Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

6 stycken frågor om min träning

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Är det bara jag som inte riktigt orkar läsa vad forskarna säger? Jag testar få set = det går åt skogen. Jag testar fler set = det går bra. Innan det kommer upp, så ja jag har testat till fail både i låg och högsetsvarianterna.

Hmm. Det är är en bit från ursprungsfrågan. Vi kan fortsätta i en ny tråd om behovet att stångas mer finns :)

Registrerad: 2008-03-19

Honn skrev:

Är det bara jag som inte riktigt orkar läsa vad forskarna säger? Jag testar få set = det går åt skogen. Jag testar fler set = det går bra. Innan det kommer upp, så ja jag har testat till fail både i låg och högsetsvarianterna.

Hmm. Det är är en bit från ursprungsfrågan. Vi kan fortsätta i en ny tråd om behovet att stångas mer finns :)

Vad anser du om träning till positivt misslyckande?

Vad anser du om träning till positivt misslyckande gällande lågrepsvarianterna?

Vad anser du om träning till positivt misslyckande gällande högrepsvarianterna?

Skillnader?

Jag hoppas att du har uppfattat mig korrekt.

Bästa hälsningar, CA.

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Vad anser du om träning till positivt misslyckande?
Fungerar, men vill man bygga maximalt med styrka bör man undika fail för det mesta. Det fungerar dock fint om man vill bygga. Det man bör tänka på är att det sliter mer på kroppen trots att man kanske lyfter totalt sett mindre vikt under ett pass än om man skippade fail. Som nybörjare tror jag det finns en poäng i att träna till fail om man kan göra det med hygglig teknik. En del, men inte alla, tror sig klara av många resp mindre än vad de egentligen gör. Då är det bra med lite träning till fail för att inse hur mycket man egentligen kan köra.

Vad anser du om träning till positivt misslyckande gällande lågrepsvarianterna?
Vad anser du om träning till positivt misslyckande gällande högrepsvarianterna?

Periodvis kan det vara bra för att hitta sina gränser och se om man verkligen inte klarar av ett rep till.

Om jag går till min egna träning, så har jag testat både utan, till och förbi fail. Jag lyfter mer vikt/pass om jag inte kör till fail och återhämtar mig bättre.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB