Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Ska börja köra Smolov. Lajne,titta hit?

Registrerad: 2007-06-24

Tjena tjena.
Nu är det så att jag hade tänk och köra en dubbel smolov i bänk och böj. Har läst igenom Lajne's dagbok lite grann, och jag skulle behöva hjälp med att fixa ett bra träningsschema jag kan följa under den här perioden! Grejen är den att jag helst skulle vilja ha lite konditionsträning med också, men vet inte om man pallar det? Skulle i alla fall vara kul om Lajne skulle ha lust och hjälpa mig lite! Självklart så får alla som vill komma med tips =)

EDIT:Oj då, jag tror jag la tråden fel nu =D

Senast redigerat av Krille1234 (2008-03-27 00:22)

Från: Norrköping
Registrerad: 2005-12-15

Han har ju en TDB annars där du kan fråga....eller sry föresten..det ser ut som någon släppt en bomb i den, tror den har spårat ur för tillfället. xD

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

HSB: Urspårningen är så som jag ser det uppstyrd av mig personligen, tänkte först be steve ta bort hela diskussionen men jag tänkte att folk lika gärna kan få läsa om den enda regel som gäller för vad jag tycker ska postas i min TDB. Bilder på llamor, pandor, rasistskämt, häcklande skämt om byggare/lyftare, allmänt spam osv är alltså fullt tillåtet ;)

Krille1234: Nej, asså... Nej. Har du sett vad som har hänt med alla andra som har kört smolov? Sjukdom, överträning, skador, eller en kombination av dessa är vad som med stor sannolikhet väntar dig. Om du då inte har möjligheten och disciplinen till att inte bara genomföra passen med perfektion, utan även sova ordentligt och äta som ett förbannat svin. Det är ju ingen slump att jag har gått upp 2-4kg varenda gång jag har lyckats genomföra det här. Det är heller ingen slump att, oavsett om det handlar om att jag är ett genetiskt underbarn när det gäller att absorbera volym eller om det bara är så att jag har lättare för att hålla en bra rutin, jag är den enda vi känner till som nånsin har lyckats genomföra detta, och inte ens jag har nånsin gjort det perfekt. Jag misslyckas alltid i antingen bänk eller böj. Steve lyckades visserligen en gång i bara böj också, men han höll inte schemat exakt utan hade en del extra vilodagar.
De få människor jag har rekommenderat programmet till har varit folk som jag har sett föra seriösare dagböcker på forumet under en längre tid, därför att jag har trott att de skulle lyckas. Men dessa människor har, som sagt, utan undantag gått bet. Så, med bakgrund av detta, tänker jag inte hjälpa dig helt enkelt därför att jag inte vill riskera att det jag gör är att hjälpa random fjortis skada axlar/knän/höfter/armbågar/handleder/nervsystem, eller bara totalt träna bort sin muskulatur. Mina egna knän är ffs inte ens helt återhämtade från mitt första försök än.
Vill också påpeka att bara det faktum att du ens överhuvud taget kan få för dig något sådant som att ens vagt antyda, för att inte tala om att på fullaste allvar föreslå, konditionsträning i kombination med en smolov som ens en skämtsam möjlighet för att inte tala om ett reellt alternativ, befäster min övertygelse om att du är inte redo än. Jag tror dessutom att de andra som har provat kommer att komma in i tråden och hålla med mig. Du är helt enkelt inte redo för att vakna upp en dag med en träningsvärk som nästan hindrar dig från att gå och knäleder som skriker om nåd, och veta att det om bara några timmar är dags för ett pass som är tyngre än det som tog dig till det stadie du befinner dig i.

Så ja. Sorry. Men det finns betydligt mindre riskfyllda vägar att uppnå samma resultat på, även om det kräver lite mer tålamod.

//Lajne

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

jag har precis som Lajne säger kört en smolov och misslyckats totalt.. Jag var inte nog seriös och hade inte läst på nog. Inget jag rekommenderar om du inte är grymt kunnig och seriös med det..

Registrerad: 2004-03-11

Kan nån utan att anvisa mig till google förklara vad smolov är? Jag fattar ändå inte hälften av det jag hittar.

Från: Lund/Gerda
Registrerad: 2005-10-06
Webbsida

vajolent skrev:

Kan nån utan att anvisa mig till google förklara vad smolov är? Jag fattar ändå inte hälften av det jag hittar.

tycker den här tråden förklarar det rättså bra, om du kollar steves post tex http://www.halso.info/forum/t-28001.html

edit; och om du går in här, http://www.joeskopec.com/smolov.html och matar in ditt 1RM i böj eller bänk tex så kan du se hur ett smolov-program hade sett utt i ditt fall :)

Senast redigerat av sjöräven (2008-03-27 01:43)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB