Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Mat för att gå upp i vikt

Registrerad: 2008-01-31

Hej, jag är en 16årig kille som väger 56-57 kg och är ca 178 lång. Jag undrar om någon här har något bra recept för att gå upp i vikt. till exempel med mkt kolhydrater. Självfallet e det mening att jag ska gå upp med hjälp av muskelbyggnad och inte av fett.

Snälla !  Tack på förhand / victor

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Du låter som jag för 2-3 år sedan :P Bara att ajg vägde runt 50-55 kg ;). Det enda du måste göra är att ligga på ett kcal överskott medan du tränar!! Dvs du måste äta mera energi än vad din kropp förbränner varje dag. Ät kcal rik mat. Fet mat. =)
Mina källor:

- Mjölk
- Nötter
- Pizza
- Choklad
- Havregryn

Dessa är några :P

Registrerad: 2008-01-31

Tack ! :D

Registrerad: 2008-01-05

Jag är i ungefär samma situation som Gordion. Jag väger lite mer
(ca 63 kg) och vill öka till 65 kg i första hand. Fyll gärna på med mer energirik mat.

Registrerad: 2007-06-10

olja!

Registrerad: 2008-01-05

hårdingen skrev:

olja!

? Energirik mat, olja ser jag inte som mat. Dessutom är det onyttigt.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

fadetoblack skrev:

hårdingen skrev:

olja!

? Energirik mat, olja ser jag inte som mat. Dessutom är det onyttigt.

I viss mängd är vissa oljor nyttiga. Extra virgin olivolja är rik på e-vitamin och antioxidanter, och har dessutom en bra fettfördelning.

Registrerad: 2008-02-20

en kcal rik gainer som jag brukar göra varje dag nu under min bulk är 150ml gainer, (70% kolhydrater 30% protein,lite fett och annat vilket motsvarar ca 400kcal) sen 100g havre ca 400kcal till, sen olivolja 5cl kanske ca 400kcal vet inte riktigt rätta mig om jag är helt ute o cyklar vet iaf att det är ca 900kcal per 100 gram. och 50cl standardmjölk (300 kcal) så drinken hamnar väll på 1600 kcal mums

brukar dricka halva som mellanmål mellan frukost och lunch sen brukar jag träna och ta den direkt efter, sen äta nån god middag och senare fixxa nå flottiga mackor med mycket ost och ett stort glas mjölk mot kvällen, jag har redan gått upp 6 kilo på 5 veckor med den metoden funkar för mig iaf.

Registrerad: 2008-02-19

jag blandar en liknande drink men med serius mass funkar hur bra som helst, blir skit mätt (nästan spyfärdig) men man vänjer sig. har gått upp ca 8 kilo på 2,5 månader:) och då inte i så mycket fett.

Senast redigerat av Ecke84 (2008-02-24 19:05)

Registrerad: 2008-01-29

Har ingen mixer så vet inte riktigt hur jag ska kunna bland till mer i min protein dryck.
Någon som har tips annars som man bara kan skaka om så det är klart..?

Satsar på att gå upp i vikt nu, tror milk 90 som jag tar nu innehåller totalt ca 300-400 kcal med mjölk.
Annars kan man ju ta en banan efteråt + kanske ha i lite olja.

Testade att mala ner nästan en hel påse med nötter, sen hällde jag i nötterna i ett glas med vatten. Blev kanske 5 glas med nötter, hemskt äckligt efter några glas. Men det gick ner ganska lätt, men det var lite för jobbigt att mala ner hehe..Mätt blev man väl alla fall.

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Ofta behöver man inte ta till så pass drastiska åtgärder som att hälla i sig olja, det ska ta tid att bygga muskler och gå upp i vikt. För lite reggaemusik och för mycket stress! :)

Registrerad: 2006-05-13

Pekka, vilka andra bra reggaeartister finns förutom bob?:P Sitter just nu o lyssnar på Iron lion zion, den är såååå grym!!

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

The_Original_XIII skrev:

Pekka, vilka andra bra reggaeartister finns förutom bob?:P Sitter just nu o lyssnar på Iron lion zion, den är såååå grym!!

haha! go offtopic! :D
Testa Gregory Isaacs - cool down the pace om du vill ha en riktigt soft låt! :)
Sen jag kan tipsa som: Gentleman, fantan mojah, Seed(tysk reggae), Inner circle, Sizzla, Peter broggs(om du gillar dub), groundation, Beenie man(lite mer dancehall), richie spice m.fl.

Registrerad: 2007-05-10

en vis man sa till mig en gång : "nu när du börjat träna ska du äta så mkt du orkar, så fort du ser mat så bara proppa i dig allt du ser, använd gärna två gafflar."

detta har jag nu utfört i 4 månader, gått upp 18 kg totalt, inte helt fel.

Senast redigerat av eop (2008-04-25 09:39)

Registrerad: 2004-03-03

Borjade ocksa pa 178 cm/57kilo.. 6 manader senare lag jag pa 73kilo.

Bara tryck helvetes massa pasta/potatis/ris kyckling/fisk/kott och trana tills du svimmar  :-)

Registrerad: 2008-07-19

jag är en kille som väger 43 kg och är 160 lång, behöver alla tips jag kan hitta för o gå upp i vikt. är grymt trött på att se ut som ett skelett med skinn :S

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Många tips här. Sen kan du kolla in havredrinken under receptdelen också.

Registrerad: 2008-07-19

Keep_On_Pumpin skrev:

Många tips här. Sen kan du kolla in havredrinken under receptdelen också.

jajjemän, jobbar på det nu, har massor o testa ju ^^

Från: Malmö
Registrerad: 2007-01-12
Webbsida

Du kan också sluta kalla dig för Otome. Sjukt gay xD (för er som inte vet, betyder det "jungfru" på japanska) Har du åldern inne för att bli insläppt på ett gym tror jag styrketräning hjälper dig en del också, förresten=)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB