Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 … 19  

Carros träning

Från: trollhättan
Registrerad: 2006-11-08

hallå :-)

Dags för mig att starta en dagbok här på hälso. Något jag funderat över ett tag men aldrig fått tummen ur! Vi får se hur det går! Vart medlem här ett bra tag men inte gjort så mkt väsen av mig. ;-)

Är en tjej som fyller 19 år i år. Utbildad undersköterska och jobbar på Näl i trollhättan dvs. Norra Älvsborgs Länssjukhus för er som inte bor i närheten =) Jobbar bara extra men det brukar bli en hel del! När jag inte jobbar så tränar jag och när jag inte tränar eller jobbar passar jag på att umgås med mina vänner ;-) Kan tillägga att jag har tränat "seriöst" i ca 10 mån.

Kön: Kvinna/tjej
Ålder: 19 i år
Längd: 169/170 cm, inte riktigt säker :-)
vikt: 54-55 kg
Bf %: 21,9 % senast jag mätte för ca 2 mån sen

Tränar mest styrketräning men försöker att gå på step eller liknade 1-2 ggr i veckan, tycker det är svinkul men ibland hinns det inte och då det är friare att ta ett pass på gymmet så det blir lätt så. =) Styrketränar gör jag minst 3 ggr i veckan ibland 4 då jag ibland har svårt att hålla mig borta ;-) för närvarande så har jag egentligen inget schema utan det har bara blivit att jag kört såhär efter att ha provat på helkroppspass ett tag.

dag 1: Bröst, biceps, Triceps
dag 2: Ben, mage
dag 3: rygg, axlar

Brukar alltid se till o ha vilodag eller kondition mellan benpasset och ryggpasset samt ryggpasset och bröstpasset. hehe
Ska ta och kika på schemat och ändra lite när jag får tid och ork fungerar sålänge iaf!

Kommer inte på något mer för stunden men får updatera om det poppar upp något! Har ni några frågor så fråga på :-) Ciao

Senast redigerat av Carro09 (2008-03-26 22:25)

Måndagens bröstpass :-)

Bänkpress:
uppv. 20 kg: 20
        30 kg: 9
        32,5 kg: 4,5
        30 kg: 8

Sned hantelpress:
10 kg: 9
11 kg: 6,7

Pec deck: *andra gången jag kör denna övningen, den känns fortfarande skum på nått sätt haha
10 kg: 10
15 kg: 6*3

stångcurl:
12,5 kg: 10
15 kg: 6
17,5 kg: 3
15 kg: 6

hantelcurl:
9 kg: 4 på varje arm
7 kg: 9,8 på varje arm

pushdown:
10 kg: 15
15 kg: 9
20 kg: 4
17,5 kg: 7

Rep bakom nacken:
10 kg: 10
12,5 kg: 5

kickback: * sänkte till 4 kg så jag kunde sträcka ut ordentligt
5 kg: 8*2
4 kg: 10

Biceps drag med rep (heter? haha)
10 kg: 10*3

Var ett bra pass och jag hade träningsvärk i tuttarna och biceps så nått gjorde jag väll rätt iaf. :-) Är ganska klen men ja, jag försöker styra det åt rätt håll iaf :D

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-11-11

Haha, kul skrivet. Bra bänkat för din ålder/vikt/kön.

Kvällens Benpass som var grymt ;-)

Knäböj: * hatkärlek till denna övning
uppv. 20 kg: 15
        40 kg: 8
        45 kg: 5 PB! haha
        50 kg: 3 PB!
        30 kg: 10

Gick loss i böjen idag, försökte tänka på tekniken och den kändes bra idag. kör djupaknäböj, djuuupa ;-) Efter det gick jag vidare mot den liggande bencurlen i lyckorus!

Liggande bencurl:
15 kg: 10
20 kg: 8
25 kg: 4
22,5 kg: 5
20 kg: 6

*Efter ungefär 1:a setet händer något mycket märkligt, jag börjar prata med någon kille som alltid är på gymet när jag är där. bara hoppa en groda ur munnen på mig, men inget dumt eller elakt :-) Tänkte att han tror la jag är knäpp men vi prata mer sen riktigt trevligt =)  måste vart ruset från Pb:a i böjen ;-)

Benspark:
50 kg: 4,4

Insida lår i maskin:
45 kg: 8*3

Utfall: * trött i benen här och tycker den övningen är sååå jobbig men det gick!
8 kg: 10*3 på varje ben

Stående vadpress i smith: *smithstången inte medräknad då jag ej vet vad den väger =)
40 kg:10*4

* Lite mer prat med min nya kompis :-)

Avslutade med baksida lår på boll 12*3 o lite stretch sen bar det av hemåt! Benen möra som jag vet inte :-)

T-Rex skrev:

Haha, kul skrivet. Bra bänkat för din ålder/vikt/kön.

Tack, tycker jag är klen men ja kämpar för o bli starkare och mkt starkare har jag blivit jämfört mot förr vill jag lova!

Från: Glasgow
Registrerad: 2005-11-07

Tänkte bara hälsa lite, hej hej :)
Kämpa på! Styrkan kommer snabbt.

Delightful_imp skrev:

hej på dig med. trevligt =) mja fast har ju tränat i hm 10 mån :D

Carro09 skrev:

Delightful_imp skrev:

hej på dig med. trevligt =) mja fast har ju tränat i hm 10 mån :D

*host* jamen dåså...:p
Bra benpass också... missade det första gången :)

tack tack :) har alltid vart väldigt klen. så "stor" viktmässigt som jag är nu har jag aldrig vart. :O har haft problem med att gå upp i vikt, men det har gått åt rätt håll. =) på 1 år har jag gått upp ca 4 kg. samt sänkt min fett procent från 23,1 till 21,9 så det får duga!

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Bra böjt! Kul att se någon som böjer rätt (djupt dvs).

Angående överkroppspasset tycker jag att du ödslar för mycket energi på mindre bra övningar. Det hade räckt om du kört bänk, lutande hantelpress, stångcurl, DIPS och pushdowns. Fokusera alltså på det som bevisat ger resultat, istället för kickbacks med silverhantlarna.

Cybercowboy skrev:

Bra böjt! Kul att se någon som böjer rätt (djupt dvs).

Angående överkroppspasset tycker jag att du ödslar för mycket energi på mindre bra övningar. Det hade räckt om du kört bänk, lutande hantelpress, stångcurl, DIPS och pushdowns. Fokusera alltså på det som bevisat ger resultat, istället för kickbacks med silverhantlarna.

tack för tipset/en. dips gillar jag inte :( tycker jag är dålig på det därför struntar jag oftast i o köra det, dålig undanflykt. japp :D men, var ett tag sen så får la prova på det igen o ge det en chans bara för att du sa så :) kickbacks kör jag bara ibland för att jag tycker det är kul ;-)

Dips är inte ett måste, men det är en kanonövning för överkroppen (om man inte heter Lajne). Liggande tricepspress runt huvudet är också en bra övning du borde ha med, åtminstone varannan vecka eller så.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Desto större skäl att dippa! En väldigt bra "tumregel" när man tränar, en av de viktigare faktiskt, är att man varje pass gör något man verkligen hatar. Det man hatar är något man undviker och alltså något man är relativt dålig på. Genom att träna just det kommer man öka bra och ta sig till nya nivåer.

Gör något du hatar varje pass och du kommer utvecklas bättre.

Cybercowboy skrev:

Dips är inte ett måste, men det är en kanonövning för överkroppen (om man inte heter Lajne). Liggande tricepspress runt huvudet är också en bra övning du borde ha med, åtminstone varannan vecka eller så.

jo jag vet det :( haha =)

mm har kört den ibland men ska be om lite teknikhjälp där snart så jag får lite bättre koll på den!

stevebc skrev:

Desto större skäl att dippa! En väldigt bra "tumregel" när man tränar, en av de viktigare faktiskt, är att man varje pass gör något man verkligen hatar. Det man hatar är något man undviker och alltså något man är relativt dålig på. Genom att träna just det kommer man öka bra och ta sig till nya nivåer.

Gör något du hatar varje pass och du kommer utvecklas bättre.

det har du iofs rätt i. oftast så varierar det sig väldigt mkt. ena veckan älskar jag knäböj tex. idag =) andra veckan tycker jag det är döö jobbigt och hatar övningen fast jag gör den fortfarande för jag vet att den är svinbra så egentligen borde jag köra samma grej med dipsen!

Idag blev det lite konditionsträning på gymmet. Löpning i 40 min. Höll på att dö då detta inte är något jag brukar ägna mig åt. =) Hade tänkt på ett box pass men hann inte. Efter löpningen så blev det lite mage.

Brutalbänk
7*3

crunches i maskin
30 kg: 10
35 kg: 7*2

mage på balansboll. hm man har fötterna på bollen och står som att man ska göra armhävningar fast man drar benen mot magen ;-) bättre förklaring än så kommer jag inte på för tillfället. 10*3 iaf.

Nu blir det 2 vilodagar då jag ej har tid att träna, jobbar för fullt så på söndag blir det rygg och axlar :-) Ha en trevlig helg allesammans!

hopp, idag blev det ett rygg/axel pass fast ett mindre bra sådant =( har jobbat i 6 dagar så är rätt mör. Jobbar ju på sjukhus som undersköterska så det är ganska mkt tunga lyft osv. Men iaf det som sket sig var att gymmet stängde kl 6 och innan jag hann va på plats va klockan tjugo över 5 så det fick bli ett väldigt stressigt pass. Jag gillar att ha god tid på mig när jag gymmar, mina pass brukar bli ganska långa ibland :-) men bättre med lite träning än ingen träning alls!

Stående Millitärpress
15 kg : 12
17,5 kg: 8
20 kg: 7,5 PB

lyft åt sidan * detta är en övning jag ibland har svårt för, fråga mig inte varför jag överanalysar den tror jag. hm
4 kg: 9
3 kg: 10,11
4 kg: 9

Stångrodd * Ännu en krångling övning tror jag överanalyserar tekniken och så här med :-)
20 kg:12
25 kg: 11
30 kg: 9,10

latsdrag
25 kg: 9*2
30 kg: 4

latsdrag med V handtag
25 kg: 10
30 kg: 5,6

rodd i dragmaskin
25 kg: 12
30 kg: 9
35 kg: 6

Sen stängde det :( imorn blir det step så får jag nog smita in och köra lite baksida axlar och ryggresningar med :-) + att jag är leedig!!! Så blir kanske en morgonpromenad om jag orkar ;-)

Idag blev det ett bröst och armpass. Gick väll hyffsat inget märkvärdigt pass men :-)

Bänkpress
uppv. 20 kg: 20
32,5 kg: 5,5
35 kg (passare): 4

sned hantelpress
11 kg: 8,7*2

peck deck
15 kg: 7,6,6

Stångcurl
15 kg:8
17,5 kg: 4,3

hantelcurl
8 kg: 10 på varje arm
10 kg: 3 -||-
7 kg: 10 -||-

stående tricepspress
15 kg: 11
20 kg: 5,5
17,5 kg: 7

rep bakom nacken
12,5 kg: 7*2,6

Liggande tricepspress *Fick syn på min kusin och drog med han bort för lite hjälp med denna övning. Var trött i triceps men gjorde 3 set med stången och det kändes bra.
8,5 kg:7*3

Avslutade det hela med 10*3 armhävningar på knä för att mjölka ur det sista. Blev inga dips idag heller hihi. Nästa gång ska jag försöka skärpa mig! :-)

Tycks gå framåt med det mesta! Du lär bli starkis på nolltid!

Delightful_imp skrev:

Tycks gå framåt med det mesta! Du lär bli starkis på nolltid!

det är ju det som är finessen med o ha journal, måste man ju änna pressa sig lite mer så det går framåt, annars blir det ju inget roligt att skriva ;-)

Ett benpass blev det idag. börjar känna mig krasslig i halsen :( så passade på o ta benpasset idag ifall jag blir sjuk :-) haha

knäböj
uppv. 20 kg: 15
40kg: 8
50 kg 3
55 kg 1 *vingligt det där, tråkigt att tekniken ska bli så förbannat dålig så fort jag lassar på så mkt vikt. eller mkt o mkt men ja :-) öva, öva

benpress * Vi har fått en ny benpress maskin på gymet. den är svin skön och den känns väldigt ergonomisk och skonsam må jag säga inte för att jag brukar köra benpress men ;-) tog det lite lugnt iaf eftersom det var första gången. Nästa gång ska jag prova lassa på lite mer.
40 kg: 10
60 kg: 10
80 kg: 8

liggande lårcurl * känner att jag många ggr tar i lite med vaderna så att säga, så får nog minska på vikterna kanske
15 kg: 10
22,5 kg: 5
20 kg:6,6

benspark
40 kg:10
50 kg:4
55 kg:3
40 kg:8 + 2 halva haha

insida lår i maskin
45 kg:8*2
50 kg: 4

Sen avslutade jag med baksida lår på boll 12*3. Det var allt jag orkade med idag :-)

Från: Skurup
Registrerad: 2007-01-03

Imponerande! Bra böj defentivt, stark som en oxe ffs!

mvh

Carro09 skrev:

*vingligt det där, tråkigt att tekniken ska bli så förbannat dålig så fort jag lassar på så mkt vikt. eller mkt o mkt men ja :-) öva, öva

Hur står det till med magen och magträningen? Har man en svag bål så får man direkt lida av det i böjen. Tänk på att du ska vara stenhård i kroppen när du böjer: sug in och tryck ner luft i buken - INTE bröstet (fast det ska självklart hållas spänt också så att du inte tappar formen) - det gör att du får ett bra tryck och hjälp i bottenläget att komma upp igen.

Sjoblad skrev:

mvh

tack :) känns dock inte så, och inte blev det bättre när man kommer hem o brorsan bara "nej men det är väll inte så bra" glädjedödare :(

Carro09 skrev:

Sjoblad skrev:

mvh

tack :) känns dock inte så, och inte blev det bättre när man kommer hem o brorsan bara "nej men det är väll inte så bra" glädjedödare :(

Brorsan har fel! Där var ett bra benpass :)

Sidor: 1 2 3 … 19  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB