrer? Fiberberikade havregryn kanske? Prova att dra ner på sådant och brödet du äter.

Registrerad: 2005-05-29

hur länge har du skitit löst då

Registrerad: 2003-11-07

Troligen havret.

Frukostdrinken består av:
135g havregryn (vanliga, ej "fibergryn" eller dylikt)
122g banan
8 dl mjölk
100g valnötter

Enligt näringstabellerna innehåller den:
1621 kcal
59.15 protein
153.4 kolhydrater
97.05 fett

Har druckit denna drink i någon månad, vilket är ungefär lika länge som jag skitit löst.

Äter några skivor av Wasas ekoknäcke varje dag:
http://se.wasa.com/wasa/smpage.fwx?page … n=products

För mycket fibrer, perhaps? :/

Hehe, ja för mycket fibrer :-) En sådan portion nötter och havre direkt på morgonen så skulle jag också skita löst hela dagen :-)

Senast redigerat av cali (2008-04-07 15:03)

Haha, fasen då. :)
Kan magen vänja sig vid det, tror du? Eller bör jag kanske halvera receptet och ta andra halvan senare under dagen?
Vill inte gå miste om något, i och med att jag kämpar hårt med viktuppgången.

Lajne, hur är det för dig? Skiter du också gulasch varenda dag? Har för mig att ditt originalrecept var ännu mer apokalyptiskt, hehe..

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Min övriga kost är inte speciellt fiberrik (milt talat), så att få i mig 15-20g fibrer från enbart den drinken gör ingenting annat än att se till så jag hamnar på rekommenderat dagligt intag av fibrer^^

Senast redigerat av Lajne (2008-04-07 16:07)

Jag tror det främsta problemet är att det tas på morgonen, dvs på tom mage. Om du tog den senare på dagen borde det bli mindre gulash.
Magen kommer att vänja sig, men det kan också bli värre. Det är sånt man får se :-)

För mycket olösliga fibrer är långt ifrån bra, det skrapar tarmen på näring, hormoner, snälla bakterier ja allt bra skrapas och skits ut i onödan.

Senast redigerat av cali (2008-04-07 17:07)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-13

istället för att halvera receptet så halvera nötterna... dom sätter sprätt på tarmen!

När jag började bulka med 5000kcal om dagen käkade jag massa nöter! Sket ca 5 gånger om dagen och kände mig ständigt skitnödig!

havret är bra om du inte vill ha alt för hårda korvar... själv föredrar jag medelhårt framför stenhårt så käka havre du!

Kan tillägga att när jag slutade med nötterna va de inte samma tryck från tarmen!

Senast redigerat av Nykammad (2008-04-07 18:11)

Hm, nu blev det knepigt.
Vill minnas att Lajne har varnat mig för att exkludera nötterna (pga nåt insulintjosan). Dessutom innehåller de ju värdefulla kalorier. :)
Å andra sidan vill jag kunna skita som folk, och dessutom tvingas jag vänta ett bra tag innan jag kan träna efter en sån här drink. Minst 3 timmar. Magen känns liksom "blaskig" och det känns som om jag kommer spy ifall jag tar i för hårt.

I morgon gör jag en halverad variant, sen tar jag andra halvan senare under dagen.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

En viss skillnad på att dra 100g nötter i en drink och att gå omkring och käka nötter en hel dag:P I vilket fall är drinken såsom jag använde den avsedd att drickas innan läggdags. Vid frukost har man ju redan ett mål mat som man kan få i sig 1000-1500kcal på bara genom att äta; sedan på kvällen när man är mätt och inte kan få i sig mer mat DÅ tar man en drink för att fylla ut^^

Lajne skrev:

Vid frukost har man ju redan ett mål mat som man kan få i sig 1000-1500kcal på bara genom att äta

Nu hängde jag inte riktigt med. :o
Drinken är alltså inte avsedd att drickas till frukost? Ska jag alltså äta/dricka något annat till frukost, och ta den här drinken som godnatt-mål?
Det låter ju riskabelt. Känns som om jag kommer skita på mig i sömnen om jag gör det..? :|

Men om det nu är så som jag tolkade det, dvs att drinken ska tas på kvällen, vad föreslår du då att jag tar till frukost?

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB