Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Cybercowboy skrev:
Carro09 skrev:
*vingligt det där, tråkigt att tekniken ska bli så förbannat dålig så fort jag lassar på så mkt vikt. eller mkt o mkt men ja :-) öva, öva
Hur står det till med magen och magträningen? Har man en svag bål så får man direkt lida av det i böjen. Tänk på att du ska vara stenhård i kroppen när du böjer: sug in och tryck ner luft i buken - INTE bröstet (fast det ska självklart hållas spänt också så att du inte tappar formen) - det gör att du får ett bra tryck och hjälp i bottenläget att komma upp igen.
magträningen ja.. jodå tränar allt magen men slarvar lite ibland för jag tycker det är så tråkigt. försöker att tänka på att hålla stabil mage, rygg men ibland blir det inte riiktigt som jag vill :-) men iaf, för att få bättre bålstabilitet för att det ska gynna böjen så att säga ska man träna magen riktigt tungt med ganska få reps?
Delightful_imp skrev:
Carro09 skrev:
Sjoblad skrev:
Imponerande! Bra böj defentivt, stark som en oxe ffs!
mvhtack :) känns dock inte så, och inte blev det bättre när man kommer hem o brorsan bara "nej men det är väll inte så bra" glädjedödare :(
Brorsan har fel! Där var ett bra benpass :)
Jag ska strunta i vad han säger i fortsättningen ;P sålänge han inte har nå bra att säga haha
tack btw :.)
Föresten :-) Igår tog jag lite mått. Inte för att det säger mig så mycket men, när man kan börja jämföra blir det väll roligare! ska försöka slänga in några bilder nångång med. :-)
midja: 62 cm
stuss: 94,5 cm
vä lår:49,5
vä vad: 33,5
vä arm: 28 cm
Bröst: 84 cm med tunn bh
Ingen biff här inte ;-) vikten låg som sagt på 54 kg.
Carro09 skrev:
Sjoblad skrev:
mvhtack :) känns dock inte så, och inte blev det bättre när man kommer hem o brorsan bara "nej men det är väll inte så bra" glädjedödare :(
Ja jag har en bror och det är mitt jobb att förstöra för han ,så funkar deT:P
nej men med tanke på dina stats och vad du tar så är du defentivt starkare än dom flesta tjejer i din storlek.
schysta mått. Det som slår mig direkt är att din Waist-hip ratio ligger precis där den ska för att det ska anses optimalt i väst :) Grattis, du är en statistisk snygging! ;p
Sjoblad skrev:
Carro09 skrev:
Sjoblad skrev:
Ja jag har en bror och det är mitt jobb att förstöra för han ,så funkar deT:P
nej men med tanke på dina stats och vad du tar så är du defentivt starkare än dom flesta tjejer i din storlek.
haha :D vi bråkar dock inte så mkt han är såppas mkt äldre än mig, men ibland ska han allt jävlas. jag o andra sidan brukar va snäll jämt ;-) jag har förbättrat mig ganska mkt iaf. minns för 2 års sen ungefär när jag stod i gymmet och knäböjde med 17 kg. o fy fan vad jag tyckte det var jobbigt. haha
Delightful_imp skrev:
schysta mått. Det som slår mig direkt är att din Waist-hip ratio ligger precis där den ska för att det ska anses optimalt i väst :) Grattis, du är en statistisk snygging! ;p
jaså? :-) sånt där har ju jag noll koll på, men det låter ju bra iaf ;-)
Haha:P aa men det är juh bra du har höjt dig och kommer höja dig i styrka hela tiden, 17kg okej det är ganska lite:P men du håller inte på med 17kg längre du är på 50 och det är bra enligt mig det tog jag i början när jag körde knäböj:D Men det är bara att fortsätta att kämpa så blir du en "biff" sen och så blir vi killar rädda:D
ja jag vet men va fan visste jag då om träning ingenting haha rätt kul när man tänker tillbaka. =) mm det ska jag göra, tack för peppningen alltid kul. Haha rädda vill jag väll inte ni ska bli men :( vore kul om man kunde imponera på nån:-)
Carro09 skrev:
men iaf, för att få bättre bålstabilitet för att det ska gynna böjen så att säga ska man träna magen riktigt tungt med ganska få reps?
Sounds like a plan. Utrullningar med skivstång är en bra övning du kan prova, utöver vad-du-nu-kör-för-magövning(ar).
Cybercowboy skrev:
Carro09 skrev:
men iaf, för att få bättre bålstabilitet för att det ska gynna böjen så att säga ska man träna magen riktigt tungt med ganska få reps?
Sounds like a plan. Utrullningar med skivstång är en bra övning du kan prova, utöver vad-du-nu-kör-för-magövning(ar).
hm. vet jag nog inte vad det är för övning. haha jag brukar kasta mig upp i brutalbänken då o då, crunches i maskin och sen blir det även lite magträning på steppassen. :/
Det är som TV-shops Ab-wheel, fast du använder en skivstång istället.
När du blir riktigt stark så kan du stå på fötterna, men till en början är det nog knäna som gäller:
ahh. så jag håller händerna på skivstången o rullar :P haha låter kul men farligt. spelar det någon roll hur brett jag håller?
Bygger övningen bra eller?
Håll ungefär axelbrett. Du kan prova dig fram till vad som känns bäst.
I början orkar du kanske inte gå så djupt, så gå så djupt du kan utan att du rasar ihop och inte kan ta dig upp igen :)
Edit: det är ingen byggarövning, det är en bålstärkande övning som man har nytta av i alla övningar (ffa knäböj), så väl som i det vardagliga livet.
Senast redigerat av Cybercowboy (2008-04-03 11:11)
Cybercowboy skrev:
Håll ungefär axelbrett. Du kan prova dig fram till vad som känns bäst.
I början orkar du kanske inte gå så djupt, så gå så djupt du kan utan att du rasar ihop och inte kan ta dig upp igen :)
okej ja men då har man nått och utgå ifrån iaf. haha jag kommer säkert att utmana ödet o ramla ner på golvet men det bjuder jag på isf ;-) tack för tipset, ska prova på den!
Dragon flyes borde väll vara nåt fast man inte klarar hela så tar dom skitbra i magen, fast den du förslog är kanske bättre^^
dragon flyes vet jag inte heller vad det är :(
Hmm fan hur förklara man, man ligger på en bänk på rygg, greppar med händerna under bänken vid huvudet lyfter upp benen och sånt så du ligger på skuldrorna med benen uppåt, sänker ner benen emot bänken och ska försöka typ nudda bänken eller ta dom långt ner så du går i en båge med kroppen, gumpen nuddar inte bänken och du ligger på axlarna och benen lika långt ner som huvudet ja, som du står i brygga typ fast benen nuddar inte marken.. vet itne om det hjälpte:S
mchrk skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=j_cjCs2qRiM <- dragon flags
Dåså. Blev ett ryggpass idag bakis och förskyld, så vetefan vad jag sysslade med stundtals :-)
Stångrodd * SUCK säger jag bara.
20 kg:15
30kg: 10*3
35 kg: 7*2
millitärpress
15 kg: 12
20 kg: 5,4
17,5 kg: 8
drag till hakan
12,5 kg: 8*3
lyft åt sidan
3 kg: 10*2
Latsdrag
25 kg: 10
30 kg: 4
27,5 kg: 6
25 kg: 6
latsdrag med V handtag
25 kg: 10
30 kg:4*2
sittande rodd i cable
30 kg: 10
35 kg: 6,7
Baksida axlar typ omvänd peck deck
5 kg: 12
10 kg: 5*2,4
Chins * hej vad jag är klen, det är därför jag inte kör varken chins eller dips ;-)
-25 kg: 8
-20 kg:4*2
Första gången jag kör chins, eller va iaf ett jäkla bra tag sen :-) kändes la gott, känns som fasiken i biceps dock fast det gillar jag ;-) tycker jag har svårt med ryggträningen ibland, men när jag var färdig så kändes det i latsen iaf så, jaja!
är jätte trött nu :( somnnade på bussen påväg hem och det är en resväg på ca 10 min haha ;-) Nu ska det ätas kycklinggryta, yummie!
-25kg/-20kg i chinsen, det är inte helt pjåkigt faktiskt. Är många som inte klarar av några chins eller dips när dom testar det första gången så det där skulle jag inte kalla särskilt svagt.
Men bara nöta chins och dips även fast du är "svag", det är väldigt bra övningar.
JO det känns att det är bra övningar för det är jäkligt jobbigt :P Har en satans jäkla träningsvärk i ryggen/trapzen idag så det är sjukt! Fast sjukt gött :-) jag älskar och få träningsvärk, jag typ strävar efter att få det. hihi