Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Träningstips sökes !

Registrerad: 2008-01-05

Jag behöver motivation och tränings-tips.
Har ni några idéer på övningar/antal set/antal reps ?
Jag har tillgång till skivstång, hantlar och pull-up-bar.
Jag kommer köra 3 ggr/vecka, och kommer i första hand fokusera på axlar och armar, men gärna någon rygg-, mage- och benövning också.
Gärna tips på övningar både med och utan redskap som ger resultat.

Jag kan tillägga att jag väger ca. 63,5-64 kg. Jag vill öka till 65 kg i första steget och sedan ytterligare till ca. 67-70 kg (om möjligt)

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

fadetoblack skrev:

Jag behöver motivation och tränings-tips.
Har ni några idéer på övningar/antal set/antal reps ?
Jag har tillgång till skivstång, hantlar och pull-up-bar.
Jag kommer köra 3 ggr/vecka, och kommer i första hand fokusera på axlar och armar, men gärna någon rygg-, mage- och benövning också.
Gärna tips på övningar både med och utan redskap som ger resultat.

Jag kan tillägga att jag väger ca. 63,5-64 kg. Jag vill öka till 65 kg i första steget och sedan ytterligare till ca. 67-70 kg (om möjligt)

Ett program som du kan köra 3 ggr  i veckan som bara innehåller stång och hantlar alltså?
Har du tillgång till nån bänk?

Skulle köra tex så här:
Knäböj
Marklyft
Stångrodd
Bänkpress/hantelpress
Hantellyft åt sidan (axlar)
Stångcurl
Smal bänkpress

Om du ska fokusera extra på armar och axlar så föreslår jag att du kör passet ovanför på tex måndag och fredag och slänger in ett extra pass på onsdagen som kan se ut ungefär så här:

Pass 2 (fokus axlar och armar)
Militärpress
Stående rodd
Bicepscurl med hantlar
Tricepsextension med stång
Stångcurl
smalbänk

Att varva biceps och triceps tycker jag kan ge lite extra tryck. Kan även välja att supersetta dom.

Lycka till och hoppas du fått lite nya uppslag.

Från: Malmö
Registrerad: 2008-04-16

Om du inte tidigare har styrketränat ska du börja med 15 reps i varje och 3 set. Sedan kan du öka vikterna och minska repsen.

Registrerad: 2008-01-05

hugok skrev:

Om du inte tidigare har styrketränat ska du börja med 15 reps i varje och 3 set. Sedan kan du öka vikterna och minska repsen.

Tack för svar ! Hur många set kan/bör man gå upp till när det gäller t.ex. armhävningar ? 4,5,6 ?
Du menar att jag börjar på x antal kg och 3x15, sedan tyngre vikt och 3x14,3x13 o.s.v. Men till slut kommer man ju ner på 0 reps/set, eller tänker jag helt fel ?

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB