Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 32 33 34 35 36 … 40  

Starkast på Hälso!

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

tackar igen.
än så är det väl inte försent, jag är inte mer än 23 år, men jag tränar faktist till kroppsbyggare, så jag har egentligen aldrig satsat på att bli stark. det har bara blivit det i benen när jag satte igång och tränade dom. ryggen blir säkert bättre med åren, speciellt när jag får lite mer styrka i magen samt bättre teknik, det får jag allt läsa på lite mer om på den här sidan, för här finns det ju killar som är ordentligt super i övningen! för lite kul är det ju att lyfta tungt ibland.

Registrerad: 2008-03-09

Lite småkul tråd...
Hänger på & ser vart man hamnar.

Ålder/32år
Längd/166cm
Vikt/65-66kg i dagsläget

Fd styrkelyftare...

Bästa resultat på samma tävling med utrustning dvs dräkt, bänktröja, lindor, bälte och handledsbindor...

Min vikt: 63kg

Knäböj: 217.5kg
Bänkpress: 190kg
Marklyft: 225kg                             *Samlgt 632.5kg*

gjorde 235kg lätt i böjen och 240kg i marken men blev tyvärr ej godkänt.

Bästa resultat vid olika tillfällen klass 67.5kg

Knäböj: 230kg
Bänkpress: 190kg
Marklyft: 230kg

Resultat utan utrustning.

Min vikt: 63-65kg
inget av dessa resultat är max, jag inte kört på tyngre vikter utan utrustning.

Knäböj: 185kg*2-3/5set
Bänkpress: 175kg*1/5set
Marklyft: 200kg*1/5set                  *Samlgt 560kg*

Personbästa

Knäböj: 240kg (träning)
Bänkpress: 195kg (träning)
Marklyft: 240kg (tävling) men godkändes ej.                           

Senast redigerat av Pulzen (2008-05-28 23:36)

Från: Luleå
Registrerad: 2006-02-03

Pulzen, du är grymt stark! det blir inte svårt att lista ut på vilken placering du hamnar på på listan :)

vi vanliga dödliga drömmer iväg efter dom resultaten =D vem vill inte kunna dra 200 i t-shirt?

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Jävlar vad starkt men du fick inte ut så mycket av böjdräkt/lindor ser det ut som. Jag får ut relativt lite jämfört med mina kamrater och då var det ändå ~170-180 utan och 225-235~ med.

Stabil ledning, helt klart etta i wilks-ligan med, garanterat!

stevebc skrev:

Jävlar vad starkt men du fick inte ut så mycket av böjdräkt/lindor ser det ut som. Jag får ut relativt lite jämfört med mina kamrater och då var det ändå ~170-180 utan och 225-235~ med.

Stabil ledning, helt klart etta i wilks-ligan med, garanterat!

Jag gjorde högre slutresultat... men valde att ta med dom godkända.

Serien såg ut så här!
63kg vid innvägning

Knäböj: 1/200kg  2/217.5kg*  3/235kg=bom

Bänkpr: 1/175kg  2/190kg=bom  3/190kg*

Marklyft: 1/200kg  2/225kg*  3/240kg=bom

Reste mig lätt med 235kg i böjen men fick underkänt på att den va för grund med 2-3cm.

Bänken bommade jag andra försöket på 190kg men fick det godkänt i 3e.

Drog 240kg i marken men lyckades inte riktigt räta på mig ordentligt i slutdraget så det blev underkänt... men upp kom det i alla fall.

Senast redigerat av Pulzen (2008-04-20 23:17)

Moderator

Okej.. shit vilken otur. 240kg på 63kg kroppsvikt. Nästan fyra gånger kroppsvikten. Helt galet.

Raderat...

Senast redigerat av Pulzen (2008-05-28 23:38)

stevebc skrev:

Okej.. shit vilken otur. 240kg på 63kg kroppsvikt. Nästan fyra gånger kroppsvikten. Helt galet.

Jag gjorde ju i alla fall 3 ggr kroppsvikten i bänken... :)
63x3=189

Moderator

Okej, jag tänkte faktiskt på det efter jag skrev inlägget. 3xBW i bänkpress är mycket mer imponerande än 4xBW i marklyft. Det är något ytterst få människor på den här planeten har lyckats med.

Registrerad: 2004-02-23

Måste instämma, galet bra! Kul med så erfaret folk på forumet.

måste passa på att fråga er galningar som bänkar hur mycket som helst. kör ni me eller utan handskar? själv så får jag ont i händerna så fort jag ligger på vikter över stången nästan. måste ju vara sjukt smärtsamt att köra utan någon form av skyddsutrustning där.

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Jag bänkar iofs inte galet mycket, snarare en aning mindre än dig, men jag har å andra sidan dels använt mig av handskar för länge sen och dels hållt i 125kg bänk med en trasig tumme, och det jag kan säga är att handskar skapar beroendet av sig själv. Slutar man använda dem anpassar sig handen efter ett tag (tar nog längre tid ju mer man lyfter) och det slutar göra ont. Så t.ex. känner jag inget i händerna av latsdrag på 120kg, men däremot när jag körde med handskar för länge sedan och råkade glömma dem hemma en gång gjorde det sjukt ont att latsa så lite som 60kg:P

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Använder aldrig handskar och har aldrig gjort..

Samma här... använder inte handskar och har aldrig gjort.

det beror ju iofs lite på hurdan typ av hud man har. jag kan ärligt säga att mina händer är som silke, har alltid varit och verkar alltid vilja vara det. jag lär ha dom mest feminina händerna på forumet, och i det påståendet så vill jag inkludera tjejerna =D

nej, men skämtåsido så kämpar jag verkligen för att få hård hud och valkar, men det tar sig inte. idag har jag dragit på i ryggpass utan handskar och har lite valkar, men tills imorgon är den hårda huden helt borta. stannar i några timmar. och nej, jag använder inte någon form av fuktighetskräm för dom eller vårdar dom på något annat sätt.

till er alla så får jag bara skriva att jag anser att det är imponerande att se personer som inte använder handskar. speciellt om dom är uppe i pulzens vikter, men jag tycker egentligen att allt över 80 tuan handskar är riktiga grejjer. går inte alls för mig ^^

zartok skrev:

det beror ju iofs lite på hurdan typ av hud man har. jag kan ärligt säga att mina händer är som silke, har alltid varit och verkar alltid vilja vara det. jag lär ha dom mest feminina händerna på forumet, och i det påståendet så vill jag inkludera tjejerna =D

nej, men skämtåsido så kämpar jag verkligen för att få hård hud och valkar, men det tar sig inte. idag har jag dragit på i ryggpass utan handskar och har lite valkar, men tills imorgon är den hårda huden helt borta. stannar i några timmar. och nej, jag använder inte någon form av fuktighetskräm för dom eller vårdar dom på något annat sätt.

till er alla så får jag bara skriva att jag anser att det är imponerande att se personer som inte använder handskar. speciellt om dom är uppe i pulzens vikter, men jag tycker egentligen att allt över 80 tuan handskar är riktiga grejjer. går inte alls för mig ^^

Kanske kan bero lite på vad man jobbar med om dagarna också??? då jag tex alltid haft jobb där man annvänder och utsätter händerna för väldigt mycket... vad vet jag? du kanske är född med fi** skinn i händerna zartok hehe!
Brukar kännas lite i händerna efter ett tungt marklyft men det e väl det enda...

Senast redigerat av Pulzen (2008-03-14 17:51)

Registrerad: 2004-02-23

zartok skrev:

Öm hud beror ofta på att den är för torr och därmed spröd. Testa en mjukgörande kräm, tex fenuril 2 gånger om dagen och efter kontakt med vatten och se vad som händer. Att kräm skulle göra huden ömtåligare är nys.

Raah skrev:

zartok skrev:

Öm hud beror ofta på att den är för torr och därmed spröd. Testa en mjukgörande kräm, tex fenuril 2 gånger om dagen och efter kontakt med vatten och se vad som händer. Att kräm skulle göra huden ömtåligare är nys.

min hud är inte torr eller öm för fem öre, den är fuktig och som siden typ. man kan jämnföra den med en nyss insmord hand faktist, så lena handflator och fingrar har jag. så det är nog inget som skulle hjälpa mig i det fallet. jag får nog fortsätta med att dras med min mjuka hud och ett par handskar som blir svettiga när vikterna går uppåt ^^

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Får du ont i händerna av att köra bänkpress utan handskar? Tycker det låter lite konstigt. Blir skinnet upprivet eller vad är problemet? Hade du sagt i marklyft så hade jag till fullo förstått problemet för där kan mitt skinn också börja släppa lite om man reppar på höga vikter.

Men i bänken har jag aldrig kännt av nåt överhuvudtaget. Gillar i och för sig att ha handledslindorna på vid vikter över 200 men själva händerna har jag aldrig kännt nåt i.

Tror inte det har att göra med jobb som pulzen gissade heller för jag är en kontorsråtta som inte använder händerna till mer än att knacka på ett tangentbord hela dagarna. :)

Fredrikn77 skrev:

Får du ont i händerna av att köra bänkpress utan handskar? Tycker det låter lite konstigt. Blir skinnet upprivet eller vad är problemet? Hade du sagt i marklyft så hade jag till fullo förstått problemet för där kan mitt skinn också börja släppa lite om man reppar på höga vikter.

Men i bänken har jag aldrig kännt av nåt överhuvudtaget. Gillar i och för sig att ha handledslindorna på vid vikter över 200 men själva händerna har jag aldrig kännt nåt i.

Tror inte det har att göra med jobb som pulzen gissade heller för jag är en kontorsråtta som inte använder händerna till mer än att knacka på ett tangentbord hela dagarna. :)

Jag kanske formulerade mig lite dåligt... det jag menade med det var att jag som tex jobbar ganska mycket med händerna hela dagarna och på så vis kanske blir lite härdad att stå emot lite mer än andra... bara en dålig teori från min sida... =)

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Pulzen skrev:

Fredrikn77 skrev:

Jag kanske formulerade mig lite dåligt... det jag menade med det var att jag som tex jobbar ganska mycket med händerna hela dagarna och på så vis kanske blir lite härdad att stå emot lite mer än andra... bara en dålig teori från min sida... =)

Nä då, det var ingen dålig teori och det kan säkert härda händerna en hel del.

Men marklyft härdar dom ganska bra det också. :)

Registrerad: 2008-01-26

Inte alls en dålig "teori" utan sanning mer eller mindre att händer som används och slits på härdas, det byggs upp något som kallas callouses på engelska, t.ex gitarrister får det på fingertopparna i och med att fingrarna skärs av strängarna:)

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

stevebc skrev:

Okej, jag tänkte faktiskt på det efter jag skrev inlägget. 3xBW i bänkpress är mycket mer imponerande än 4xBW i marklyft. Det är något ytterst få människor på den här planeten har lyckats med.

är det inte 4x i bänk som den där lille dansken strävar efter?

Moderator

På bänk-VM 2007 lyfte han 185kg på 55,80 kg kroppsvikt. Så han behöver lyfta 223 för att uppnå det målet, eller dieta. Undrar om det är någon som har klarat det hittils.

Sidor: 1 … 32 33 34 35 36 … 40  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB