Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 40 41 42 43 44 … 49  

Filmtajm.

Registrerad: 2007-08-20

Alltidxx skrev:

Dr.Demento skrev:

Dopar man sig spelar det knappast någon roll hur man tränar, så för honom är det bara dumt att köra tungt då risken för skador ökar. Sen är det ju jobbigt också.
Att lyssna på dopade killar ge träningsråd är bara urbota dumt.

Mvh
/Dr.Demento

Är det rättvist att säga att det inte spelar någon roll hur man tränar för att man dopar sig?

Finns studier som visar att dopningen i alla fall är mycket viktigare än träningen för styrka och storlek. Ungefär ett förhållande på 10:1. Sen har alla ett naturligt max som man inte kan övervinna utan att dopa sig och tyvärr är detta mycket lägre än många tror. Men kan inte se ut som dagens kroppsbyggare om man inte dopar sig. I alla fall om man är över 1,5 m och inte har fem testiklar. Kolla in bilder på kroppsbyggare/strongmen som höll på innan 1940 (innan testosteron dopningen började). De hade bra mat och träning och var genetiskt över medel och inte ser de i närheten ut som dagens siperrippade enorma kroppsbyggare.

Så preppar man ordentligt så spelar det ingen roll hur man tränar. Man behöver igen naturlig anabol signal så man behöver ej köra några jobbiga övningar (mark, böj, frivändningar, stående pressar, chins, dips). Man behöver heller inte oroa sig för överträning utan kan glida omkring på gymmet 7 dag i veckan, pumpa upp sig, spegla sig lite och imponera på småkillarna.

Tyvärr blir de flesta som dopar sig mentalt störda, åldras i förtid (tappar håret och får prostataproblem) och blir impotenta. Slutar de preppa rasar de som korthus och med deras mentala status så är det självmord eller ny kur som är alternativen.

Börja inte med skiten.

Mvh
/Dr.Demento

Från: Sandefjord, Norge
Registrerad: 2005-07-15
Webbsida

Nu vill jag absolut inte försvara användandet av AAS, men det sista inlägget känns lite väl vinklat tycker jag.

Riktigt så lätt som du vill få det till tror jag knappast att det är. Krävs nog lite mer tid och ansträngning än så.

Även om jag helt håller med om den sista meningen

"börja inte med skiten"

Tobbeno skrev:

Nu vill jag absolut inte försvara användandet av AAS, men det sista inlägget känns lite väl vinklat tycker jag.

Riktigt så lätt som du vill få det till tror jag knappast att det är. Krävs nog lite mer tid och ansträngning än så.

Även om jag helt håller med om den sista meningen

"börja inte med skiten"

Över 99% av befolkningen har inte en chans att bli Mr.Olympia (eller ens i närheten) hur mycket de är preppar eller lägger ner tid och möda på mat och träning. Gener är avgörande och ser man bilder på hur ex killar som Jay Cutler och Coleman (Mr.Olympia) såg ut innan de började träna så inser man att de flesta kan inte ens nå deras odopade otränade nivå ävern om de dopade sig och tränar exemplariskt.

Men visst kräver det disciplin att vinna någon större BB tävling, men det är inte träningen som är ett dugg jobbig för dem de är ju en euforikick. Det är det extremt inrutade och enformiga liv de måste leva för att komma i form, och sedan hantera alla biverkningarna från alla de läkemedel de stoppar i sig.

Mvh
/Dr.Demento

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Jag tror ingen här försvarar användandet av AAS eller GH. Jag är ändå intresserad av en rättvisande bild.

Dr.Demento skrev:

Tyvärr blir de flesta som dopar sig mentalt störda, åldras i förtid (tappar håret och får prostataproblem) och blir impotenta. Slutar de preppa rasar de som korthus och med deras mentala status så är det självmord eller ny kur som är alternativen.

Läste för ett par år sedan att baserat på hur mycket beslag tullen gör så uppskattade dom 100 000 användare i Sverige. Låter löjligt mycket tycker jag men det blir säkert ett par stycken när man räknar in alla som bara använt en gång (antar jag). Jag ställer mig ändå tvivlande inför hur rättvisande den bild du ger är. Det finns inget bruk av dessa preparat som är biverkningsfritt men det skalas ju också. Litet kortvarigt bruk=små/få biverkningar, stort och långvarigt bruk=stora biverkningar. Av de av mina vänner som jag vet har använt en gång i tiden så har jag alltid upplevt dom som levnadsglada och barn har dom också. Då kan man snabbt inflika som min lärare en gång gjorde "hur vet du hur dom mår när ingen ser/hur deras potens är"? Sant. Ska vi då vända på det och säga "hur vet vi att dom mår dåligt när dom verkar glada och faktiskt har välmående barn"? Bilden jag får stöder inte en tes som säger att de flesta tappar håret (jag börjar bli tunnhårig och han har tjockt hår, samma ålder) och blir självmordsbenägna och hej och hå.
Vidare så kan vi väl vara övverrens om att Coleman tränat jävligt hårt. Och många byggare tränar riktigt hårt också. Är det bara för att optimera den där tiondelen då?

vajolent skrev:

Den där övningen när Milos låg på rygg å körde biceps i kabelmaskin va bland det mest disco jag sett på länge ^^

En favvoövning som jag glömt bort. Tack för påminnelsen :)

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Curls mot huvudet i kabel är gryyyyym! :) Snacka inte skit om den! :)

Alltidxx skrev:

Jag tror ingen här försvarar användandet av AAS eller GH. Jag är ändå intresserad av en rättvisande bild.

Dr.Demento skrev:

Läste för ett par år sedan att baserat på hur mycket beslag tullen gör så uppskattade dom 100 000 användare i Sverige. Låter löjligt mycket tycker jag men det blir säkert ett par stycken när man räknar in alla som bara använt en gång (antar jag). Jag ställer mig ändå tvivlande inför hur rättvisande den bild du ger är. Det finns inget bruk av dessa preparat som är biverkningsfritt men det skalas ju också. Litet kortvarigt bruk=små/få biverkningar, stort och långvarigt bruk=stora biverkningar. Av de av mina vänner som jag vet har använt en gång i tiden så har jag alltid upplevt dom som levnadsglada och barn har dom också. Då kan man snabbt inflika som min lärare en gång gjorde "hur vet du hur dom mår när ingen ser/hur deras potens är"? Sant. Ska vi då vända på det och säga "hur vet vi att dom mår dåligt när dom verkar glada och faktiskt har välmående barn"? Bilden jag får stöder inte en tes som säger att de flesta tappar håret (jag börjar bli tunnhårig och han har tjockt hår, samma ålder) och blir självmordsbenägna och hej och hå.
Vidare så kan vi väl vara övverrens om att Coleman tränat jävligt hårt. Och många byggare tränar riktigt hårt också. Är det bara för att optimera den där tiondelen då?

vajolent skrev:

Den där övningen när Milos låg på rygg å körde biceps i kabelmaskin va bland det mest disco jag sett på länge ^^

En favvoövning som jag glömt bort. Tack för påminnelsen :)

Jag har nog ovanligt bra insikt då det kommer till dopningen skadeproblem. Har insyn inom både psykiatrin och dopningsmottagningen. Sedan har jag privat genom åren hundratals kontakter med dopade och jag kan med mycket stor säkerhet säga att de flesta får psykiska problem, men visst finns det undantag men jag har inte träffat på någon på 20 år som på något sätt inte blivit påverkat till det sämre.

Visst så är biverkningarna kopplat till doser och tid men för i stort sett alla jag träffat så fortsätter de som börjar tills dess att de får oacceptabla biverkningar. "Jag skall bara köra en kur" mentaliteten är en utopi.   

Jag skrev inte att de flesta tappar håret. Det jag ville få fram var att tecken på åldrande ökar, exempelvis tappar man (självklart måste man ha genetiskt anlag för androgent håravfall) håret mycket fortare än man gjort om man inte tillfört onaturliga androgener. Tittar man på proffsbyggare som är i 20-års ålderns så ser de flesta ut som de är närmre 40 i ansiktet (men visst detta är ingen exakt vetenskap).

Visst finns det byggare som tränar hårt och tungt, men de som säljer träningsvideos och liknande skit gör det som det tjänar mest pengar på. Unga killar blir imponerade av stora starka killar så det säljer mer videos om man kör tungt. Jag jag tror det generellt ligger på runt 10% skillnad då det kommer till muskelmassa, sen kan självklart specifik träning fördela dess kilon lite olika.

De som försvarar dopning är antingen själva preppare eller så saknar de djupare kunskap om ämnet.

Mvh
/Dr.Demento

Registrerad: 2007-11-01

http://www.youtube.com/watch?v=W1KD7cGR … re=related
Ronnie Coleman 2x800lbs marklyft :)

Dr.Demento, här har du något riktigt provocerande http://www.dailymotion.com/related/1933 … oids_sport

Alltidxx skrev:

Dr.Demento, här har du något riktigt provocerande http://www.dailymotion.com/related/1933 … oids_sport

Lite gammalt men bra exempel på dagens sensationsjournalistik. Mer underhållande är provocerande :o)

Otroligt partisk information, sensationshysteri och inhyrda idioter som sägar vad som helst för pengar och eller uppmärksamhet. Vill bara provosera för att få tittarsiffror = mer pengar. Jag tycker personligen det är kul att se på idioterna men tragiskt att det finns ungdomar och obildade så går på skiten.

Argument som: "Det borde finnas bra medicinska studier på att det är farligt med AAS" är bara skrattretande då det finns etisk råd som skall godkänna alla sådan forskning. Hoppas ingen här är så dum så att han/hon går på sådan här skit. Lär er tänka lite kritiskt i så fall.

Mvh
/Dr.Demento 

P.S
Testosteronsubstitution finns det bra studier på och det är inget för kroppsbyggare då de inte ger mer än naturliga halter sedan så riskerar man ändå nedstängning av sin egan testosteron och spermieproduktion. Inte så kul att bli beroende av läkemedel resten av livet bara för att må ok.
Visst fungerar dopning och där håller jag med om att forskningen har varit alldeles för långsam med att fatta, men risken för biverkningar är tyvärr mycket större än vad man tidigare trott.

Senast redigerat av Dr.Demento (2008-02-22 21:57)

Registrerad: 2004-03-11

Vet man inte vad man håller på med, ja klart det skiter sig.
Principen är ju den samma med allt. För mycket alvedon förstör levern, för mycket protein pulver gör en gasig i magen. För mycket steroider får en å tappa håret eller whatever. Man kan DÖ av vatten förgiftning för sjutton. Chasen för det? Ja minimal, men det kan ju hända..

vajolent skrev:

Vet man inte vad man håller på med, ja klart det skiter sig.
Principen är ju den samma med allt. För mycket alvedon förstör levern, för mycket protein pulver gör en gasig i magen. För mycket steroider får en å tappa håret eller whatever. Man kan DÖ av vatten förgiftning för sjutton. Chasen för det? Ja minimal, men det kan ju hända..

Ingen preppare vet vad han/hon håller på med.

Men ju mer obildade och insnöade de är ju säkrare är de på att de har koll.

Mvh
/Dr.Demeto

Registrerad: 2004-03-11

Nej, men vem tror du får störst bieffekter? En påläst vuxen man, eller en 16 åring som vill se biffig ut om en månad?
Säger inte att dem inte ger bieffekter. Säger inte att det inte är farligt. Omdömme är nog ett bra ord.

Fast nu börjar vi prata om saker vi inte ska. AAS är inte bra, det tycker vi båda. Vi stannar där.

Registrerad: 2007-10-14

Nej, det är inte ok att posta såna filmer.//Honn

Senast redigerat av Honn (2008-03-03 14:23)

Hjälp! Någon som vet varför mina klipp från min digitalkamera inte går att använda i Windows Movie Maker? :/ Det går att lägga in dem o allt men sen när man ska spela upp skiten i storyboarden så är allt bara svart :'(

Edit: Det löste sig :)

Senast redigerat av Chebmami (2008-03-03 15:22)

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-08-07

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Kippt lite i tråden. Håller er till träningsrelaterade ämnen.

Det märkligaste knäböjandet jag sett http://www.youtube.com/watch?v=GjSi2ixceR8

razor skrev:

http://forum.athletes.com/fitshow/week27/week27lg.html

Ha ha ha xD 04:39 det dundrar DUKTIGT när han ställer av!

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Alltidxx skrev:

Det märkligaste knäböjandet jag sett http://www.youtube.com/watch?v=GjSi2ixceR8

Hehe ja det såg konstigt ut.. kanske långsamma negativa för att stärka kroppen? Han ser inte ut att hantera mängden vikt alltför bra. Ser lika fragil ut som jag gör när jag kör med dräkt :)

vajolent skrev:

Kolla in Kim Kold's (dansk byggare) bänkpressar (1:55). Mycket fin teknik om jag får säga det själv. Kunde ha gått lite djupare dock.
http://www.youtube.com/watch?v=7FV02q_1 … re=related

Boten Anna går ju i bakgrunden! ;)

Registrerad: 2006-02-05

Inte film direkt men websändning från SL SM i Nässjö. Klass 100 kilo marklyfter just nu. Klicka vidare från http://www.styrkelyft.se/ eller direktlänken här: mms://qstream-live.qbrick.com/05130live20080314

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Jag kan bidra med en film från dagens SM-tävlingar.

http://www.youtube.com/watch?v=Z_66NRuFiOI

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Grymt lätta böjar! 300 nästa tävling? :P

Marken var papper!!!

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

stevebc skrev:

Grymt lätta böjar! 300 nästa tävling? :P

Marken var papper!!!

Får nog bli ett försök på 300 i nästa serieomgång ja.

I marken gick jag för att säkra femteplatsen. För att knipa fjärdeplatsen behövdes 320 och det kändes inte rimligt.

Grymt nöjd iaf! :-)

Från: GYM COMET
Registrerad: 2005-12-15

Sjuka mark!!!!!!!!

Sidor: 1 … 40 41 42 43 44 … 49  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB