Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

Rimliga mål?

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

jag misstänker att jag ska börja läsa den journalen. även fast jag är byggare så är det onekligen inspirerande med såna jäkla lyft! =)
vi håller tummarna för finare medaljer framöver ^^

Registrerad: 2008-01-23

Började att träna för 3 månaders sedan och hade då som mål att bli starkare överlag samt att få en hyfsat vältränad kropp. Det har väl de flesta som mål kan jag tänka mig. Ett speciellt mål som jag har är att bänka 100 kg innan jag fyller 30 (i juni) . Varför vet jag inte men det känns som en magisk gräns för mig . När jag började så orkade jag en 8:a på 60 kg. Idag så gjorde jag en 5:a på 90 så att maxa 100 kg innan jag fyller 30 känns som fullt möjligt. Några speciella vikt mål har jag nog inte men visst det vore inte fel att väga runt 80 kg och vara vältränad. Idag väger jag ca 88kg. För 3 månader sedan vägde jag 90 kg. Jag är 174 cm lång så jag e väl ingen sparris precis.

Från: Lund/Gerda
Registrerad: 2005-10-06
Webbsida

lajban skrev:

Började att träna för 3 månaders sedan och hade då som mål att bli starkare överlag samt att få en hyfsat vältränad kropp. Det har väl de flesta som mål kan jag tänka mig. Ett speciellt mål som jag har är att bänka 100 kg innan jag fyller 30 (i juni) . Varför vet jag inte men det känns som en magisk gräns för mig . När jag började så orkade jag en 8:a på 60 kg. Idag så gjorde jag en 5:a på 90 så att maxa 100 kg innan jag fyller 30 känns som fullt möjligt. Några speciella vikt mål har jag nog inte men visst det vore inte fel att väga runt 80 kg och vara vältränad. Idag väger jag ca 88kg. För 3 månader sedan vägde jag 90 kg. Jag är 174 cm lång så jag e väl ingen sparris precis.

starkt jobbat! bra utveckling. sätter du en 5a på 90 så känns det nästan som du redan tar 100 nu eller?

tack för uppmuntran!!! Kul med positiva komentarer..... det borde jag kanske göra men har inte provat ännu. Har hela tiden försökt att köra 8:or på respektive vikt. Har hela tiden kört 4 set med 8:or på varje vikt och ökat med 5 kg/vecka. När jag gjorde 8,7,8,6 på 80 kg så började jag att köra 5:or i stället . förra veckan så blev det 5*70, 5*80, 4*90, 5*80, 5*80, 10*70. idag blev det 5*70, 5*80, 5*90, 4*90 (hjälp på sista),6*80, 7*80, 11*70. Har fått för mig att det är bra att försöka att tömma sina sista krafter genom att köra ett set på lite lägre vikt och försöka att göra så många reps som möjligt efter de tyngre setten därför kör jag så många som möjligt som möjligt på 70 kg för tillfället  Jag försöker att skynda långsamt då jag är rädd för att skada mig. Har alltid försökt att klara sista repset utan att gå till fail men har så klart misslyckats nån gång.. tror att jag skulle ha ökat mer om jag hade nån träningskompis.. men det sista har jag börjat att be om hjälp då jag känner att det börjar att bli lite tunga vikter för mig..

Från: Lund/Gerda
Registrerad: 2005-10-06
Webbsida

ah..jo en träningskompis gör mycket, vågar heller inte för mycket i bänken om jag är själv.

äntligen.. provade på 100 för första gången idag och det gick lätt.. nu får jag ändra mitt mål till att sätta 5:or på 100.. Fick inspiration av fabbe kanin som också klarade det härom dagen.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB