Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 … 9  

Englund goes 130-140 i bänken innan årets slut!

Från: Göteborg
Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

Saftigt pass! :)

Mvh

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Eh? Böja med kudde?

Från: Övik
Registrerad: 2005-09-12

Äh, varför inte göra det så bekvämt för sig som möjligt?

Tisdag 18 mars

Kasst pass. Jag kanske skriver ner det senare....

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Englund skrev:

Ptja, det finns ju den där detaljen med att det blir lättare för den att rulla av, vilket förutom skaderisken i sig sätter en enorm stress på axlarna i ett konstigt läge då du måste hålla emot mer med händerna. Eller den där detaljen med att det jämnt fördelade trycket stryper blodtillförseln upp till huvudet vilket gör att man riskerar att svimma på högre vikter. Eller slutligen den där detaljen med att det inte alls är bekvämt, och det tar inte lång tid att vänja sig vid att inte ha den:P

Lajne skrev:

Englund skrev:

Ptja, det finns ju den där detaljen med att det blir lättare för den att rulla av, vilket förutom skaderisken i sig sätter en enorm stress på axlarna i ett konstigt läge då du måste hålla emot mer med händerna. Eller den där detaljen med att det jämnt fördelade trycket stryper blodtillförseln upp till huvudet vilket gör att man riskerar att svimma på högre vikter. Eller slutligen den där detaljen med att det inte alls är bekvämt, och det tar inte lång tid att vänja sig vid att inte ha den:P

Men arean*vikten blir ju trycket. Och frågan är om det verkligen blir högre tryck med kudden.

Webbsida

Blodådrorna är fler än en. Med en stång lägger sig trycket på ett fåtal punkter (och dessutolm helt annorlunda punkter, lite beroende på var man lägger stången) och stryper blodet just på dessa punkter, vilket inte är något större problem. Med en kudde lägger sig trycket överallt och stryper allt blod. Skillnaden torde vara uppenbar:)

Torsdag 20 mars

Bänkpress: 50*12
80*11,9,8,8

Knäböj: 60*12
110*9,8,7,7

Dips: kv+20*7,7,6
Chins: 8,7,7
Sittande kabelrodd: 3 set.
Framåtlutande hantellyft: 3 set.
Situps: 3 set.

+Tungt pass. Såg ett par stjärnor efter några set knäböj. Jag är inte van att köra så höga reps på så stora övningar, det sliter.

Senast redigerat av Englund (2008-03-20 10:04)

Måndag 24 mars

Bänkpress: 60*10
90*6
92,5*4
95*3

Knäböj: 20*10
110*8
120*6
125*5

+ en massa stora övningar så som benpress, dips, hantelpress, chins och rodd. Skönt pass:)

Senast redigerat av Englund (2008-03-24 09:02)

Torsdag 27 mars

Bänkpress: 60*6
90*4
97,5*3
97,5*3
97,5*3
100*2
70*6 - explosivt
70*6 - explosivt

Marklyft: 50*10
80*10
110*6
130*6
140*4
140*4
140*4
150*1

Chins: 10, 8, 7
Dips: 3 set.
Vadpress: 3 set.
Militärpress: 2 set.
Benpress: 3 set.
Situps: 3 set.

+ Det gick skitbra att pressa bänk idag.
+- Lite halvslö när det gäller marken. Längesedan jag körde mark.

Från: Lund
Registrerad: 2007-09-07

Tjena jag är rätt sugen på att söka röjdyk om jag skulle vara sjuk eller på annat sätt klanta mig på kustjägarnas tester... hur pass bra tränad bör man vara? Har för mig du skrev att du hade fysiken som krävdes men inte riktigt trivdes, men vilken lägstanivå på fysiken skulle du säga krävs?

Mvh :-)

Oj, det är svårt att säga faktiskt. Jag kan väl skriva upp ungefär mina stats när jag ryckte in.

Milen: ~40-41 min. ungefär.
3 km: < 11 min.
Hålla andan: Uppemot 3½ min.
Längddykning under vatten: 62 meter.
Bänkpress: 100 kg?
Knäböj: 120 kg?
Armhävningar: ca 50 strikta enligt lumpens regler.
Några tider på simningen mätte jag aldrig. Men jag kunde crawla 1000 meter utan större problem iallafall.

Ett hett träningstips är att sticka ut och springa och hålla andan varannan lyktstolpe. Detta för att träna upp din koldioxidtolerans. Det är rolig träning också:)

Detta är ungefär hur jag låg till. Men det spelar ganska liten roll hur bra tränad man är anser jag. Huvudsaken du har viljan så går det även om du inte är så jättebra tränad. Lycka till i vilket fall som helst :)

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Englund skrev:

Ett hett träningstips är att sticka ut och springa och hålla andan varannan lyktstolpe. Detta för att träna upp din koldioxidtolerans.

Snackar vi jogging speed då eller? Och hur långt, känns aningen dödande att göra det i 5km. xD

När jag tränade på det viset så körde jag i 2-minutersintervaller. 2 minuter då jag höll andan varannan lyktstolpe, då inte så hög fart. Detta följt av 2 minuter högt tempo normal löpning. Sedan 1 minut lugn jogg och börja sedan om med att hålla andan:)

Edit: Jag brukade hålla mig till 3-6 km ungefär. Det är ganska psykiskt jobbig träning. Och kroppen är riktigt jäkla död efter en liten stund. Mjölksyra och jävulsskap i benen.

Senast redigerat av Englund (2008-03-29 13:46)

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Tänkte experimentera med det mesta i löpning/konditionsträning innom en snar framtid. Ju fler saker att testa på, ju mer erfarenhet. :) Sen så kanske något av det ger riktigt bra resultat, eller man blir riktigt allround, inte helt fel. :)

Lördag 29 mars

Bänkpress: 60*12
90*5
97,5*3
100*2
90*5
95*3
80*10
80*9

Marklyft: 60*10
90*10
130*6
135*8
140*6
150*2

Registrerad: 2006-10-19

Englund skrev:

Morgonvikt: 80,1 kg.

Va fan, vi vägde ju lika mycket i juli om jag inte minns fel. Bra vikt och fin 2:a på 100.

mikli skrev:

Englund skrev:

Morgonvikt: 80,1 kg.

Va fan, vi vägde ju lika mycket i juli om jag inte minns fel. Bra vikt och fin 2:a på 100.

Tack o bock. Vad låg vikten på i juli? 77 eller något liknande om jag inte är helt ute och cyklar?

Registrerad: 2007-06-26

Lajne skrev:

Englund skrev:

Aldrig tänkt på. Är det så i praktiken? D v s finns det fall där folk som knäböjt påverkats av detta så det inte bara är ett ponerat teoretiskt inlägg?

Englund skrev:

Oj, det är svårt att säga faktiskt. Jag kan väl skriva upp ungefär mina stats när jag ryckte in.

Milen: ~40-41 min. ungefär.
3 km: < 11 min.
Hålla andan: Uppemot 3½ min.
Längddykning under vatten: 62 meter.
Bänkpress: 100 kg?
Knäböj: 120 kg?
Armhävningar: ca 50 strikta enligt lumpens regler.
Några tider på simningen mätte jag aldrig. Men jag kunde crawla 1000 meter utan större problem iallafall.

Ett hett träningstips är att sticka ut och springa och hålla andan varannan lyktstolpe. Detta för att träna upp din koldioxidtolerans. Det är rolig träning också:)

Detta är ungefär hur jag låg till. Men det spelar ganska liten roll hur bra tränad man är anser jag. Huvudsaken du har viljan så går det även om du inte är så jättebra tränad. Lycka till i vilket fall som helst :)

Ja jävlar, du slutade inte för att du inte var i bra form iallafall...

Registrerad: 2006-10-19

Englund skrev:

Vad låg vikten på i juli? 77 eller något liknande om jag inte är helt ute och cyklar?

Jag tittade i min gamla dagbok och har för mig att min vikt då låg runt 75 och att du skrev att vi var typ lika långa, körde på samma vikter och vägde lika mycket.

Från: Hunnebostrand
Registrerad: 2005-01-10

Kul att du kör tungt på gymmet Englund :D.
Jag tränar i din t-shirt och dina shorts ;). Ger mig lite extra tryck i musklerna.

Från: Hunnebo
Registrerad: 2007-01-06

om du fortsätter såhär kanske du spöar mig i armbrytning till sommarn ;)

Jag har några lakan som är dina.

Webbsida

Alltidxx skrev:

Lajne skrev:

Aldrig tänkt på. Är det så i praktiken? D v s finns det fall där folk som knäböjt påverkats av detta så det inte bara är ett ponerat teoretiskt inlägg?

Jag har fått berättat för mig att det ska ha hänt, ja. Men med tanke på att det finns exempel på folk som har svimmat i böjen även utan kudde kanske man kan spekulera runt om kudden verkligen var orsaken eller inte; jag skriver i vilket fall det jag har fått lära mig är sant och kan tyvärr inte göra mer än så:P

Alltidxx skrev:

Ja jävlar, du slutade inte för att du inte var i bra form iallafall...

Hoppas jag verkligen inte:)

mikli skrev:

Jag tittade i min gamla dagbok och har för mig att min vikt då låg runt 75 och att du skrev att vi var typ lika långa, körde på samma vikter och vägde lika mycket.

Det stämmer nog bra.

vedor skrev:

Kul att du kör tungt på gymmet Englund :D.
Jag tränar i din t-shirt och dina shorts ;). Ger mig lite extra tryck i musklerna.

Förstår det. Jag fattar inte varför dom inte säljer mina kläder under kategorin "pump/NO-produkter" i olika kosttillskotts-affärer :D

Flash skrev:

om du fortsätter såhär kanske du spöar mig i armbrytning till sommarn ;)

Jag har några lakan som är dina.

Det kan du räkna med ;). Sängkläderna kan du behålla...

Måndag 31 mars

Pumpade igenom kroppen. Höga reps i samtliga övningar. Jag orkar inte skriva ner så detta får duga:)

Senast redigerat av Englund (2008-03-31 22:54)

Sidor: 1 2 3 4 5 … 9  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB