Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Rensa kroppen

Registrerad: 2006-01-13

Det finns en slags renande dryck man ska blanda med vatten och dricka ungefär en liter om dagen i tre veckor, man köper den i hälsokosten. Det ska rensa kroppen på skit och ta bort sug efter sött osv. Är detta något som funkar? kanske vore värt att rensa kroppen på lite gifter :)

Från: Tokyo
Registrerad: 2004-07-20

Alla former av detox "rensar" kroppen. Men det ar inte produkten i sig som gor det utan snarare rekommendetionerna som kommer med den, nar du betalar for den sa har du ju en period da du inte dricker, inte ater skrap och blablabla sa det ar val klart som fan du mar battre efterat?

Sen finns det vissa starkare kurer som sager att dom rensar ut "gifter" (vilka gifter?) och skit med olika medel, men allt dom gor ar egentligen att dom tar bort bade bra och daliga bakterier ur magen, typ pa samma satt som penicillin gor, sa da ar du ANNU kansligare for det du ville ha ut ur kroppen nar du avslutar kuren an du var nar du borjade den.

Kort sagt ar den basta detoxen en standig detox. At halsosamt, drick inte for mycket. Hela grejen ar i mina ogon bara en riktigt bra affarside for feta amerikaner som maste kanna att dom kan ata annu mer skrapmat bara dom detoxar ut allt det daliga lite da och da.

Jag gor som Arnold och citerar en ITfras som ar applicerbar aven har: Put garbage in, and youre likely to get garbage out. Oavsett om du "rensar ut gifter" ur kroppen med detox.

Senast redigerat av Adrenaline (2006-12-02 02:57)

Registrerad: 2003-11-07

"Gifterna" som kommer ut vid en rening är oftast inte gifter när dom är i kroppen. Vid fasta är det nedbrutet muskelprotein, bl a, och sådana här preparat renar bara plånboken. Det är bara hokus pokus att det finns "slagg" eller "gift" som lagras och påverkar kroppen om man inte förgiftar sig. Vanlig kost leder inte till något förgiftat tillstånd. Kroppens egna organ sköter reningen utmärkt. "Renande drycker" från hälsokostaffären är humbug.

Registrerad: 2008-02-13

Håller inte med om att det "bara" är att äta rätt och dricka rätt, vi får väl i oss en hel del ofrivilligt också genom luften och vattnet som är omöjligt att värja sig emot.Att sedan det mesta i matväg för en person i "språnget" är halvfabrikat gör det ju inte lättare heller med alla toxiner som finns i det.Jag har orvat en del olika kurer och nu senast provade jag en 5 dagars detox, Netterumani, som var ett örtplåster och det funkade bra.Det är inget att hålla reda på under dagarna utan endast innan man går och lägger sig då man sätter på örtplåstret under foten vilket var enkelt tycker jag.Det ska ta ut gifter och slaggprodukter och ge energi och bättre immunskydd med hjälp av stimulering av nerverna i foten (akupressur).Kände mig mycket bättre redan efter några dagar både i humör och kroppen och jag kommer fortsätta använda det.Rekomenderas, läs mer på revixi.se.

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Snygg inledningspost. Reklam i en 2 år gammal tråd. Litar ungefär 10000 gånger mer på King Grub än på random hemkok av örter för att "rena" kroppen.

Registrerad: 2007-11-06

Det krävs ingen större smartness för att förstå att 30 mil = revixi.se. För att man ska gå på det där, och tro att det är en oberoende prövande, som vill dela med sig av sin erfarenhet, så hade nog första inlägget behövt vara lite annorlunda.

Jag är helt övertygad om att detta är humbug, precis som alla andra tusentalet liknande preparat. Otroligt bara att de finns så många som vill bli avlurade sina pengar.

Registrerad: 2007-06-10

lev sunt och om du nån gång skulle råka drai dig nått gift så käka lite aktivt kol=)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Ett plåster man sätter på foten ska rensa kroppens tarmar? Haha lycka till.

Registrerad: 2007-05-10

30mil skrev:

Håller inte med om att det "bara" är att äta rätt och dricka rätt, vi får väl i oss en hel del ofrivilligt också genom luften och vattnet som är omöjligt att värja sig emot.Att sedan det mesta i matväg för en person i "språnget" är halvfabrikat gör det ju inte lättare heller med alla toxiner som finns i det.Jag har orvat en del olika kurer och nu senast provade jag en 5 dagars detox, Netterumani, som var ett örtplåster och det funkade bra.Det är inget att hålla reda på under dagarna utan endast innan man går och lägger sig då man sätter på örtplåstret under foten vilket var enkelt tycker jag.Det ska ta ut gifter och slaggprodukter och ge energi och bättre immunskydd med hjälp av stimulering av nerverna i foten (akupressur).Kände mig mycket bättre redan efter några dagar både i humör och kroppen och jag kommer fortsätta använda det.Rekomenderas, läs mer på revixi.se.

Visst funkar det om man tror på det. Placeboeffekten kan vara stark nog att bota cancer.
Men visst vore det bättre om "sockerpillren" var billigare. Men Mammon skall väl ha sitt antar jag.

För övrigt låter det latjo att något man lägger mot huden skulle ge energi. Hur många Kcal innehåller ett örtplåster? Och hur lyckas man ta upp näring genom huden?
Halleluja! Droppet på sjukhuset är ett stick i armen alldeles i onödan - i framtiden får man ett örtplåster istället

Från: Karlstad
Registrerad: 2006-09-17

Trötter skrev:

Visst funkar det om man tror på det. Placeboeffekten kan vara stark nog att bota cancer.
Men visst vore det bättre om "sockerpillren" var billigare. Men Mammon skall väl ha sitt antar jag.

För övrigt låter det latjo att något man lägger mot huden skulle ge energi. Hur många Kcal innehåller ett örtplåster? Och hur lyckas man ta upp näring genom huden?
Halleluja! Droppet på sjukhuset är ett stick i armen alldeles i onödan - i framtiden får man ett örtplåster istället

Inte bara det, vem skulle dricka en proteindrink om man bara kunde sätta på sig ett plåster och få i sig allt man behövde.

Registrerad: 2007-11-06

Och finska skidlandslaget åker fast i en kontroll, efter att ha utklassat övriga världen, med en massa örtplåster på hela kroppen...

Registrerad: 2008-04-14

du kan ju pröva på fruktdetox bara annars, eller master clense eller vad den hette :)

Registrerad: 2008-01-28

Inom Yogan används något som på sanskrit heter Shankprakshalana som betyder något i stil med "Tvättning av matsmältningskanalen". Vilket går ut på att man dricker ljummet lättsaltat vatten i omgångar. Där emellan gör man olika poser (asanas) för att få vattnet i genom hela matsmältningskanalen lite fortare. Man får ha nära till toa. ;-)

Sedan äter man yogisk (vegetarisk) kost under en tid för att succesivt vänja magen igen samt för att magen ska få tillbaka sin naturliga bakterieflora.

Jag har aldrig provat själv, men har folk i min bekatskapskrets som blivit av med exempelvis allergi genom att göra Shankprakshalana 1-2 gånger per år.

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Har någon sett riktiga bevis på att kroppen skulle behöva rensas? Jag har då inte det.

Tror jag tar och citerar lite ur tråden.

King Grub skrev:

"Gifterna" som kommer ut vid en rening är oftast inte gifter när dom är i kroppen. Vid fasta är det nedbrutet muskelprotein, bl a, och sådana här preparat renar bara plånboken. Det är bara hokus pokus att det finns "slagg" eller "gift" som lagras och påverkar kroppen om man inte förgiftar sig. Vanlig kost leder inte till något förgiftat tillstånd. Kroppens egna organ sköter reningen utmärkt. "Renande drycker" från hälsokostaffären är humbug.

Från: Umeå, IKSU
Registrerad: 2007-12-06

Detox och detox, jag har använt mig av samma sätt för att rensa ut onödigt avfall så länge jag kan minnas... Jag går på toaletten...

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB