Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3  

viktminskning > muskelökning

Registrerad: 2008-02-11

Börjar nu min tråd här som ska handla om min väg till den bättre kroppen och det bättre livet.

Nuvarande vikt:171 Kg
Nuvarande längd:189 Cm

Mål vikt: 90Kg
Mål längd: Ja kunna gå stolt på stan så 3 cm längre kanske:)

Mitt livs historia: Jag är en kille på 22 år som har levt med min övervikt hela mitt liv, Har försökt med det mesta med att få bukt på min övervikt men det har alltid kommit nån motgång i livet som har satt stopp för det.
har varit aktiv i både hockey och golf värksamhet men så den 20 mars -05 så va jag med i en allvarlig bilolycka som höll på att kosta mig livet så jag hamnade på sjukhus i ett halvår tappade 32Kg undertiden jag låg inne.
Sen när jag kom hem på heltid från sjukhuset så blev jag rent av förslappad tappade kontrollen på mitt matintag  åt rent av som en "häst" kunde sätta i mig 2-3 pizzor på en dag det fanns inget stop på mig, Fastnade framför datorn satt där mest hela dagarna.
För nästa precis ett år sedan så fick jag en remiss av min läkare till obesitamottagningen på sahlgrenska i göteborg för min övervikt va så farlig ansåg min läkare att jag kunde "dö" av den innom något år om jag inte fick stopp på den.
Så jag kom in där 2 veckor efter jag fått remissen, Fick en förfrågan om jag ville gå med i en studie som dom precis skulle börja med där nere och jag tänkte att det är värt att försöka måste få stop på detta på nått vis så jag tackade ja till studien  och vi började gå igenom va den handlade om och att jag först skulle börja att äta enbart "pulver" i 3 månader först och sedan börja att så smått få in en bra kost i systemet.
Men efter 17 dagar så va det stop för mig klarade inte en droppe till av det de kom upp lika fort som det gick ner,fick hoppa av studien pga av detta. Fick då med att gå hos en dietist som skulle hjälpa mig att få ordning på mina matvanor till en början gick det riktigt bra tappade 24Kg under 4 månaders tid kändes som jag höll på att komma tillbaka till mitt "liv" igen klara vara ute med mina vänner.
men sen kom en motgång i mitt liv som gjorde att jag låste ute mig från omvärlden och bara var för mig själv klarade inte att visa mig ute bland folk fick panikkännslor vart jag än gick, Fick en tid hos en psykolog som då diagnosera mig till att jag led av ångest depression och då föll mitt liv i sär totalt började ångest äta för att dämpa detta och även så började jag dricka alkohol i mängder och vikten bara rasade upp.
Var nere på ca 131Kg efter dom 4 månaderna hos dietisten men sen då så tog livet en vändning  och allt jag kämpat för rasade samman allt som gick så bra men har fått tillbaka livsglöden nu och har tänkt att påbörja mitt nya liv till en bättre kropp och levnads standard vet att jag har en tuff tid framför mig men har gett mig fan på att detta ska gå nu alltså!

Har gått tillbaka till mitt kost schema som jag har fått av min dietist, Har tagit upp kontakten med dom igen så går på Obesitamottagningen  1 gång i månaden nu och har börjat allvarlig med träning och motion, så har tänkt att föra en dagbok här för att lätt hålla koll på hur mina framsteg går kommer att skriva varannan vecka här hur mina vikter och mått har blivit och även lägga upp en bild var gång så ni kan få följa mina framsteg.  började förra söndan  med  gym söndag tisdag torsdag  lördag och dagarna där emellan gång med stav minst en halvtimma
Mått och bilder kommer upp i morgon förmiddag

Senast redigerat av stefan_ (2008-02-12 00:34)

Från: Haninge
Registrerad: 2008-01-08

kämpa på! det där grejar du!

Från: Australien
Registrerad: 2008-01-31

Lycka till stefan_ , detta kommer du fixa! :)

Senast redigerat av Carro88 (2008-02-12 02:19)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

Kör hårt!

Får man fråga hur kostschemat ser ut? Med din övervikt skulle du antagligen få jättebra resultat av en VLCD(-diet), även om den kräver sin man.

Senast redigerat av Cybercowboy (2008-02-12 08:16)

Registrerad: 2006-03-15

Lycka till, det kommer gå vägen så länge du inte ger upp =)

Cybercowboy skrev:

Kör hårt!

Får man fråga hur kostschemat ser ut? Med din övervikt skulle du antagligen få jättebra resultat av en VLCD(-diet), även om den kräver sin man.

jag kör med 2 st hårdbröd på morgonen med varierande pålägg oftast skicka och kesella och ett glas lättfil och en apelsin sen till middag så äter jag vanlig husmanskost 
och sen så till kvällen så det ett glas yougurt och 2 hårdbörd och så givetvis så  är det mellanmål inlagt här med med frukt och förösker hålla att jag ska ha i min minst 3 liter vatten på dagen med

Registrerad: 2004-10-08

Ja det bör du gå ner i vikt på, ett varningens tecken för husmanskost med flottiga såser och dyligt.

Något jag dock kan ifrågasätta är lättfilen/yoghurten. Det är två bra produkter, dock så mättar de inte speciellt bra och man blir fort hungrig igen. Fick jag föreslå något bättre så hade jag kört på makrill - nyttigt, gott och bra.

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

All lycka till Stefan. Du har gått ner en hel del innan så du definitvt förutsättningarna för att göra det igen. Kan tipsa om Hardstyles träningsdagbok här på forumet. Den är alltid en källa till inspiration när man försöker gå ner i vikt.

Kommer nu lite bilder och längder på mig
http://img412.imageshack.us/img412/3692/pict1431ok1.th.jpg
http://img177.imageshack.us/img177/4763/pict1434fo2.th.jpg

Lår: 83 cm både höger och vänster
Midja: 201cm
Biceps: 44cm både höger och vänster

Crosstjeck skrev:

All lycka till Stefan. Du har gått ner en hel del innan så du definitvt förutsättningarna för att göra det igen. Kan tipsa om Hardstyles träningsdagbok här på forumet. Den är alltid en källa till inspiration när man försöker gå ner i vikt.

tack så mycket står mycket intressant  på hans dagbok alltså som jag ska försöka mig på:)

frukost 9:30 banan hårdbröd med kesella och skinka och en burk tonfisk
middag: 13:00 hemmagjorda köttbullar med 3 potatisar och mycket sallad
kvällsmat: 18:30 tonfisk macka och ett glas fil och så givetvis mellanmål där emellan
träning: inget alls idag för har haft riktigt ont i fotleden från en gammal skada men hoppas att det ska ha gått över tills i morgon

Frukost: 250g kesella med fun light och 2 hård bröd med skinka
mellanmål: apelsin
Middag: Fisksoppa gjord på torsk och grönsaker  och hårdbröd
mellanmål: äpple
Kvällsmat: blev det en tonfisk sallad
efter träning: makrill 200g

va på gymmet 1,5 timme

Registrerad: 2008-02-15

Hej! :D Nu har jag registrerat mig här! Alltså det du äter låter typ sjukt nyttigt, hehe! WHoa, va duktig du är som hänger på gymmet så där mkt! Idag är jag upptagen pga kalas, men jag ska skriva brevet till dig nu i helgen! Hoppas du får en bra kväll, puss från carro

Registrerad: 2008-02-15

.

Senast redigerat av upyours (2008-02-16 18:40)

Registrerad: 2005-05-29

Detta grejar du Stefan. Bara kämpa och ge aldrig upp det sitter bara i skallen. Jag ska följa ditt schema och stötta dig :).

Registrerad: 2005-11-16

Lycka till Stefan! Har själv vart i samma sitts som dig och vet hur jobbigt det kan vara.

gårdagens mat och träning:
Frukost kesella med funlight i  och sen lägger man det på knäckebröd 2 st sånna
middag blev kokt torsk med 2 potatisar och massa sallad!
innan träningen så blev det kesella med tonfisk i en burk av varje och sen efter träningen så blev det samma mål igen

träning i går va 10 min gång maskin och 10 min cyckel och sen lite andra övningar på gymmet

small skrev:

Lycka till Stefan! Har själv vart i samma sitts som dig och vet hur jobbigt det kan vara.

tackar:) tycker det går riktigt bra faktist so far har börjat våga visa mig ute igen mitt självförtroende har ökat nått enormt allt känns så mycket bättre helt enkelt

Hardstyle skrev:

Detta grejar du Stefan. Bara kämpa och ge aldrig upp det sitter bara i skallen. Jag ska följa ditt schema och stötta dig :).

det är skönt att höra från folk man aldirg träffat eller sett nån gång förut att dom pushar en känns otroligt viktigt

Registrerad: 2006-02-08

Faller in i skaran som önskar dig lycka till, allt går bara man vill.

Hlk skrev:

Faller in i skaran som önskar dig lycka till, allt går bara man vill.

Ja precis är bara att man skall hitta motivationen och glöden till den och den är nu funnen till 110%

Har du tränat nåt för ja har inte sett några träningsdagar? :D

Från: Haninge
Registrerad: 2008-01-08

Hardstyle skrev:

stefan_ sa:

gårdagens mat och träning:
Frukost kesella med funlight i  och sen lägger man det på knäckebröd 2 st sånna
middag blev kokt torsk med 2 potatisar och massa sallad!
innan träningen så blev det kesella med tonfisk i en burk av varje och sen efter träningen så blev det samma mål igen

träning i går va 10 min gång maskin och 10 min cyckel och sen lite andra övningar på gymmet

Oj missade de :D

Hardstyle skrev:

har inte börjat med att köra några exaktra gympass än är där varannan dag och känner på allt sen så mellan gym dagarna så försöker jag gå en halvtimma

har fått gjort ett pass idag jag ska köra tänkte jag  så kan säga lite mer i kväll hur det gick:)

Senast redigerat av stefan_ (2008-02-21 17:21)

Sidor: 1 2 3  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB